بهترین های کسب و کارعمومی

علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

آنچه در این مطلب می خوانید:

علت خاموش شدن جاروبرقی چیست؟

شاید برای شما نیز شرایطی بوجود آمده باشد که در حین تمیز کردن منزل، جاروبرقی در حین کار کاملا ناگهانی خاموش شود! بدون شک تجربه این شرایط اصلا خوب نیست، مخصوصا اگر عجله داشته باشید. اما چیزی که در این شرایط اهمیت دارد این است که علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار چیست؟ آیا خاموش شدن ناگهانی آن نشان دهنده سوختگی موتور و قطعات مهم است یا با تعمیر جزئی می توان مشکل را برطرف کرد؟ آیا این مشکل را می توان بدون مهارت در انجام داد یا تخصص لازم دارد؟ با توجه به دلایل متعددی که در رخ دادن این مشکل وجود دارد، لذا نمی توان جواب قطعه و ثابت برای تمام این سوالات ارائه داد. در حالت کلی رایج ترین دلایلی که باعث میشود جاروبرقی در حین کار خاموش شود عبارتند از:

1- روشن بودن طولانی مدت جاروبرقی

روشن بودن طولانی مدت جاروبرقی و استفاده مداوم و بدون وقفه آن، باعث میشود تا به موتور فشار زیادی وارد شود و بدنه و سایر قطعات داخلی آن داغ شوند. برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به دستگاه و قطعات داخلی آن، در صورت داغ شدن بیش از اندازه بدنه ممکن است جاروبرقی در حین کار خاموش شود. به همین علت به صورت استاندارد باید هر 15 دقیقه یک مرتبه جاروبرقی را برای چند دقیقه خاموش کنید تا استراحت کند.

2- خاموش شدن جاروبرقی به علت خرابی ترموستات

همان طور که اشاره شد، در صورت گرم شدن بیش از اندازه بدنه جاروبرقی، به صورت ناگهانی خاموش میشود. ترموستات قطعه ای بسیار مهم و کاربردی در جاروبرقی می باشد که در صورت تشخیص افزایش دمای بدنه و سایر قطعات درون دستگاه به برد اطلاع رسانی نموده و باعث خاموش شدن ناگهانی آن میشوند. در برخی از مواقع ممکن است دمای درون دستگاه بالا نباشد، اما ترموستات به اشتباه تشخیص داده و به همین علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار رخ می دهد. برای رفع این مشکل ابتدا باید ترموستات بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

3- پر بودن کیسه جاروبرقی

پر بودن کیسه جاروبرقی مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال و خاک دادن آن و حتی خاموش شدن ناگهانی دستگاه می تواند به دلیل پر بودن کیسه آن رخ دهد. بعد از پر شدن کیسه جاروبرقی فشار بسیار زیادی به موتور وارد شده و داغ میشود و به همین دلیل دستگاه خاموش خواهد شد. به صورت مرتب باید کیسه را تعویض کنید تا طول عمر جاروبرقی نیز افزایش پیدا کند و با مکش بالا نظافت را انجام دهد و خیالتان بابت خاموش شدن های ناگهانی آن نیز راحت شود.

4- قطع بودن جریان برق

از رایج ترین مواردی که می توان به عنوان علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار در نظر گرفت، قطع شدن برق است. قطع و وصل شدن برق متاسفانه آسیب های زیادی به وسایل الکتریکی وارد می کند، اما در روزهای گرم سال به وفور با این موضوع مواجه میشویم. اگر جاروبرقی ناگهانی خاموش شد، قبل از هر اقدام دیگری ابتدا بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است؟ فیوز نپریده است؟

5- مسدود شدن لوله جاروبرقی

متاسفانه در بسیاری از مواقع به استانداردها در استفاده از وسایل توجه نمی کنیم و به عنوان مثال ممکن است هر نوع زباله و کثیفی را بخواهیم با جاروبرقی تمیز کنیم. ورود تکه های بزرگ نایلون، کاغذ و پارچه و موارد مشابه باعث انسداد لوله جاروبرقی میشود و هوا براحتی در دستگاه جریان نخواهد داشت. مسدود شدن لوله جاروبرقی برای مدت طولانی فشار زیادی را به موتور وارد نموده و بدنه دستگاه داغ شده و در نهایت خاموش میشود. لوله خرطومی و سایر قسمت ها را به صورت مرتب تمیز کنید تا مسیر عبور زباله ها دچار گرفتگی نشود.

6- کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، کثیف بودن سطح فیلتر آن است. با گذشت زمان و استفاده از جاروبرقی برای طولانی مدت، سطح فیلتر با گرد و غبار زیادی انباشته شده و مسدود میشود. در حالت استاندارد باید هر شش ماه یک مرتبه فیلتر جاروبرقی تعویض شود تا لایه های گرد و غبار از روی آن پاک شده و هوا به خوبی درون دستگاه جریان داشته باشد.

3- خراب بودن سیم جمع کن جاروبرقی

مانند سایر وسایل الکتریکی، در جاروبرقی نیز ممکن است با مشکل قطع شدن سیم برق آن مواجه شویم. قسمت انتهایی کابل برق جاروبرقی به دلایل مختلف ممکن است از جای خود خارج شده و برق به موتور انتقال پیدا نکند و دستگاه خاموش شود. بدنه جاروبرقی را باز و سیم جمع کن را بررسی کنید تا از وصل یا قطع بودن قسمت انتهایی کابل مطمئن شوید.

8- خرابی برد جاروبرقی

در جاروبرقی های نسل جدید تمام فرمان ها از طریق برد به سایر قطعات داخلی ارسال میشود. به همین دلیل اگر برد دچار اختلال و خرابی شود، سایر بخش ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد. لذا می توان خرابی برد را یکی از دلایل مهم خاموش شدن جاروبرقی در حین کار در نظر گرفت که رفع آن نیاز به تخصص دارد.

9- کوچک شدن زغال جاروبرقی

درون جاروبرقی چند قطعه زغال وجود دارد که نقش مهمی در روشن و خاموش شدن موتور و فعالیت آن دارند. در صورت کوچک شدن یا شکستگی هر یک از این تکه زغال ها، عملکرد دستگاه با اختلال مواجه میشود. توجه داشته باشید که در صورت کوچک شدن این زغال ها، ممکن است برق به درستی به موتور انتقال پیدا نکند و جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش شود.

10- خاموش شدن جاروبرقی به علت تنظیمات اشتباه

اگر جاروبرقی دارای تنظیمات تایمر می باشد، به محض خاموش شدن دستگاه بهتر است بررسی کنید که اشتباهی در آن رخ نداده است؟ اشتباه در تنظیمات تایمر باعث میشود جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش شود و براحتی می توان این مشکل را با تنظیم مجدد حل کرد.

11- خراب شدن دکمه خاموش و روشن

با گذشت زمان و طولانی شدن عمر جاروبرقی یا وارد شدن ضربه های سنگین به بدنه آن، ممکن است دکمه های خاموش و روشن آسیب ببینند. لذا اگر جاروبرقی در حین کار خاموش میشود، بررسی کنید که آیا دکمه ها سالم هستند یا خیر؟
علاوه بر موارد فوق، بررسی کنید که آیا پریز برق سالم است؟ کابل برق جاروبرقی اتصالی ندارد؟ نوسانات برق ساختمان ایده آل است؟ سایر قطعات داخلی جاروبرقی سالمند؟

علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی

ال جی از برندهای معروف در زمینه تولید لوازم خانگی بوده و جاروبرقی از جمله محصولات آن محسوب میشود. علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی ناگهانی و در حین کار می تواند قطع شدن برق ساختمان، مشکل در کابل و سیم جمع کن، خرابی برد و دکمه های روشن خاموش و همچنین پر بودن کیسه آن باشد. در شرایطی که قطعاتی مانند برد دستگاه خراب است و به همین دلیل خاموش میشود، بهترین کار تماس با تیم های می باشد. چون این قطعات بسیار پیچیده بوده و با دانش بالا باید عیب یابی و تعمیر جاروبرقی شوند.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش

جاروبرقی های بوش دارای قابلیت های بسیار زیادی بوده و بر اساس شرایط می توان تنظیمات آن را انجام داد. یکی از رایج ترین علت های خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار، تنظیم اشتباه تایمر آن است. علاوه براین، بررسی کنید که آیا کیسه جاروبرقی پر است یا خیر؟ در صورت خرابی قطعات داخلی دستگاه بهترین کار توسط تعمیرکار متخصص می باشد.

علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ

مانند سایر برندها، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ می تواند هر یک از موارد زیر باشد:

  • قطع شدن برق ساختمان
  • خرابی سیم جمع کن
  • اتصالی داشتن کابل برق
  • پر بودن کیسه جاروبرقی
  • مسدود بودن فیلتر
  • مسدود بودن لوله های جاروبرقی
  • روشن بودن بیش از اندازه آن
  • خرابی برد

اگر با بررسی موارد بالا موفق مشکل برطرف نشد، کافیست با تعمیرکاران تکنوپشتیبان تماس بگیرید تا را با قطعات اصلی در محل انجام دهند.

علت خاموش شدن جاروبرقی پاناسونیک

اگر در حین استفاده از جاروبرقی پاناسونیک به طور ناگهانی خاموش شود، در مرحله اول بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است یا خیر؟ در صورت وصل بودن برق سایر موارد از قبیل پر بودن کیسه جاروبرقی، کثیف بودن فیلتر، گرفتگی لوله و غیره را بررسی کنید. نکته بسیار مهم اینکه، بررسی کنید که آیا جاروبرقی برای مدت طولانی روشن بوده است و بدنه دستگاه گرم است؟ در صورت روشن بودن طولانی مدت دستگاه، کافیست به آن فرصت دهید تا مجدد سرد شود تا بتوانید آن را روشن کنید. برای بررسی وضعیت قطعات داخلی می توانید با افراد متخصص خاموش شدن جاروبرقی حین کار دلایل زیادی دارد که برای آشنایی با این دلایل و راهکارهای رفع آن می‌توانید این مطلب را تا انتها بخوانید. این مشکل برای بسیاری از افراد پیش آمده است و افرادی که زیاد با این وسیله کار کرده باشند، به سادگی می‌توانند دلیل این مشکل را شناسایی کنند. در عین حال، دلیل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار بسیار برای افراد بسیاری سوال است و نمی‌دانند که چطور می‌توان این دلایل را فهمید و از آن جلوگیری کرد.

دلایل خاموش شدن جاروبرقی می‌تواند مرتبط با مشکلات برقی، قطعات و یا نگهداری نامناسب از آن باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره خاموش شدن جاروبرقی حین کار به دست آورید.

دلایل خاموش شدن جاروبرقی حین کار

خاموش شدن جاروبرقی در زمان کار دلایل بسیار زیادی دارد که به سادگی می‌توان با رعایت کردن نکاتی که در ادامه به شما می‌گوییم این مشکل را برطرف کرد. توجه کنید که دلایل خاموشی برق فقط خراب شدن جاروبرقی نیست و دلایلی دیگر نیز دارد. برای مثال گاهی اوقات نوسان برق باعث خاموش شدن آن می‌شود. از نوسانات برق که بگذریم، سایر دلایل ممکن و مرتبط با خود جاروبرقی را در ادامه مطلب بیان خواهیم کرد.

 

استفاده زیاد از جاروبرقی

یکی از دلایل رای خاموش شدن جاروبرقی استفاده زیاد از آن است. در بسیاری از موارد دیده شده که کسانی که استفاده زیادی از جاروبرقی می‌کنند، از خاموش شدن آن را در حین کار اعتراض داشته و این مشکل را یک نقص بزرگ در جاروبرقی می‌دانند.

باید بدانید که استفاده زیاد از جاروبرقی باعث فرسودگی قطعات و خراب شدن آن‌ها می‌شود. بهتر است که از جاروبرقی بیشتر از ۲۵ دقیقه استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از این مقدار زمان ممکن است که جاروبرقی را به مرور زمان از کار بیاندازد و یا باعث کاهش عملکرد آن شود. یکی دیگر از مشکلاتی که مصرف زیاد از جاروبرقی ایجاد می‌کند، ایجاد هزینه‌های اضافی بر روی قبض برق شما است.

ترموستات

ترموستات جاروبرقی برای کارکرد بدون عیب موتور و سلامت آن در دستگاه طراحی شده است. اگر موتور بیش از حد داغ شود، ممکن است نیم سوز شده و یا کاملا بسوزد. بنابراین ترموستات با غیر فعال کردن مدار و خاموش کردن موتور، جاروبرقی شما را ناگهان خاموش می‌کند. پس از گذشت مدت زمانی و بعد از خنک شدن موتور می‌توان مجددا از جاروبرقی استفاده نمود.

اما در صورتی که ترموستات جاروبرقی معیوب باشد، ممکن است خرابی ترموستات علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد و همچنین داغ شدن ترموستات می‌تواند علت روشن‌نشدن جاروبرقی باشد. اگر بعد از گرم شدن موتور ترموستات فعال شود، موتور را از کار انداخته و جاروبرقی را خاموش می‌کند. یک تعمیرکار متخصص از می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه جاروبرقی شما را تعمیر و ترموستات آن را تعویض نماید.

کیسه جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار پر بودن کیسه جاروبرقی است. همیشه پاکت جاروبرقی خود را قبل از اینکه کاملا پر شود، خالی کنید. اشتباه دوم استفاده از کیسه‌های دائمی جاروبرقی است. بهتر است از کیسه‌های یک بار مصرف یا کیسه‌های نانو استفاده کنید. بهترین کیسه‌ها برای استفاده کیسه‌های فابریک جاروبرقی است. کیسه‌هایی که الیاف نانو دارند، بهترین مدل کیسه برای جاروبرقی هستند.

خراب شدن موتور جاروبرقی

گاهی اوقات موتور که از اصلی‌ترین قطعات جارو برقی می باشد با گذشت زمان و به دلایل مختلف مانند افزایش نوسانات برق، ایجاد مشکل در سیم پیچی و وارد شدن فشار زیاد به دستگاه نیم سوز می‌شود. موتورهای نیم سوز خیلی زود داغ می کنند و باعث می‌شوند جاروبرقی خاموش شود. در صورت امکان موتور را تعمیر و در صورت عدم رفع مشکل، در نهایت چاره ای جز تعویض موتور وجود ندارد.

خرابی قطعات

دیگر دلیلی که باعث خاموش شدن جاروبرقی حین کار می‌شود، خرابی قطعات است. اگر جاروبرقی یک دفعه خاموش شود، ممکن است که یکی از قطعات آن از کار افتاده باشد یا دچار مشکل شده باشد. این مشکل در صورتی به وجود می‌آید که جاروبرقی شما عمر زیادی کرده باشد و قطعات آن فرسوده شده باشند. در این صورت می‌توان گفت که بهترین گزینه برای شما خرید یک جاروبرقی نو است.

تنظیمات تایمر

دیگر دلیلی که می‌تواند در خاموش شدن جاروبرقی در زمان کارکردن نقش داشته باشد، تنظیمات تایمر آن است. امروزه در برخی از جاروبرقی‌ها برای اینکه از مصرف برق صرف جویی شود و از خراب شدن قطعات جاروبرقی جلوگیری شود، یک تایمر در جاروبرقی‌ها کار گذاشته شده است.

برخی از این تایمرها در درون جاروبرقی مخفی شده است و در دیگر جاروبرقی‌ها این تایمر توسط کاربر تنظیم می‌شود و کاربر می‌تواند زمان دلخواه برای خاموش شدن جاروبرقی وارد کند. از یک طرف تایمر یک آپشن مناسب برای جاروبرقی است و از طرف دیگر می‌توان گفت که تایمرها باعث آزار برخی از افراد شده‌اند.

مسدود شدن قطعات جاروبرقی

در یکی از موارد قبلی به شما گفتیم بعد از داغ شدن دستگاه، موتور جاروبرقی به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. اما ساده‌ترین مشکلی که ممکن است باعث داغ‌کردن دستگاه شود، انسداد زباله در لوله‌های جاروبرقی است. باید همیشه لوله تلسکوپی، خرطومی و پارویی جاروبرقی را بررسی کنید تا زباله‌ای داخل آن گیر نکرده باشد. بهتر است که تا حد امکان قبل و بعد از نظافت منزل، جاروبرقی به خوبی بررسی شود. شاید از نظر شما انسداد زباله امر زیاد حادی نباشد ولی بهتر است بدانید که یکی از مهم‌ترین دلایل سوختگی موتور جاروبرقی است. تا زمانی که جاروبرقی به خوبی نتواند هوا را وارد و خارج کند، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که منزل شما را به خوبی تمیز کند.

اتصالی در دکمه روشن خاموش

این مشکل در بسیاری از جاروبرقی‌ها رخ می‌دهد و در این شرایط باید سریعا جاروبرقی را از برق کشید، زیرا ممکن است باعث ایجاد آتش سوزی شود. در برخی مواقع نیز ممکن است که دکمه به طور کلی از کار بیافتد و چاره‌ای جز خرید یک دکمه دیگر برای شما باقی نگذارد.

تمام شدن زغال جاروبرقی

از دیگر مشکلاتی که با گذشت زمان در موتور جاروبرقی ایجاد می‌شود، کوتاه شدن زغال‌های موتور و ایجاد فاصله بین آن‌ها می‌باشد. اگر در حین استفاده کردن از جاروبرقی به طور ناگهانی دستگاه خاموش می‌شود، بهتر است زغال‌های آن را بررسی کنید. تعویض زغال کار سختی نیست و بعد از خرید نوع با کیفیت آن، می‌توانید جای آن را با زغال‌های کوتاه تعویض کنید یا برای این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

سایر دلایل

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد، وجود نوسانات برق مخصوصا در ساعات اوج مصرف، وجود عیب و خرابی در آرمیچر، قطع شدن جریان برق منزل و خراب شدن رله موتور از دیگر مواردی هستند که می‌توانند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به شمار روند.

نکاتی برای نگهداری خوب از جاروبرقی

در فرآیند نگهداری از جاروبرقی باید اطمینان پیدا کنید که تمامی اجزایی که در مکش تاثیرگذار هستند نظیر لوله‌ها، ورودی ، فیلترها و کیسه دچار گرفتگی نباشند، چون این مورد همانطور که بیان شد علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار است.

وقتی دستگاه دچار گرفتگی شده باشد صدای مکش تغییر خواهد کرد. اگر لوله دچار گرفتگی شده باشد، باید آن را برای تمیز کردن جدا کنید. در اکثر موارد گرفتگی‌های جزیی اجازه می‌دهد هوا به آرامی رد شود و این مسئله باعث گرم شدن موتور در زمان استفاده می‌شود. اما گاهی کرک‌ها و کثیف‌ها به شکل توپ بزرگی مسیر هوا را به طور کامل می‌بندند.

پس از باز کردن لوله جاروبرقی،  میتوانید از دسته تی استفاده کنید تا با فشار دادن آن به داخل لوله هر گونه زباله را خارج کنید. ممکن است چیزهای بزرگی مانند درب‌های بطری و یا پلاستیک‌های فشرده لوله‌های جاروبرقی را کیپ کرده باشند.

اگر بیش از ۶ ماه از عمر فیلتر جاروبرقی می‌گذرد، باید فیلتر تعویض شود. وقتی فیلتر بیش از حد کثیف باشد گرمای موتور نیز افزایش میابد و می‌تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد. دیگر نکته‌ای که باید در نگهداری جاروبرقی در نظر گرفت، استفاده از آن است. استفاده از جاروبرقی زمانی دارد که بهتر است کمتر از آن استفاده کنید تا عملکرد دستگاه شما کاهش نیابد.

کنترل قدرت مکش جاروبرقی نیز بسیار مهم است و شما باید آن را در حالت متوسط در جاروبرقی نگهدارید تا هم در مصرف برقی صرف‌جویی کرده و هم از فرسوده شدن قطعات جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با موضوع خاموش شدن جاروبرقی حین کار همراه شما کاربران گرامی بودیم و نکاتی را در این زمینه بیان کردیم. همانطور که دیدید دلایل خاموش شدن جاروبرقی به قطعات آن محدود نیست و ممکن است به عوامل دیگری نیز مربوط باشد.بهتر است بدانید که برای بهتر کارکردن جاروبرقی نباید بیشتر از زمان خاصی از آن استفاده کنیم و استفاده زیاد از جاروبرقی می‌تواند باعث خرابی قطعات آن شود. شما به سادگی می‌توانید با رعایت نکاتی که بیان شد این مشکل را حل کنید.

توجه کنید که اگر جاروبرقی شما خاموش شد و دیگر روشن نشد، تلاش زیادی برای روشن کردن آن نکنید و آن را سریعا نزد یک تعمیرکار ببرید. در برخی مواقع خاموش شدن جاروبرقی حین کعلت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

از ساده ترین دلایل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار، می‌توان به قطعی سیم برق، گرفتگی لوله خرطومی، کثیف بودن فیلترهوا یا پر شدن پاکت جاروبرقی اشاره کرد.

گاهی نیز ممکن است استفاده مداوم از دستگاه و داغ شدن موتور جاروبرقی علت بروز این مشکل باشد. اگر دستگاه شما به صورت ناگهانی خاموش می شود، برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات حتما از یک راهنمایی بگیرید.

در ادامه به بررسی علل احتمالی از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی و نحوه رفع این مشکل پرداخته‌ایم.

  1. معیوب شدن ترموستات جاروبرقی

ترموستات جاروبرقی برای کارکرد بدون عیب موتور و سلامت آن در دستگاه وجود دارد. اگر موتور بیش از حد داغ شود ممکن است این قطعه نیم سوز شود یا کاملا بسوزد.

بنابراین ترموستات با غیر فعال کردن مدار و خاموش کردن موتور، جاروبرقی شما را ناگهان خاموش می‌کند. بعد از خنک شدن موتور دستگاه می‌توان مجددا از جاروبرقی استفاده کرد.

در صورتی که ترموستات جاروبرقی معیوب شده باشد نیز باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر تخصصی جارو برقی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. اتصالی و قطعی سیم برق جاروبرقی

یکی دیگر از علل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی یا روشن نشدن آن، اتصالی کردن یا قطع شدن سیم برق جاروبرقی است.

  • این اتفاق زمانی روی خواهد داد که سیم برق جاروبرقی را تا انتها بیرون آورده و آن را کشیده باشید.
  • بسیاری از افراد اینکار را انجام داده و در این حالت ناگهان دستگاه را جا به جا می کنند.
  • ممکن است اتصال سیم‌های برق درون مدار داخلی دستگاه قطع شده و تامین برق موتور انجام نشود که موجب خاموشی ناگهانی جاروبرقی در حین کار می‌شود.

نکته

بهتر است یکبار سیم جاروبرقی را تا انتها بیرون بکشید و سیم دستگاه را کمی قبل از پایان آن علامت گذاری کنید تا در دفعات آتی بیشتر از آن سیم را نکشید.

  1. مسدود شدن جاروبرقی با زباله

یکی از رایج‌ترین مشکلات هنگام استفاده از جاروبرقی، که می‌تواند علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار نیز باشد، مسدود شدن لوله تلسکوپی، خرطومی، سر برسی یا سر پارویی جاروبرقی است.

  • با گیر کردن آشغال و مو در این قطعات، ابتدا قدرت مکش جارو کاهش یافته و به مرور مسدود می‌شوند، که به علت هوادهی نامناسب می‌تواند سبب فشار به موتور، داغ شدن آن و خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شود.
  • گاهی این مشکل حتی به نیم سوز شدن موتور جاروبرقی نیز منجر می‌شود.
  1. کثیفی فیلترهای هوا علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

اگر فیلترهای جاروبرقی کثیف باشند یا توسط گرد و خاک مسدود شده باشند، تهویه هوا به خوبی انجام نشده و سبب داغ شدن موتور می‌شود که درنتیجه برای آسیب نرسیدن به موتور، جاروبرقی ناگهان خاموش خواهد شد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل به صورت زیر عمل کنید:

  • قبل از جارو کشیدن فیلترهای هوا را بررسی کرده و از تمیز بودن آنها مطمئن شوید.
  • برخی از فیلترها قابل شستشو بوده و برخی دیگر که این امکان را ندارند، باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند.
  1. پر شدن پاکت جاروبرقی

از دیگر مواردی که سبب خفگی و عدم هوادهی موتور و درنهایت منجر به خاموش شدن جاروبرقی می‌شود، پر شدن کیسه یا پاکت جاروبرقی است.

  1. اگر از جاروبرقی‌های بدون کیسه استفاده نمی‌کنید، باید کیسه دستگاه را چک کرده و آن را خالی کنید.
  2. استفاده از کیسه‌های یک بار مصرف و کیسه‌های نانو برای کارکرد بهتر جاروبرقی شما پیشنهاد می‌شود.
  1. استفاده طولانی مدت از جاروبرقی و داغ شدن موتور

برخی مواقع استفاده از جاروبرقی برای مدت زمان طولانی موجب داغ شدن موتور دستگاه می شود. برای جلوگیری از آسیب به موتور، جاروبرقی شما در حین کار خاموش خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است چند دقیقه به جاروبرقی استراحت دهید و مجدد از آن استفاده کنید.

  1. خراب شدن دکمه پاور جاروبرقی

همچنین ممکن است علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار، وجود مشکل در کلید پاور یا روشن/ خاموش دستگاه باشد. اگر دکمه جاروبرقی خراب شده باشد، لازم است برای تعمیر آن اقدام کنید.

علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی

ال جی یکی از برندهای مطرح در تولید لوازم خانگی است با ارائه محصولات متنوع با کیفیت توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. جاروبرقی‌های ال جی از کیفیت بالایی برخوردارند اما گاهی ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

یکی از این ایرادات، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی در حین کار است. دلایل از کار افتادن جاروبرقی الجی و نحوه رفع آن در جدول زیر بیان شده است.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ال جی نحوه رفع مشکل
انسداد مسیر لوله خرطومی در صورتی که زباله یا جسمی داخل لوله خرطومی گیر کرده است، آن را تمیز کنید.
خراب شدن سیم جاروبرقی گاهی ممکن است با کشیدن سیم موجب پارگی یا آسیب به آن شوید. اگر سیم جاروبرقی ال جی پاره شده است باید برای تعویض آن اقدام کنید.
پر بودن کیسه جاروبرقی هر چند وقت یکبار کیسه جاروبرقی را بررسی و در صورت پر بودن تخلیه کنید.
وجود مشکل در برق ساختمان از سالم بودن پریز برق و وصل بودن جریان برق ساختمان مطمئن شوید.

برای تعمیر دستگاه خود در صورت نیاز به متخصص، حتما از مراکز معتبر تعمیرات که کیفیتی بالاتر از دارند کمک بگیرید.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاناسونیک

اگر جاروبرقی پاناسونیک شما به صورت ناگهانی خاموش می‌شود، علت آن می تواند موارد زیر باشد:

  • معیوب شدن موتور جاروبرقی پاناسونیک
  • انسداد و گرفتگی لوله تلسکوپی
  • داغ شدن بیش از حد موتور
  • خراب شدن کلید پاور جاروبرقی
  • کثیف بودن فیلترهوای دستگاه

علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ می‌تواند موارد زیر باشد:

داغ شدن بیش از اندازه موتور و فعال شدن ترموستات انسداد و گرفتگی لوله خرطومی
پر بودن کیسه جاروبرقی سامسونگ معیوب شدن یکی از قطعات جاروبرقی (برد، موتور، دکمه پاور)

در صورتی که پس از انجام موارد ذکر شده هنوز مشکل دستگاه‌تان رفع نشده بود، استفاده از خدمات اولین گزینه است. اما به دلیل وجود نداشتن نمایندگی‌های واقعی و رسمی در ایران لازم است به دنبال مرکزی معتبر باشید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

مواردی که در بالا ذکر شد، از رایج‌ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی است. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که در صورتی که هیچ یک از دلایل بالا در رفع مشکل جاروبرقی شما کارساز نبودند، می توانید آنها را بررسی کنید.

ایراد دوشاخه برق یا پریز برق منزل شما نیز می‌تواند علت بروز این مشکل باشد. باشد. نیم سوز شدن موتور یا سوختن آن از دیگر علل خاموش شدن یکباره یا روشن نشدن جاروبرقی به شمار می آید که در این مواقع راهی بجز تعمیرات جاروبرقی نخواهید داشت.

سوالات متداول

اگر جاروبرقی چند دقیقه پس از روشن کردن، به صورت ناگهانی خاموش می شود، ممکن است موتور دستگاه معیوب شده باشد، سیم جاروبرقی قطع شده باشد یا فیلترهوای آن کثیف باشد.

دغ شدن بیش از حد موتور یا وجود مشکل در پریز برق و سیم جاروبرقی می تواند علت بروز این مشکل باشد.

بهتر است هر 6 ماه یکبار برای تمیز کردن یا تاگر با خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی روبرو شدید، نگران نباشید مجموعه تخصصی تعمیر 24 نکات مفیدی برای حل مشکل و برای یافتن علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار مطرح میکند. این احتمال وجود دارد با گذشت زمان، قطعات دستگاه خراب و فرسوده شوند یا ممکن است شما به موارد مهم در نگهداری یا سرویس دستگاه که در ادامه مطرح میکنیم بی توجه باشید، مسائل ساده ای که میتواند علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی، سامسونگ، دوو، پاناسونیک، بوش، پارس خزر و هر برند دیگری باشد چون تمامی نکاتی که خواهیم گفت برای تمامی مدل ها کاربرد دارد.

کاربران عزیز قبل از پاسخ به این سئوال که چرا جاروبرقی یهو خاموش شد ؟ باید بگوییم به غیر از خرابی بخشی از قطعات ممکن است علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار از کیپ شدن مسیر مکش بخاطر جمع کردن بیش از حد زباله بخش های مهمی از جاروبرقی مسدود شود.

دانستن اینکه به کدام قسمت ها نگاه کنید و چگونه می توانید دستگاه را باز کنید، میتوانید پروژه ای بزرگ را به یک کار ساده تبدیل کنید که اصلاً وقت شما را نخواهد گرفت.

اگر با خواند مقاله و انجام توصیه های تعمیر 24 نتوانستید مشکل را عیب یابی یا برطرف کنید از رفع ایراد دلسرد نشید کافیه رفع مشکل را از طریق تکنسین های حرفه ای در کوتاه ترین زمان و با 6 ماه گارانتی توسط متخصصین انجام بدید. همچنین به غیر از میتوانید درخواست تعمیرات خود را به شکل ثبت و ارسال کنید. این را هم بدانید که قطعات جایگزین، اصلی است و دارای تضمین اصالت و کیفیت میباشد.

شما با مطالعه این مقاله میتوانید علت خاموش شدن ناگهانی در حین کار یا پس از چند دقیقه کار را در مدل های مختلف جاروبرقی از جمله: بوش، ال جی، ناسیونال، سامسونگ، الکترولوکس، دوو، پارس خزر و… را بیابید.

بررسی خرابی دکمه (سوییچ) روشن و خاموش (آموزش تصویری تست، تعویض سوییچ و شاسی)

یکی از عواملی که باعث میشود جاروبرقی پس از روشن شدن بعد از چند ثانیه یا زمان کمی خاموش شود خرابی سوئیچ (کلید) روشن و خاموش آن است چنانچه پس از روشن کردن دستگاه شاسی بیرون میپرد و جارو برقی خاموش میگردد توصیه میشود ویدیو زیر را دنبال کنید.

بررسی گرم شدن بیش از حد موتور به عنوان علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

موتور جاروبرقي قطعه ای قدرتمند است که نیاز به استراحت و خنک شدن در حین کار دارد. ممکن است لوله دستگاه دچار انسداد باشد که انجام مکش به سختی صورت بپزیرد این مسئله فشار زیادی به موتور میاورد که باعث گرمای بیش از حد آن و علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار میشود.

یکی از راه هایی که ما را متوجه میکند که آیا لوله جاروبرقي دچار گرفتگی شده است یا خیر! خاموش شدن ناگهانی جارو برقی در مدت زمان مشخصی در هر بار استفاده از آن است.

مثلا اگر هر بار پس از روشن کردن با گذشت 3 دقیقه (در یک بازه زمانی مشخص) جاروبرقی حین کار کردن خاموش میشود این نشان دهنده مسدود شدن مسیر است که به همین دلیل موتور به شکل پیوسته به گرمای بیش از حد میرسد. چنانچه در بازه های زمانی مختلف پس از روشن کردن دستگاه، پس از شروع به کار ناگهان از کار بیافتد به احتمال قوی علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار ، از خرابی برد الکتریکی ناشی باشد.

بخوانیم: مرکز

پس از خاموش شدن یکباره چرا جاروبرقی روشن نمیشود ؟

در داخل جاروبرقي برای جلوگیری از ذوب شدن اجزا و سوختن موتور یک وجود دارد که در صورت داغ کردن بیش از حد برای اجتناب از آسیب به اجزا جریان ورودی به موتور را قطع میکند و تا خنک شدن آن اجازه روشن شدن جاروبرقی را نمیدهد.

چگونه مشکل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را برطرف کنیم ؟

باید اطمینان حاصل کنید که تمامی اجزایی که در مکش تاثیر گذار هستند نظیر لوله ها، ورودی ، فیلترها و کیسه دچار گرفتگی نباشند چون علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار است. وقتی دستگاه دچار گرفتگی شده باشد صدای مکش تغییر خواهد کرد.

اگر لوله دچار گرفتکی باشد آن را برای تمیز کردن جدا کنید. در اکثر موارد گرفتگی ها جزیی اجازه میدهد هوا به آرامی رد شود و این مسئله باعث گرم شدن موتور در زمان استفاده میشود. اما گاهی کرک ها و کثیف ها به شکل توپ بزرگی مسیر هوا را به طور کامل میبندند.

پس از باز کردن لوله جاروبرقي، میتوانید از دسته تی استفاده کنید تا با فشار دادن آن به داخل لوله هرگونه زباله را خارج کنید. ممکن است چیزهای بزرگی مانند درب های بطری و یا پلاستیک های فشرده لوله های جاروبرقي کیپ کرده باشند.

چنانچه بیش از 6 ماه از عمر فیلتر دستگاه میگذرد میبایست تعویض گردد. وقتی فیلتر بیش از حد کثیف باشد گرمای موتور نیز شدت میابد و میتواند دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد.

اگر آخرین باری که فیلتر جاروبرقي را عوض کرده اید به یاد نمی آورید وقت آن است که اکنون برای اینکار اقدام کنید.

در مرکز فیلتر و کیسه جاروبرقی شما عرضه میگردد برای دریافت اطلاعات بیشتر بگیرید.

بخوانیم: مرکز

مشکلات الکتریکی در روشن نشدن جاروبرقی

وقتی شما نشانه ای از گرفتگی در قطعات دستگاه پیدا نمیکنید این بدان معناست که مشکلات مکانیکی وجود ندارد و باید به ایراد های الکتریکی توجه کنید.

اولین موضوعی که میبایست برای یافتن علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار مورد بررسی قرار گیرد که آیا جارو به درستی به پریز برق وصل شده است و در داخل آن لق نمیزند. لق زدن و سست بودن دوشاخه در پریز میتواند خطراتی مانند اتصالی و آسیب به دستگاه حتی در مواردی آتش سوزی پیش بیاورد.

چنانچه پریز برق مشکلی نداشته باشد موردی بعدی عیب یابی از کلید و موتور دستگاه است. اگر نمیدانید به چه شکل این موارد را چک کنید، بهتر است با تعمیرگاه جاروبرقي بگیرید.

یکی از راه های مناسب برای اینکه بفهمیم چرا جاروبرقی روشن نمیشود وارسی مشکلات اتصال پریز و سیم دستگاه است با لمس کردن سیم چنانچه بیش از حد گرم شده باشد میتواند مشکل از پریز برق باشد.

بخوانیم: مرکز

آیا استفاده طولانی مدت هم میتواند علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار باشد ؟

جواب به سئوال فوق مثبت است مورد دیگری که باعث طرح این سئوال باشد که چرا جارو برقی روشن نمیشود :

کار با دستگاه در مدت زمان بالا میتواند دلیل این ایراد باشد. با اینکه احتمال دارد جاروبرقی خانگی خود را از فروشگاه معتبر و با برند معروفی تهیه کرده باشید این بدان معنا نیست که بتوانید از آن برای چند ساعت استفاده کنید.

تعمیر24 برای استفاده از جارو برقی مدت زمان خاصی نزدیک به 30 دقیقه را پیشنهاد میدهد و در ادامه 15 دقیقه توقف برای اینکه موتور خنک شود و بعد شروع مجدد.

عویض فیلتر جاروبرقی اقدام کنید.

ار می‌تواند برای شما هزینه‌های زیادی را در بر داشته باشد. برای مثال ممکن است موتور جاروبرقی شما نیم‌سوز شده باشد و اگر دیر به داد آن برسید، دیگر قابل تعمیر نباشد؛ پس این مشکل را جدی بگیرید و در صورتیکه تخصصی برای رفع مشکل ندارید، سریعا به مرکز   مراجعه کنید.

در زمینه تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا