سلامت و تندرستی

کرونا در ایران تمام نشده است/ افزایش موارد ابتلا در سایر کشورها

وی افزود: حداقل در 14 کشور در هفته گذشته تعداد بیماری‌های عروق ویروس کرونا دو برابر شده است و این یک هشدار است، اما در ایران بیماری عروق ویروس کرونا قلب نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است، اما نمی‌توان گفت که همه‌گیری کرونا در یک هفته است. کشور (ایران) به پایان رسیده و در کشورهای دیگر در حال رشد است.

به گزارش تیتر اولدکتر حمیدرز جماعتی گفت: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور در هفته گذشته دلگرم کننده است، اما در برخی کشورها مانند هند تعداد مبتلایان افزایش یافته است که این یک هشدار برای ما است. همه‌گیری عروق ویروس کرونا در ایران تمام نشده است، زیرا ما تحت تأثیر سایر نقاط جهان هستیم و هنوز موارد ابتلا به بیماری‌های عروق ویروس کرونا قلب، بستری شدن در بیمارستان و مرگ در بسیاری از کشورها وجود دارد، بنابراین نمی‌توان گفت که همه‌گیری کرونا در یک کشور به پایان رسیده است. و در دیگری رشد می کند.

روند نامطلوب واکسیناسیون در کودکان 5 تا 11 ساله

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی تمرکز ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون است. در کشور ما واکسیناسیون باید به صورت فعال و غیرفعال انجام شود. متأسفانه تاکنون تنها 27 میلیون نفر برای سومین بار واکسینه شده اند و روند واکسیناسیون برای کودکان به ویژه کودکان 5 تا 11 ساله خوب نیست.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: در جلسه اخیر کمیته علمی تاکید شد که بسته به شرایط هر شهر، مرکز سرپایی و بیمارستان به عنوان ناظر ویزیت و بستری شدن کووید 19 در نظر گرفته شود. بیماران.

افزایش بیماری عروق ویروس کرونا قلب در کشورهای دیگر

جماعتی گفت: آزمایشات ژنتیکی و تعیین توالی ویروس‌های در حال گردش در جامعه باید به صورت مستمر انجام شود تا در صورت شناسایی سویه جدید، اقدامات لازم را در کشور انجام دهیم. در حال حاضر، در چین و هند، بیماری و بستری شدن در بیمارستان در شانگهای افزایش یافته و مسدود شده است و مسدود شدن در پکن امکان پذیر است، بنابراین باید مراقب سلامت عمومی و توالی ویروس باشیم.

وی گفت: اعضای کمیته علمی ملی کرونا تاکید می‌کنند که عملکرد دو سال گذشته کشور در مدیریت این بیماری و نقاط قوت و ضعف نظام سلامت در موج‌های مختلف ارزیابی و ارزیابی نقاط ضعف و پروتکل‌ها را با برنامه‌ریزی انجام دهند.

احتمال موج جدید کرونا با خنک کننده هوا / نیاز به تولید واکسن های چند ظرفیتی

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: پیش بینی می شود در فصول سرد سال با یکی دو موج ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مواجه شویم، بنابراین علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، حتما باید هوشیار باشیم. برای واکسیناسیون مجدد.” شرکت‌های واکسن‌سازی محلی نیز باید واکسن‌های چند ظرفیتی را بر اساس سویه‌های جدید تولید کنند تا در زمان غالب شدن سویه‌های جدید به تقویت ایمنی کمک کنند.

جماعتی گفت: برای تقویت واکسیناسیون، تزریق غیرفعال واکسن از طریق سازمان های مردم نهاد و جامعه پزشکی و نیز به صورت فعال و در قالب طرح هایی مانند طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ضروری است. از سوی دیگر، کمیته علمی کرونا در حال تهیه گزارش های آزمایشی جدید برای تشخیص کرونا است.

لامبورگینی; اخیراً یک سویه کرونا در ایتالیا شناسایی شده است

وی تاکید کرد: برخی از سویه‌های جدید که تاکنون غالب نشده‌اند، مانند لامبورگینی، در ایتالیا به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از omicron شناسایی شده‌اند و برخی از آنها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و اهمیت کمتری نسبت به سویه‌های غالب دارند.

امکان تولید پکسلووید در داخل کشور

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: کمیته علمی کرونا از ماه گذشته در حال بررسی پکسلووید است و در حال حاضر یکی دو شرکت داخلی مواد اولیه این دارو را تهیه کرده و در حال تولید آن هستند. به مقدار زیاد در کشور و در مواقع بحرانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش وب دا، این گروه در پایان خاطرنشان کرد: کمیته علمی دولتی کرونا دارای 50 استاد برجسته و برجسته در کشور است و بر اساس اکتشافات و تحقیقات خود و سایر کشورها، مباحث کارشناسی و علمی را هدایت می کنند. در بسیاری از موارد مصوبات این کمیته به صورت همزمان و بعضاً جلوتر از سازمان ها و مجامع بین المللی صورت می گیرد و ما در تصمیم گیری های علمی پیشتاز هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا