جامعه

کمبود مقطعی انسولین قلمی به دلیل تحریم‌های بانکی/عرضه انسولین با کارت ملی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انسولین قلم یکی از با ارزش ترین داروهای وارداتی در کشور است ، گفت: بشریت دشمن ملت ایران است.

به گزارش تیتر اول ، دکتر محمدرضا شانزاز گفت: امروز ، گمرک 2 محموله از انواع مختلف انسولین قلم را ترخیص کرد که طبق آمار بیمار ، در هفته جاری در بین داروخانه های منتخب کشور توزیع می شود. محموله های بعدی این دارو نیز در فواصل زمانی وارد کشور می شود.

وی دلیل تحویل قلم را به عنوان سهمیه ، مدیریت بهینه توزیع دارو توضیح داد و افزود: بیماران می توانند با مراجعه به داروخانه های منتخب انسولین دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تحریم ها در واردات برخی از داروها و تجهیزات پزشکی مشکلات زیادی ایجاد کرده و گاهی واردات انسولین به حالت تعلیق درآمده است. به بیماران توصیه می شود به جای قلم از قبل پرشده ، با مشورت پزشک از ویال های انسولین و NPH های معمولی که با قلم انسولین تفاوتی ندارند و در بازار موجود است استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اختلاف بسیار زیاد قیمت این دارو در خانه نسبت به سایر کشورهای منطقه ، انشاالله در آینده ای نزدیک این دارو بر اساس قانون ملی بیمار توزیع می شود تا دیگر نگران تهیه دارو نباشند.

طبق بیانیه روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، شانزاز گفت که انواع این قلم های دارویی توسط دولت برای تولید و استفاده دولتی تا پایان سال آینده کنار گذاشته می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا