سلامت و تندرستی

آیا آب خوردن وسط غذا باعث چاقی می شود؟

این یک تصور غلط است زیرا فقط یک تصور غلط در مورد عوارض مصرف آب آشامیدنی است! به عبارت ساده ، نوشیدن آب کمی شکم را پر کرده و باعث می شود سریعتر احساس راحتی کنید. بنابراین ، برخی از افراد در طول وعده های غذایی برای سرکوب اشتها و کاهش وزن می نوشند ، اما این تفکر کاملاً اشتباه و بی اساس است.

آیا نوشیدن آب در کنار غذا باعث چاقی یا کاهش وزن می شود؟

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که آب معدنی یکی از نوشیدنی های پرفروش در رستوران ها است! بعد از فروش و توزیع آب معدنی در رستوران ها ، متوجه می شویم که بسیاری از افراد به نوشیدن آب بین وعده های غذایی یا بعد از غذا عادت کرده اند.

در هر صورت ، نوشیدن آب بین وعده های غذایی عوارض جانبی بسیاری دارد. نمی توان گفت که نوشیدن آب با غذا به کاهش وزن کمک می کند ، اما منجر به چاقی و نفخ نیز خواهد شد.

این تصور غلط وجود دارد که بسیاری از افراد با نوشیدن آب بین وعده های غذایی وزن خود را کاهش می دهند ، زیرا مردم تصور می کنند با گرفتن بخشی از ظرفیت معده خود را با آب می توانند جلوی خوردن را بگیرند.

در مورد این مسئله باید بگوییم که برای کاهش وزن می توانید ساعت و نیم قبل از غذا دو لیوان آب بنوشید. اما هرگز نباید کمتر از نیم ساعت قبل از ناهار یا شام آب بنوشید.

عوارض جانبی دیگر نوشیدن آب هنگام غذا خوردن بدون چاقی چیست؟

نوشیدن آب با غذا از نظر پزشکی صحیح و حتی در عقاید اسلامی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شما نباید هنگام خوردن آب بنوشید. در این بخش به برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

آیا نوشیدن آب در وسط وعده غذایی باعث چاقی می شود؟

1- ضعف معده به دلیل نوشیدن آب با غذا

اگر مدت طولانی این عادت را انجام دهید ، سرانجام شاهد درد معده و ضعف شکم خواهید بود. با نوشیدن آب و مایعات در طول وعده های غذایی ، روند هضم سخت تر می شود و در نهایت معده شما دچار مشکلات مختلفی خواهد شد.

2 – نوشیدن مایع هنگام غذا و حالت تهوع

از آنجا که فرایند هضم غذا پس از نوشیدن مقادیر زیادی آب سخت تر می شود ، ممکن است فرد احساس حالت تهوع کند. به خصوص اگر آب یا مایعات بنوشید که کمی سنگین تر باشند. آب باقیمانده آب راکد است که مدت طولانی در ظرف باقی می ماند.

از آنجا که یک گالن آب کولر 20 لیتری ارزان تر از یک گالن کوچکتر است ، برخی از افراد گالن های بزرگتر را ترجیح می دهند. بنابراین ، اگر از آب معدنی برای مدت طولانی استفاده نشود ، رکود و بو می خورد. البته حالت تهوع بعد از خوردن غذا می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد اما به طور کلی در افرادی که معده های حساس دارند بیشتر است.

3 – سوء هاضمه و یبوست

شاید شما علاقه مند باشید بدانید که از یبوست به راحتی قابل پیشگیری است. یکی از مهمترین دلایلی که در نهایت باعث یبوست می شود این است که افراد با نوشیدن آب یا مایعات قبل از غذا معده خود را خنک می کنند!

هضم غذا در معده انسان نیاز به حرارت معده و همچنین مایعات گوارشی دارد. با نوشیدن آب سرد یا مایعات قبل از غذا یا حتی بین وعده های غذایی ، این گرما را از بین می برید. نوشیدن آب نه تنها گرما را از دست می دهد بلکه مایع گوارشی لازم برای هضم غذا را نیز از دست می دهد.

البته بهتر است بگوییم که این مایعات کاملاً از بین نمی رود بلکه خارج از حالت اولیه خود است و دیگر قادر به هضم غذا نخواهد بود.

از این گذشته ، هرچه معده شما خنک شود ، مایعات دستگاه گوارش و معده شما سنگین تر می شود ، باید انواع عوارض جانبی مانند ضعف ، چاقی و درد معده ایجاد کنید.

آیا نوشیدن آب در وسط وعده غذایی باعث چاقی می شود؟

چرا نوشیدن آب هنگام غذا خوردن باعث چاقی می شود؟

با نوشیدن آب ، خوردن ، آبهای گوارشی وضعیت خود را از دست می دهند و درنهایت غذا هضم نمی شود. از آنجا که یبوست ، حالت تهوع ، نفخ و سایر موارد عوارض جانبی آب آشامیدنی محسوب می شوند ، فرد اشتهای خود را هنگام غذا خوردن از دست می دهد و فاقد انرژی در طول روز است.

افرادی که عادت به نوشیدن آب در حین غذا نمی دهند سرانجام چاق می شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هنگام نوشیدن آب عادت دارید ، سعی کنید این روش را به روش های مختلف بشکنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید در ساعات مختلف روز از آب بنوشید تا عطش خود را خاموش کند تا نیازی به نوشیدن آب نباشد. این عادت را به روش های مختلف توسعه دهید. به عنوان مثال ، هنگامی که در بیرون از منزل هستید ، مقداری آب بخرید و آن را نگه دارید ، خود را مجبور کنید تا آب بدن خود را تأمین کنید.

معمولاً توصیه می کنیم اگر عادت به خوردن مشروبات الکلی ندارید تسلیم شوید. اگر فکر می کنید کنار گذاشتن این عادات برای شما کار دشواری است ، توصیه می کنیم از سایت سورپرایز دیدن کرده و مقالات مرتبط با آب آشامیدنی و عوارض جانبی عادات بد را بخوانید تا با آگاهی از بیماری های مختلف و عوارض جانبی راه خود را پیدا کنید. راه درست برای شکستن عادت های بد را پیدا کنید.

* گزارش آگهی

دکمه بازگشت به بالا