بهترین های کسب و کارعمومی

راهنمای خرید بهترین روکش صندلی ماشین

صندلی ماشین یکی از پرطرفدارترین دکوراسیون های داخلی است که این روزها مورد استفاده جوانان قرار می گیرد. به این ترتیب می توانید رنگ روکش را با توجه به رنگ خودرو یا رنگ قسمت های مختلف داخل خودرو انتخاب کنید و به این ترتیب فضای داخلی خودرو را زیبا کنید.

بسیاری از افرادی که به دنبال روکش صندلی ماشین هستند در انتخاب روکش پارچه ای یا چرمی تردید دارند و نمی دانند کدام ماده و رنگ را انتخاب کنند. معمولا صاحبان خودرو برای نو جلوه دادن خودرو و تغییر دکوراسیون خودرو روکش صندلی را تعویض می کنند.

اگر قصد خرید روکش صندلی پژو 206 و 207 و یا هر مدل ماشینی را دارید، ما به شما فروشگاه بهنیکان را معرفی میکنیم.

استفاده از روکش صندلی ماشین

علاوه بر زیبایی داخل خودرو، این دستگاه به وضوح در خدمت اهداف دیگری نیز هست. اگر راننده هستید و زمان زیادی را پشت فرمان خودرو می گذرانید، ارگونومی و راحتی صندلی برای شما بسیار مهمتر از سایر مسافران خواهد بود.

نشستن طولانی مدت می تواند به مرور زمان به ستون فقرات، کمر و پاها آسیب جدی وارد کند. پس برای سلامتی خود پس از مطالعه این مقاله بهترین روکش صندلی خودرو را برای خود انتخاب کنید.

انواع روکش صندلی ماشین

روکش صندلی های زیادی در رنگ ها و مواد مختلف برای هر خودرو وجود دارد. روکش صندلی عمدتاً از چرم یا پارچه یا ترکیبی از پارچه و چرم ساخته شده است.

اولین قدم در انتخاب روکش صندلی، انتخاب متریال مورد نظرتان، چرم یا پارچه و ترکیبی از مواد است. مهم ترین نکته در مورد روکش، کیفیت جنس و چرم آن است. روکش صندلی باید برش صحیح داشته باشد.

1-روکش های چرمی خودرو

این نوع لباس بیشتر مورد پسند جوانان است و برای خودروهای لوکس استفاده می شود. البته این نوع روکش برای خودروهای دیگر نیز قابل استفاده است اما یافتن روکش مناسب می تواند مشکل باشد زیرا این نوع بیشتر برای خودروهای گران قیمت و لوکس طراحی شده است.

مزایای:

این روکش ها به راحتی قابل شستشو هستند.

برای شستن روکش ها لازم نیست از روی صندلی جدا شوند

لکه ها به راحتی با مقدار کمی مواد شوینده و یک پارچه تمیز پاک می شوند.

فضای داخلی خودرو جلوه ای لوکس می بخشد.

معایب:

امکان گردش هوا در این تجهیزات وجود ندارد.

یکی از معایب برنزه کردن این است که وقتی برای مدت طولانی روی صندلی می نشینید باعث تعریق می شود.

این درپوش ها به دلیل بسته بودن منافذ گرما را حفظ می کنند.

به دلیل عدم گردش هوا و بسته بودن منافذ، احتمال تعریق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

به مرور زمان در زیر نور خورشید ترک می خورند و سفید می شوند.

قیمت آنها نسبت به سایر انواع پوشش ها بیشتر است.

در ضمن اگر جنس چرم طبیعی، مرغوب و اصل باشد، این عیوب و اشکال پیش نمی آید و از دوام و کیفیت بالاتری نسبت به لایه های مصنوعی برخوردارند.

انواع روکش چرم صندلی ماشین

محصولات نایلونی: ساخته شده از نایلون، این نوع چرم بدترین نوع روکش صندلی محسوب می شود. شرکت هایی که این روکش های چرمی پایه نایلونی را به عنوان روکش چرمی معرفی می کنند باید بدانند که این چرم ها دوام و طول عمر کمتری دارند. چگونه بین روکش نایلونی نازک یا فوم چرم تفاوت قائل شویم. راه دیگر این است که نخ را چین و دوخت کنید.

چرم طبیعی: این نوع چرم معمولا طول عمر بالایی ندارد و بسیار گران است.

چرم صنعتی: این نوع چرم صنعتی برای پوشاندن صندلی ها از جنس راحتی ایده آل است. ماندگاری و ماندگاری بسیار خوبی دارد. این نوع چرم قیمت به صرفه ای دارد و از نظر دوام خوب و بادوام است.

2-روکش صندلی ماشین

روکش های پارچه ای رایج بوده و تنوع آنها در بازار زیاد است. دلیل آن سهولت دوخت و تنوع پارچه و رنگ است.

مزایای:

تنوع در طرح و رنگ بالاست.

جریان هوا در این پوشش ها آسان است.

به دلیل جریان هوا در روکش ها، احتمال تعریق بسیار کاهش می یابد.

صندلی برای راننده و سرنشینان راحت تر شده است.

قیمت کمتر و مقرون به صرفه تری نسبت به انواع دیگر دارند.

معایب:

آنها در اثر نور خورشید سریعتر از گونه های دیگر رنگ پریده می شوند.

برای شستشو و نظافت باید روکش های صندلی را بردارید.

اگر لکه ها چسبناک شوند، پاک کردن آنها دشوار خواهد بود.

اگر لکه ها باقی بمانند، فضای داخلی خودرو را زشت جلوه می دهند.

3-روکش ترکیبی پارچه و چرم

تولیدکنندگان از ترکیب چرم و پارچه برای ساخت روکش استفاده می کنند تا انتخاب و خرید را برای مشتریان راحت تر کنند و همچنین مواد بهتری تولید کنند. این روکش ها که از ترکیب پارچه و چرم دوخته می شوند، معایب روکش های چرم و پارچه را ندارند. مثلا در این نوع روکش به جای تکیه گاه وسط از پارچه استفاده می شود که ایده آل ترین پوشش است.

4- روکش حرفه ای صندلی ماشین

روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد و بسته به کیفیت و کاربری قیمت های متفاوتی دارد. کسانی که ساعت های طولانی رانندگی می کنند می توانند از این روکش ها که دارای ماساژور نیز هستند استفاده کنند.

در داخل روکش صندلی لوکس خودرو، یک دستگاه ماساژور در عقب و یک صندلی ویبره طراحی شده است که با ارتعاشات خود بدن را ماساژ می دهد. این کلاه ها برقی هستند و با ماساژ قابل برنامه ریزی هستند.

صندلی های ماشین چرم بهتر است یا پارچه ای؟

از بین انواع روکش صندلی ماشین می توان گفت که روکش های چرمی از پارچه بادوام، کاربردی و زیباتر هستند، یعنی بسیار خوش طعم هستند.

یکی از مشکلات استفاده از روکش چرمی این است که به دلیل بسته بودن منافذ روکش هوا وارد نمی شود و اگر زیاد بنشینید باعث تعریق می شود. اما روکش های چرمی ظاهری منحصر به فرد و سرگرم کننده به ماشین شما می بخشد و بیشتر جوانان این نوع روکش ها را ترجیح می دهند. اگر به ظاهر اسپرت برای خودروی خود علاقه دارید، روکش چرمی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شنل ها طرح و رنگ بیشتری نسبت به چرم دارند. هوا جریان می یابد بنابراین احساس راحتی می کند و از تعریق جلوگیری می کند. با این حال، روکش ها نسبت به روکش های چرمی شکننده تر هستند، زیرا ممکن است در اثر ریختن یا برآمدگی، لبه های تیز، لکه ها و پارگی ها آسیب ببینند. ارزان تر از روکش های چرمی. بنابراین قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

در پایان می توانید با توجه به توضیحات داده شده و با توجه به سلیقه خود روکش صندلی ماشین با شکل و طرح خوب و با بهترین متریال را انتخاب و خریداری کنید و از ظاهر زیبای خودرو خود لذت ببرید.

تعیین کیفیت روکش صندلی ماشین

روکش های صندلی خودرو به 2 دسته پارچه ای و چرمی تقسیم می شوند و هر روکش دارای مزایا و معایبی است. اگر قصد خرید روکش صندلی پارچه ای را دارید، روکشی را انتخاب کنید که دوخت های ظریف تری داشته باشد.

همچنین یک روکش صندلی پارچه ای خوب وزن بیشتری از هر روکش پارچه ای دیگر دارد. بنابراین در برابر آسیب بسیار مقاوم خواهد بود. لازم به ذکر است که پوشش های نازک و سبک ماندگاری کوتاهی دارند.

برای شناسایی بهترین چرم باید آن را لمس کنید تا بتوانید کیفیت آن را درک کنید. پشت چرم اصل مانند پشم است و کیفیت آن نرم تر از چرم مصنوعی است.

اگر روکش چرمی که انتخاب می کنید ساخته دست بشر باشد، به مرور زمان ترک می خورد و ظاهری نامناسب پیدا می کند.

انتخاب رنگ روکش صندلی ماشین

مبنای اصلی انتخاب رنگ در فضای داخلی خودرو، کمربند ایمنی است. بنابراین، رنگ پویا به کار رفته در دستگاه، قطعات در و پانل آجری نیز تأثیر زیادی در انتخاب رنگ روکش صندلی دارد. اما این موضوع از قبل توسط طراحان اصلی خودرو بررسی می شود و با توجه به رنگ این قطعات، رنگ کمربند ایمنی انتخاب می شود.

برای انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به کمربند ایمنی، دو گزینه رنگی مطابق و متضاد وجود دارد.

رنگ همسان

رنگ روکش صندلی باید با توجه به رنگ کمربند ایمنی و اندازه تریم و یا رنگ فضای داخلی انتخاب شود، مثلاً اگر رنگ کمربند ایمنی خاکستری است، رنگ صندلی باید باشد. نزدیک انتخاب شده به این نوع متن

رنگ متفاوت

اما گزینه دوم مستلزم این است که شما کمی در مورد دنیای رنگ ها و نحوه تشخیص رنگ های متضاد بدانید. انتخاب ترکیب مناسب به شدت بر زیبایی فضای داخلی خودرو تاثیر می گذارد و آن را اسپرت تر می کند. به عنوان مثال، ترکیب قرمز و مشکی یکی از محبوب ترین رنگ های روکش صندلی است.

قیمت روکش صندلی ماشین

قیمت خرید روکش صندلی ماشین به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به هزینه دوخت، نوع روکش و کیفیت متریال استفاده شده اشاره کرد، اما مهمترین آنها نحوه خرید آن است. بدیهی است که امکان جابجایی بین خرید مستقیم از تولید کننده و خرید قطعات در خرده فروشی وجود ندارد و شما می توانید از طریق برخی واسطه ها روکش صندلی خودرو را خریداری کنید.

معیارهای انتخاب بهترین صندلی ماشین

تا اینجا در مورد انواع مدل ها و مواد روکش صندلی خودرو و معایب و مزایای هر کدام صحبت کردیم، در این قسمت می خواهیم در مورد پارامترها و عوامل موثر در انتخاب مناسب صحبت کنیم.

برای اطمینان از کیفیت روکش صندلی بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

در هنگام خرید به نحوه دوخت روکش دقت کنید و روکش مرتب و منظم دوخته شده باشد، مهرها به خوبی دوخته شده و مهرهای مختلف با دقت دوخته شده است.

درزها باید خوب دوخته شوند تا به راحتی از هم جدا نشوند.

در دوخت الگو و برش شکل دقت کنید.

جنس پارچه در برابر سایش مقاوم است.

جنس پارچه نباید به سرعت عرق کند.

به کیفیت، دوام و عمر طولانی آن توجه کنید.

در حضور نور خورشید به سرعت تغییر رنگ نمی دهد،

بسیار مهم است که بتوانید بدون مشکل بشویید و بشویید.

مطمئن شوید که قطعات تشکیل دهنده پوشش کوچک و فراوان باشند.

اگر خودروی شما وارداتی است و دارای سیستم تهویه مطبوع است، در انتخاب نوع روکش دقت کنید تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

در صورت امکان، یک تکه روکش صندلی را امتحان کنید تا کاملاً اندازه و متناسب با صندلی ماشین شما دوخته شود.

در بیشتر موارد، روکش‌های باکیفیت و اصلی در اندازه استاندارد هستند و به راحتی روی صندلی ماشین شما قرار می‌گیرند.

هنگام انتخاب روکش صندلی خودرو، به یاد داشته باشید که هرچه قطعات روکش کوچکتر باشد، کیفیت بهتری دارد. کاورها معمولاً 60-70 تکه دارند، پوشش های حرفه ای و لوکس حدود 170-180 قطعه.

نحوه قرار دادن روکش روی صندلی ماشین

نحوه نصب روکش صندلی به نحوه دوخت و مواد استفاده شده بستگی دارد. به طور کلی برای نصب روکش سه روش شامل لاستیک، چسب و واکس داریم. قفل های زیپ دار یکی از بهترین انواع درب ها هستند زیرا به راحتی باز و بسته می شوند.

علاوه بر این، هنگام انتخاب روش نصب این قطعه، نحوه استفاده راننده از وسیله نقلیه نیز بسیار مهم است. مثلا برای افرادی که بیشتر از ماشین استفاده می کنند نوع زیپ کاربرد بیشتری دارد. اما برای یک وسیله نقلیه خانوادگی کمتر استفاده شده، ظاهر بسیار چشمگیر است.

روکش صندلی خودرو به دو صورت قالبی و قالبی تولید می شود. صندلی ماشین سفارشی به معنای روکش صندلی است که به طور خاص برای اندازه صندلی و یک مدل خودرو طراحی شده است. صندلی ماشین غیر بازیافتی به روکش هایی اطلاق می شود که شکلی ندارند یا به اصطلاح سایز آزاد هستند. توصیه ما این است که روکش های صندلی را با قالب خریداری کنید، زیرا روکش های سایز آزاد به دلیل عدم تناسب با صندلی، نرم به نظر نمی رسند و ظاهر خوبی دارند.

دکمه بازگشت به بالا