جامعه

لزوم تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس

فرمانده عملیات پزشکی قانونی در استان تهران بر لزوم تهیه گواهی سلامت مدارس برای تعیین تجهیزات و ملزومات لازم قبل از بازگشایی تاکید کرد.

به گزارش تیتر اول ، علیرضا زالی امسال در نشست مراسم سیزدهم آبان در مقر کرونا در استان تهران گفت: قوانین هشت صفحه ای عاشورا نیز باید در دستور کار قرار گیرد. شکلی که فاصله بین افراد و بسیاری چیزهای دیگر را نشان می داد.

وی افزود: ارزیابی های لازم باید یک هفته قبل از مراسم انجام شود ، زیرا ممکن است ظرف یک هفته پس از مراسم شرایط کاملاً تغییر کند. بنابراین ، توصیه من این است که برای در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و رعایت تا آنجا که ممکن است ، کمیته هایی متشکل از معاونت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی باید یک هفته وضعیت را با هم ارزیابی کنند. قبل از مراسم

آقای زالی تأکید کرد: “ما باید توجه داشته باشیم که مراسم سیزدهم آبان اساساً و عمدتا برای دانش آموزان و دانشجویانی است که در حال حاضر افراد کمتری در منطقه واکسیناسیون دارند.”

وی در خصوص موضوع تجدید مدارس گفت: در صورت بازگشایی مدارس ، مدارک باید گواهی سلامت تهیه کنند تا برای هر مدرسه بدانیم در چه وضعیتی است و به چه وسایل و وسایلی نیاز دارد. هر مدرسه باید این کارت شناسایی را داشته باشد تا دوباره باز شود و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

زالی تاکید کرد: یری مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که استاندار تهران از طریق وزارت کشور باید از خود بپرسد که آیا از سرگیری مدارس هنوز مشمول واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان مدارس است؟ از سوی دیگر ، یک نفر ساکن در زمینه لجستیک و تجهیزات متخصص در مدارس تهران کافی نیست. مدارس باید بسته سرانه متفاوتی را در نظر بگیرند تا بتوانند مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و غیره تهیه کنند. این قطعاً شرایط فعلی سرانه را برآورده نمی کند.

فرمانده عملیات ستاد کرونا در تهران در بخشی دیگر از سخنان خود از آمادگی برخی مراکز واکسیناسیون یکپارچه برای راه اندازی بخش مستقل واکسیناسیون دانش آموزان خبر داد و افزود:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا