اقتصادی

شرایط صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی

اعلامیه بانک مرکزی به بانک ها مشکل کارت های بانکی اتباع خارجی را برطرف کرد و در آینده این افراد ممکن است مدارک اقامتی معتبری مانند کارت ثبت نام ، دفترچه اقامت ، گذرنامه ویزا ، دفترچه پناهندگی و … داشته باشند. برای دریافت کارت بانکی با اعمال سقف خرید روزانه 15 میلیون تومان.

به گزارش تیتر اول ، در اوایل فوریه سال گذشته ، حساب های افغانی و کارت های بانکی در ایران بدون اخطار قبلی مسدود شدند ، در پاسخ به آن شورای هماهنگی بانکی اعلام کرد “به”.

داستان از این قرار است که روش عملیاتی برای اطمینان از کامل بودن و صحت اطلاعات هویتی هر فرد ، بدست آوردن کد شهابی است که همان هویت بانکی الکترونیکی است و شهروندان ایرانی برای بدست آوردن کد شهاب سنگ به کد کشور احتیاج دارند و – ایرانیان به یک کد جامع نیاز دارند. وزارت کشور مسئول این امر است.

به همین منظور ، ایرانیانی که هنوز این کد جامع را دریافت نکرده و به بانک اطلاع نداده اند ، در مسدود کردن حساب های خود با مشکل روبرو شده اند.

سرانجام با موافقت رئیس بانک مرکزی ، به دارندگان حساب بدون کد شهاب ، از جمله حساب مهاجران افغان ، فرصت دریافت کد شهاب و گزارش آن به بانک داده می شود.

سپس بیانیه بانک مرکزی “دستورالعمل صدور کارت پرداخت ریالی به اشخاص خارجی” مشکل کارت های بانکی ملی خارجی را حل کرد ، بر اساس آن همه بانک ها و موسسات اعتباری ممکن است بیش از یک کارت پرداخت ریالی برای اتباع خارجی بیش از 18 سال نداشته باشند سن ، اسناد معتبر اقامت ، مانند کارت پشتیبان ، دفتر اقامت ، گذرنامه ویزا ، دفترچه پناهندگی و غیره

همچنین حداکثر سقف خرید این کارت در روز معادل 15 میلیون تومان است و مدت اعتبار کارت های صادر شده بر اساس مدت اعتبار اسناد اقامت تعیین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا