جامعه

آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: والدین نقش بسیار مهمی درآموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان دارند و با توجه به اینکه پایه‌های رشد روانی و اجتماعی کودکان در سال‌های اولیه پی ریزی می‌شود لذا تاثیرات آن بر روی فرزندان مادام‌العمر است. 

به گزارش تیتر اول به نقل از قوه قضاییه، منوچهر رحمانی با بیان اینکه والدین نقش بسیار مهمی درآموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه‌های رشد روانی و اجتماعی کودکان در سال‌های اولیه پی ریزی می‌شود لذا تاثیرات آن بر روی فرزندان مادام‌العمر است.

وی گفت: این مهارت‌ها شامل توانایی‌هایی است که به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کند تا در مدت زندانی بودن سرپرست خانواده و موقعیت‌های گوناگون، به چه نحوی رفتار کند، به طوری که بتوانیم با دیگران برای حل مسائل پیش آمده در زندگی ارتباط مناسب و به دور از خشونت داشته باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز یادآور شد: به طور کلی ریشه رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان و بزهکاری‌های آنان را باید در سنین اولیه کودکی و در میان خانواده‌ها جستجو کرد و به همین دلیل لزوم آموزش‌های فردی برای خانواده‌های زندانیان یک ضرورت است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد و یکی از اولویت‌های انجمن تداوم برنامه‌های آموزشی و کاربردی برای خانواده زندانیان است.

رحمانی گفت: در فروردین ماه سال جاری حدود ۱۰۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش در کلاس‌های آموزشی مذکور شرکت کردند.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا