فرهنگ و هنر

لغو ویزای ایران با برخی کشورها روی میز دولت

عزت الله ضرغامی از برنامه ریزی برای لغو روادید ایران با برخی کشورها خبر داد. معاون گردشگری رئیس جمهور همچنین گفت: طرح لغو روادید با ایران با کمترین مقاومت پیش می رود.

به گزارش تیتر اول، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وی در دیدار با اعضای جامعه راهنمایان تور درباره طرح لغو روادید ایران با برخی کشورها گفت: برنامه ریزی کردیم که کدام کشور روادید را لغو کند، جلسات کارشناسی برگزار کردیم و نظرات افراد مختلف و دلایل لغو روادید را جمع آوری کردیم. . با هر کشوری

عزت الله ضرغامی گفت: معتقدم یکی از موضوعاتی که می توان با مردم گفت و گو کرد بحث گردشگری است. اخبار، تصاویر و فیلم های مثبت از ایران باید برای دنیا پخش شود. ما یک شبکه ویدئویی و تلویزیونی ایجاد کردیم که در حالت آزمایشی در اتاق تلویزیون قرار دارد. پیشنهاد من این است که این شبکه تلویزیونی را جزئی از شبکه گردشگری بدانیم و در تولید محتوای این شبکه مشارکت کنیم.

وی ادامه داد: باید کار را تقسیم کنیم. من معتقدم که با دیپلماسی فرهنگی بهتر می توان به مسائل سیاسی پرداخت. ساختار صنفی بهتر از ساختار اجرایی و مدیریتی می تواند کار کند.

ضرغامی همچنین گفت: تبلیغات نقش حیاتی و مهمی در رشد صنعت گردشگری و مبارزه با ایران هراسی دارد. به عنوان مثال در بازدید از یک نمایشگاه خارجی پیشنهاد دادم که به جای تبلیغ فرصت ها و جاذبه های گردشگری کشور، ویدئو وال برای معرفی ایران ایجاد شود. ما باید بتوانیم از رسانه ها استفاده کنیم. من معتقدم باید یک هم افزایی رسانه ای ایجاد کنیم تا ایران را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

معافیت ویزا گردشگری ایران را از تحریم های خودتحریمی نجات می دهد

علی اصغر شالبافیان – معاون گردشگری – وی در خصوص لغو روادید بازارهای هدف گردشگری نیز گفت: با وزارت امور خارجه در حال رسیدگی به این موضوع هستیم و با کمترین مقاومت پیش می رود.

وی گردشگری ورودی را جدای از منافع اقتصادی در ایجاد ارزش های فرهنگی و چهره مثبت کشور مهم دانست و تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم روادید لغو شود و صنعت گردشگری نجات یابد. از همین تحریم تحمیلی .

معاون گردشگری رئیس جمهور با اشاره به خلأهای قانونی در حوزه گردشگری گفت: طرح جامع و مستقلی برای تقویت قوانین مرتبط با این حوزه برای ارائه به شورای اسلامی تهیه شده است.

وی درباره حمایت دولت از حضور در نمایشگاه های بین المللی نیز گفت: برای تخصصی شدن موضوع حضور در نمایشگاه های بین المللی به مرکز گردشگری و موتوراسپرت واگذار شده و برنامه هایی برای حضور در فیتور اسپانیا، مسکو و خودپرداز دبی داریم. نمایشگاه ها و نمایشگاه های بازار جدید. همچنین 400 متر زمین برای شرکت در نمایشگاه آنکارا آماده شده است.

شالبافیان با اشاره به اهمیت مقابله با ایران هراسی به عنوان یک وظیفه همگانی گفت: در حال حاضر سفرا به طور مرتب به شهرهای مختلف سفر می کنند و در صورت مهیا شدن شرایط، جلسه ای با آنها برگزار می شود.

لغو روادید ایران با برخی کشورها در دستور کار دولت قرار دارد

معرفی ایران بر عهده دولت است

اکبر غمخوار – عضو هیئت مدیره جامعه راهنمایان جهانگردی ایران وی به جایگاه گردشگری در قوانین برنامه اول تا پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: در این برنامه ها گردشگری صنعتی مغفول مانده است و اولین درخواست ما از وزیر اصلاح جایگاه گردشگری در قوانین بالادستی است. . برنامه هفتم

وی معرفی ایران به دنیا را یکی از وظایف مهم دولت دانست و افزود: این وظیفه در تمام این سال ها آنطور که باید انجام نشده است.

این عضو جامعه ارشاد با بیان اینکه گردشگری در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و نیاز به کمک دارد، تاکید کرد: در این شرایط نیازمند حضور فعال و پررنگ در نمایشگاه ها و مجامع بین المللی هستیم. باید با بودجه مناسب برای مبارزه با ایران هراسی و نشان دادن برقراری امنیت در خیابان های ایران کار فشرده ای انجام شود.

غمهاور همچنین از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ورودی موزه‌ها را یکسان تعیین کند.

بیایید از تجربه مصر پس از احیای اسلامی استفاده کنیم

ابراهیم پورفرج – رئیس جامعه تورگردانان ایران – وی با تاکید بر لزوم اقدامات جدی در شرایط کنونی گفت: زمانی که بیداری اسلامی (بهار عربی) در مصر اتفاق افتاد، این کشور با جدیت بیشتری در نمایشگاه های بین المللی شرکت کرد و غرفه ای چند برابر سال های گذشته در اختیار گرفت. .

وی سپس بر حضور چشمگیر ایران در چندین نمایشگاه بین المللی تاکید کرد و اعلام کرد: در صورت عدم حمایت و شرکت در این نمایشگاه ها بازار خود را از دست خواهیم داد و زیان های جبران ناپذیری را متحمل می شویم.

رئیس انجمن راهنمایان ایران یادآور شد: دو فصل گردشگری بهار و پاییز را در پیش داریم و سعی داریم با صحبت با شرکت های مختلف رزروهای زیادی انجام دهیم.

در این نشست سایر تورگردانان در خصوص دیدار با سفرای اروپایی مقیم ایران برای نشان دادن برقراری امنیت در خیابان های ایران، تاکید بر نقش حمایت های دولت در بازدید از نمایشگاه های خارجی، ارز ویژه به گردشگری و بازدید از نمایشگاه های خارجی، معرفی ایران در شبکه های تلویزیونی، شبکه های بین المللی و محلی کشورهای مقصد، حفظ نیروی انسانی، نقش هماهنگ کننده جدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بین نهادهای مختلف، برندسازی و تبلیغات گردشگری در عرصه بین المللی، با تمرکز بر ظرفیت شهرهای بزرگ، ارائه اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر برای ارتباطات جهانی، مالیات معافیت، تبلیغات در مسیرهای گردشگری، نقش بخش خصوصی در تعامل با سازمان های توسعه و تجارت و اتاق های بازرگانی، ارتباط با انجمن های دوستی کشورهای مختلف حل مشکلات ایران هراسی، اهمیت تولید محتوا در شناخت ایران و ارتقای آموزش فعالان گردشگری بله، حذف فیلتر برای برخی از سیستم عامل های خارجی. تشکیل کمیته مشترک با هدف گفت‌وگو برای ایجاد زبان مشترک، اهمیت حضور مثبت و پررنگ ایران در فضای مجازی، تقویت بخش آموزش بازاریابی با حضور کارشناسان داخلی و بین‌المللی، رفع تحریم‌ها در حوزه گردشگری. حمایت از بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان حامی برای حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی کمی و کیفی بازارهای چین و روسیه و همچنین تقویت آموزش راهنمایان گردشگری، تولید محتوا بر اساس رویدادهای فرهنگی استانی، تقویت روابط بین‌الملل با برنامه‌های عملیاتی پیشنهاد شد. برای ترویج گردشگری و ترویج گردشگری محلی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا