استان ها

همه فکر می کنند با 8 گل به ویتنام ایران باید قهرمان شود/ برخی در تیم ملی کم تجربه هستند

گفتگوی یک کارشناس فوتسال با آنا:

یک کارشناس فوتسال گفت: در حال حاضر چند بازیکن در تیم فوتسال ایران داریم که تکنیک بسیار خوبی دارند و فکر می کنم با توجه به این موضوع، تیم فوتسال کشورمان بتواند از پس تایلند برآید.

حمید بیگم در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی آنا درباره عملکرد تیم فوتسال کشورمان در جام ملت های فوتسال آسیا اظهار کرد: بزرگترین ضعف تیم فوتسال کشورمان این است که بازیکنان تجربه کمی در مسابقات بین المللی دارند و یا اصلا تجربه حضور ندارند. متأسفانه تزریق بازیکنان به تیم ملی در هشت سال گذشته انجام نشده است و انجام آن کار بسیار سختی بود.

وی افزود: اکنون در این مسابقات برخی از بازیکنان جزو بهترین ها هستند اما تجربه بسیار کمی از حضور در مسابقات بین المللی دارند اما با توجه به اینکه وحید شمساج اخلاق خاصی دارد و همیشه برای اولین چیزها می جنگد توانست القا کند. این موضوع در بازیکنان و شروع بازی آنها در این مسابقات خیلی خوب کار کردند اما نگه داشتن بازیکنان در چنین سطح بالایی کار بسیار سختی است و هر لحظه ممکن است بازیکنان فراز و نشیب داشته باشند.امیدوارم این بازیکنان همچنان از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی باشند. از نظر فنی پس از این مسابقات، تیم ملی تا کنون نتایج بسیار خوبی کسب کرده و به تدریج عملکرد بازیکنان در این رقابت ها بهتر شده است. در بازی با ویتنام علیرغم حساسیت این دیدار، بازیکنان عملکرد فوق العاده ای داشتند.

کارشناس فوتسال کشورمان درباره نقاط قوت و ضعف تیم ملی گفت: به نظر من نقطه قوت تیم ما در این مسابقات این است که بازیکنان با تمام توان به میدان می آیند، یعنی کی به میدان می آید، نمی شود. . مهم است چند دقیقه بازی می کنند یا اصلاً بازی کرده ای؟ بازیکنان از هر فرصتی استفاده می کنند و با تمام قوا به میدان می روند، در واقع کادر فنی به خوبی خودباوری و اعتماد به نفس را به بازیکنان القا کرده است.

بیغم گفت: اما گاهی اوقات وضعیت تیم کمی گیج می شود و آن هم به دلیل کم تجربه بودن آنهاست. این بازیکنان تجربه حضور در مسابقات بین المللی را نداشتند و تنها بازی تدارکاتی آنها مسابقاتی بود که در تایلند برگزار شد. با توجه به این شرایط کادر فنی ما باید خیلی هوشمندانه عمل کند تا نبض بازی های ما زیاد بالا و پایین نشود. امیدوارم کادر فنی بتواند بازیکنان را در همین سطح نگه دارد و عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد.

وی با اشاره به بحث جوانان در تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: هیچ مربی نمی تواند بلافاصله 10 تا 15 بازیکن جوان را برای بازی در اولین دیدارها به زمین بفرستد. به نظر من عقلانی نیست و هیچ مربی چنین ریسکی نمی کند. اکنون در این مسابقات قهرمانی آسیا، کادرفنی توانسته چهار بازیکن جوان را که تجربه بین المللی نداشتند به میدان بفرستد و خوب بازی می کنند. من معتقدم که این همان چیزی است که تغییر نسل در مورد آن است. اینطور نیست که 10 تا 15 بازیکن جوان بلافاصله به زمین فرستاده شوند و بازیکنان باتجربه را رها کنند.

بی غم تاکید کرد: حداقل چهار بازیکن زیر 25 سال را برای کسب تجربه در این مسابقات اعزام می کنیم و به همین دلیل یک نسل عوض کرده ایم. اگر بازیکنان مسن تر در تیم حضور داشتند به سلیقه مربی بستگی دارد و در اردوها مورد تایید کادر فنی قرار گرفتند. من فکر می کنم تغییر نسل عقلانی قابل ستایش بوده است. البته درست است که عده ای می گویند میانگین سنی تیم ما بالاست، اما نمی توانیم فوراً میانگین سنی را به زیر 21 یا 22 برسانیم، ممکن است تیم به این وضعیت برسد و برای ایران خوب نباشد. فوتسال بالاخره فوتسال ایران در آسیا را باید گفت

وی در خصوص رویارویی ایران با تایلند خاطرنشان کرد: تیم تایلند از نظر تاکتیکی بسیار خوب عمل می کند اما این تیم دو ضعف عمده دارد، یکی اینکه تایلندی ها نسل خود را تغییر نداده اند و میانگین سنی تیمشان بسیار بالا است و دیگری ضعف بزرگی دارد. نقطه ضعف آنها قدیمی است.علیم در مقابل تکنیک بازیکنان ایرانی بسیار ضعیف است.

بی غم تصریح کرد: در حال حاضر چند بازیکن در تیم فوتسال ایران داریم که تکنیک بسیار خوبی دارند و فکر می کنم با توجه به این موضوع تیم فوتسال کشورمان بتواند از پس تایلند برآید. البته کار خیلی سختی است، چون تیم ملی 8 گل به ویتنام زد، همه فکر می کنند کار تمام شده و باید قهرمان شویم، اما واقعیت این است که بازیکنان ما چون تجربه بین المللی ندارند، می توانند در طول بازی فراز و نشیب هایی دارند. امیدوارم اگر در مقطعی تیم ملی مقابل تایلند شکست بخورد، زمانی این اتفاق بیفتد که از نظر امتیازی خیلی از تیم حریف جلوتر باشیم تا این موضوع به موضوع تبدیل نشود. البته تیم ملی مربی بزرگی دارد و سه بازیکن باتجربه هم در تیم داریم مثل حسین تاجیبی، مسلم اولاد قباد، سعید عباسی، این سه بازیکن در بهترین سال های خود هستند و به دلیل اینکه برای اسپانیا هم بازی کردند. آنها در شرایط بسیار خوبی هستند و می توانند به تیم ملی کمک کنند و در نهایت امیدوارم بهترین نتیجه را برای ملی پوشان فوتسال کسب کنیم.

انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا