جامعه

برای تهیه برند خارجی اقلام انسولین با مشکل مواجه‌ایم

تیتر اول / لرستان معاون غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ما در تولید مارک خارجی محصولات انسولین مشکل داریم و این فقط یک بحث استانی نیست بلکه یک مسئله ملی است.

دکتر محسن اسدبیگی در گفت وگو با تیتر اول ، در مورد کمبود انسولین اظهار داشت: انواع مختلف انسولین وجود دارد و ویال های انسولین و نوع NPH بسیاری در کشور و استان وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی از بیماران دیابتی از انسولین برای راحتی استفاده از آن استفاده می کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در تولید این کالاها در داخل کشور مشکلی نداریم اما مارک خارجی آن تحریم شده و از نظر واردات نیز مشکلی وجود دارد.

اسدبیگی گفت: ما در ساخت مارك خارجی محصولات انسولین با مشكلی روبرو هستیم و این موضوع نه تنها بحث لرستان ، بلكه ملی است.

وی گفت: سال گذشته لرستان 120 هزار واحد از انواع مختلف انسولین سهمیه داشت و همه آنها را توزیع كردیم در حالی كه در شش ماهه نخست امسال 134 هزار واحد در استان توزیع شده است ، 14 هزار واحد دیگر.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه کمبود دارو موضوعی القایی است ، افزود: البته این کمبود دارو روانشناختی است زیرا مارک های ایرانی وجود دارد که از نظر تجاری کمتر از مارک های خارجی موثر نیستند به عنوان یک پزشک ، من به مردم توصیه می کنم از مارک های محلی مشابه استفاده کنند زیرا هدف کنترل میزان قند است.

اسدبیگی گفت: از آنجا که مردم در تهیه این داروی ضروری عجله ندارند و آن را ذخیره نمی کنند ، به داروخانه ها گفته می شود که بیش از سه مورد به متقاضی ندهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا