اقتصادیبهترین های کسب و کار

یراق آلات نصب ورق پلی کربنات چیست

آشنایی با نحوه نصب ورق پلی کربنات

نصب برای سازه‌ها، می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. مهم‌ترین مزیت‌های نصب پلی کربنات شامل استحکام، دوام، عایق بودن و سهولت نصب است. اما همه این‌ها تنها در صورتی امکان‌پذیر است که ورق‌های پلی کربنات را به روش صحیح نصب کنید. با آقای پلکسی (mrplexi.ir) همراه باشید.

به‌خصوص، اگر که می‌خواهید از ویژگی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش که ورق‌های پلی کربنات ارائه می‌کنند، بهره ببرید، باید از نصب صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید. در این مقاله قصد داریم در چند گام به شما نحوه نصب ورق‌ پلی کربنات و فیلم نصب پلی کربنات را ارائه بدهیم و همچنین نکات مهمی در این رابطه را نیز ذکر کنیم.

ورق پلی کربنات چیست؟

؟ ورق‌های پلی کربنات نوعی ورق‌های پلاستیکی هستند که می‌توانند در پروژه‌ها و سازه‌های مختلف مورداستفاده قرار گیرند. از ورق‌های پلی کربنات نیز می‌توان به‌عنوان جایگزینی برای شیشه در نورگیرهای خانه استفاده کرد.

با توجه به اینکه ورق‌های سقف پلی کربنات سبک‌وزن هستند و را در کنار استحکام و شفافیت بالایی دارند، نتیجه نهایی فوق‌العاده‌ای در پی خواهند داشت و می‌توان از آن در سازه‌های مختلفی استفاده کرد.

ورق‌های پلی کربنات دارای یک پوشش محافظ UV ویژه در یک طرف ورق هستند. اگر ورق‌های پلی کربنات به‌درستی نصب شوند، می‌توانید از ورود اشعه UV خورشید به سازه جلوگیری کنید.

انواع پلی کربنات در بازار وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

با توجه به کیفیت مواد، سقف پلی کربنات چقدر دوام می‌آورد؟

زمان ایده آلی که می‌توانید انتظار دوام آن را داشته باشید حداقل 10 سال است. بااین‌حال، شیوه نگه‌داری و نحوه نصب ورق پلی کربنات با طول عمر مفید آن رابطه مستقیم دارد. همیشه سعی کنید که مراحل نصب ورق‌های پلی کربنات را به‌درستی انجام دهید و وزن زیادی روی آن قرار ندهید. پلی کربنات برای تحمل وزن‌های طراحی نشده است و احتمال شکستی و خرابی با این کار زیاد است.

شرایط نگهداری استاندارد قبل از نصب ورق پلی کربنات

در هنگام نصب پلی کربنات، فرقی نمیکند که از نوع شفاف، دوجداره یا چند جداره آن استفاده میکنید. لازم نکاتی را درمورد این ورق‌ها بدانید. درصورتی که ورق‌های پلی کربنات خریداری کرده‌اید، در نگهداری از آنها باید دقت زیادی داشته باشید.

در یک مکان خشک، امری ضروریست چرا که باید از نفوذ رطوبت به شیارهای ورق جلوگیری شود. لازم به ذکر است که ورق‌های پلی کربنات ممکن است در مقابل خراشیدگی، آسیب پذیر باشند. بنابراین لازم است این مورد در ذخیره سازی و رسیدگی به این ورق‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ابزار نصب پلی کربنات

معمولا ابزارآلاتی که در نجاری و آهنگری کاربرد دارند را می توان برای نصب ورق پلی کربنات تخت به کار برد. برای این کار هر چه این ابزار آلات سخت و برنده باشند را پیشنهاد می کنیم. برای برش این ورق ها می توان از اره های نواری، دایره ای و از اره دستی نیز کمک گرفت.

از دیگر یراق آلات نصب ورق پلی کربنات می توان به مته اشاره نمود. در نظر داشته باشید در موقع ایجاد سوراخ های عمیق بهتر است از آب یا هوای فشرده برای خنک کردن استفاده شود. فقط در حین کار لازم است که مته را از صفحه جدا کنید تا هم خنک شود و هم تراشه ها جدا شوند. فرزکاری و استفاده از برش لیزری، جوشکاری و … نیز از دیگر ابزار هایی که می توان استفاده کرد.

نحوه کسب اطمینان از نصب ورق پلی کربنات

برای اینکه مطمئن شویم پروسه نصب ورق پلی کربنات به درستی انجام شده، در ابتدا لازم است در مورد تجهیزات و به کارگیری لوازم ایمن و مناسب اطمینان حاصل کنیم. اگر دستورالعمل های استاندارد و ایمنی در هنگام نصب رعایت نشوند، کار کردن روی سقف ها می تواند خطر ایجاد کند. شما عزیزان می توانید با استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی مناسب از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنید.

  • پیشنهاد می کنیم تا جایی که ممکن است روی زمین کار کنید.
  • نسبت به صحت و سلامت تجهیزات ابزار و میزان مقاومت آن ها مطمئن شوید.
  • اگر بر روی سطوح شکننده کار می کنید لطفا قبل از اقدام به کار ، مباحث ایمنی را رعایت و اجرا کنید.
  • مراحل تخلیه و نجات اضطراری خود را در نظر بگیرید.

انواع یراق آلات نصب و آب بندی

گرده ماهی ساده:
به شکل یک تسمه ساده آلومینیومی است که در ضخامت های مختلف مانند ۲، ۳، ۴، ۵ سانتی متری موجود است که بیشتر برای پوشاندن فضای خالی بین دو ورق به کار می رود. و علاوه بر استحکام نصب ورق ها باعث می شود تا در اثر باد و طوفان ورق از روی سازه جدا نگردد. در مواردی که لبه های دو ورق در کنار یکدیگر بر روی پروفیل سازه قرار می گیرند از این یراق آلات استفاده می شود.

گرده ماهی واشردار با واشر EPDM :
این نوع یراق یک تسمه آلومینیومی است، دو لبه آن شیاری تعبیه گردیده است که واشر لاستیکی از جنس EPDM درون آن قرار می گیرد. این یراق در مواردی استفاده می گردد که آب بندی کردن سازه مهم باشد زیرا واشر های لاستیکی طبق طراحی که در آن صورت گرفته کاملا بر روی ورق قرار می گیرد و فضای زیر سازه را کاملا آب بندی می نماید. این پروفیل نیز زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که لبه های دو ورق در کنار یکدیگر بر روی پروفیل سازه باشند. لازم به ذکر است که این یراق در شاخه های ۶ متری و عرض های ۴ و ۶ سانتیمتری موجود است که تولید ابعاد سفارشی نیز امکان پذیر می باشد.

پروفیل H آلومینیومی:
زمانی که پروفیل های سازه و درز مابین لبه های دو ورق در یک راستا قرار نداشته باشند، نمی توان از گرده ماهی آلومینیومی استفاده نمود. یراق H آلومینیومی لبه های دو ورق را در خود جای داده و در نقش یک پروفیل باعث ثابت شدن ورق بر روی سازه می گردد. این نوع یراق در سایز های ۶،۸،۱۰ میلیمتر موجود می باشد.

چسب آلومینیوم:
ورود گرد و غبار و رطوبت به داخل شیار های ورق های چندجداره پلی کربنات باعث کاهش شفافیت و زیبایی ورق می گردد. لذا ضروری است که این شیار ها بسته شوند تا از ورود رطوبت به داخل آن جلوگیری گردد.

پروفیل U:
برای لبه های ورق مورد استفاده قرار می گیرد تا از ورود گرد و خاک به داخل ورق جلوگیری شود. در برخی موارد برای اطمینان بیشتر توصیه می شود به همراه چسب آلومینیوم مورد استفاده قرار گیرد.

چسب ایزوگام سرد:
در برخی موارد شاهد هستیم که نصاب جهت آب بندی سقف پلی کربنات از چسب ماستیک یا ایزوگام گرم استفاده می نماید. این گونه مواد به دلیل دارا بودن حلال های نفتی باعث آسیب به ورق می گردند. به همین دلیل پیشنهاد می گردد که از نوار های ایزوگام سرد برای آب بندی استفاده نمود که نیازی به حرارت نداشته و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر برای ورق پلی کربنات می باشند.

برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر به گالری تصاویر یراق آلات نصب و آبندی به مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا هر گونه سوال در مورد انواع یراق آلات نصب و آببندی و همچنین سایر محصولات مثل ایرانیت فایبرگلاس، انواع طلق و پی وی سی و کارتن پلاست و … با این مجموعه با ما در باشید.

در صورتی که به عکس و اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می توانید از طریق مطالب بیشتری را فرا بگیرید.

ق‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

لازم به یادآوری است که نصب ورق پلی کربنات کاری تخصصی است و باید به متخصص کاربلدی سپرده شود که نکات ایمنی را هم به درستی رعایت می‌کند.

پیشنهاد می کنیم جهت به صفحه کتگوری ها مراجعه فرمایید.

ش کامنت ها برای ما درج کنید.

  1. سلام. ممنون از سایت خوبتون
    شما پروفیل نصب پلی کربنات را هم دارید؟
  2. اجرت نصب ورق پلی کربنات چطوری حساب میشه؟

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا