بهترین های کسب و کار

تاریخ دقیق هاوینگ بیت کوین در سال 2024

تاریخ دقیق هاوینگ بیت کوین در سال 2024

به گزارش کارمادیو، واضح است که بیت کوین یکی از شگفت انگیزترین فناوری های امروزی در جهان است و فرآیند پیچیده ای به نام نصف کردن در ایجاد این ارز دیجیتال محبوب استفاده شده است. می توان گفت که انقلاب بیت کوین توسط فناوری بلاک چین و رویداد استخراج بیت کوین ایجاد شد. به بیان ساده، نصف شدن بیت کوین فرآیندی است که در آن پاداش های بلوک بیت کوین هر چهار سال یکبار نصف می شود. این خاصیتی است که به بیت کوین ارزش می دهد و آن را به اندازه طلا کمیاب می کند. از آنجایی که در مجموع 21 میلیون واحد BTC قابل استخراج وجود دارد، حدود 19 میلیون واحد توسط ماینرها استخراج شده است.

ارز دیجیتال بیت کوین عرضه محدودی دارد. تنها 21 میلیون قطعه از این ارز دیجیتال وجود دارد که بیش از 19 میلیون آن توسط ماینرها استخراج شده است. بنابراین به طور متوسط ​​می توان گفت که روزانه تقریباً 900 بیت کوین استخراج می شود و سپس وارد بازار ارزهای دیجیتال می شود. ماینرهای رمزارز برای استخراج پاداش دریافت می کنند. با ارز دیجیتال بیت کوین، این پاداش هر چهار سال یک بار در فرآیندی به نام نصف شدن بیت کوین به نصف کاهش می یابد. آخرین بار این داستان را در سال 2020 دیدیم. بنابراین انتظار می رود نصف شدن بعدی بیت کوین در سال 2024 انجام شود. در اخبار تکنولوژی به تاریخ نصف شدن بیت کوین در سال 2024 خواهیم پرداخت.

هاوینگ بیت کوین

قبل از اینکه به تاریخ نصف شدن بیت کوین 2024 نگاه کنید، ابتدا باید مقدمه ای کوتاه با این مفهوم داشته باشید. این مفهوم از باور اصلی ساتوشی ناکاموتو خالق BTC در مورد ارزش دارایی دیجیتال ناشی می شود. او معتقد بود که یک ملک کمیاب آن را ارزشمند می کند. او در همین راستا سیستمی برای BITCOIN ایجاد کرد که در آن مقدار بیت کوینی که به استخراج کنندگان این دارایی دیجیتال اعطا می شود هر چهار سال یکبار به نصف کاهش می یابد. این سیستم نصف بیت کوین نامیده می شود.

به زبان ساده، این فرآیندی است که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و پاداش استخراج بیت‌کوین‌های جدید نصف می‌شود. اکنون به تاریخ آخرین نقص بیت کوین یعنی سال 2024 خواهیم پرداخت.

بیت کوین روز بعد کاهش می یابد

این فرآیند تا کنون سه بار برای بیت کوین انجام شده است و تا استخراج آخرین سکه ادامه دارد. این فرآیند پس از استخراج 210000 بلاک صورت می گیرد و در نتیجه فروش بیت کوین و قیمت آن در بازار دستخوش تغییرات قابل توجهی می شود. طبق پیش بینی ها، 2140 تاریخ آخرین نصف شدن بیت کوین است.

آخرین نصف شدن بیت کوین در 11 می 2020 انجام شد. بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که فرآیند بعدی دقیقاً 1382 روز (چهار سال) از این تاریخ می‌گذرد. اگر این فرضیه را در نظر بگیریم، تاریخ نصف شدن بیت کوین 2024 در 24 فوریه امسال خواهد بود.

حال اگر زمان ماینینگ هر بیت کوین را 10 دقیقه در نظر بگیریم، طبق اصول این زمینه، تاریخ اواسط بیت کوین در سال 2024 مصادف با اول اردیبهشت خواهد بود. یعنی 1451 روز پس از آخرین روز در سال 2020. اما اگر به این موضوع دقت کنیم، خواهیم دید که زمان واقعی در هر ماینینگ 9.2 دقیقه است. با این محاسبه، تاریخ بعدی رویداد در واقع 17 مارس 2024 است.

در نهایت نمی توان روز دقیقی برای تاریخ نصف شدن بیت کوین بعدی تعیین کرد. اما طبق محاسبات و پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان این بازار، این اتفاق چشمگیر باید در اواسط بهار سال 1403 منتظر ماند.

تاریخ دقیق هاوینگ بیت کوین در سال 2024
تاریخ دقیق هاوینگ بیت کوین در سال 2024

تاثیر فرآیند نصف شدن بیت کوین بر روی این ارز دیجیتال در سال 2024

به طور کلی، این رفتار یک پدیده شگفت انگیز برای این ارز دیجیتال است. ویژگی اصلی آن به افزایش سختی حذف آن توسط ماینرها برمی گردد. کاهش پاداش دریافتی توسط ماینرها باعث ایجاد رقابت بین آنها می شود و به همین ترتیب رقابت در استخراج هر بلوک پیچیدگی شبکه را افزایش می دهد. همه این ها به وضوح در هر سه هالوینگ بیت کوین سال ها پیش دیده شد. بنابراین برای نیمه بعدی نیز همین پیش بینی انجام می شود. بنابراین، پس از این رویداد، باید منتظر افزایش هش ریت شبکه بیت کوین باشیم. زیرا ماینرها برای استخراج به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند.

روند تقسیم پاداش ماینرها نقش مهمی در تورم این ارز دارد. به طوری که نرخ تورم این ارز دیجیتال در سال 2011 حدود 50 درصد بود. اما نصف شدن بیت کوین در سال 2012 باعث شد این عدد به 12 درصد برسد. به همین ترتیب، پس از این رویداد در سال 2016، تورم به 4-5 درصد کاهش یافت. اکنون که در روزهای قبل از تقسیم سال 2024 هستیم، نرخ تورم بیت کوین حدود 1.77 درصد است. با توجه به تاریخچه ای که مطالعه کردیم، انتظار می رود این تعداد پس از تکمیل تقسیم در سال 2024 بیشتر کاهش یابد.

فرآیند نصف شدن بیت کوین در سال 2024 و تغییر قیمت در بازار بیت کوین

همانطور که مشاهده کردید، تجربه نشان داده است که این فرآیند تاثیر زیادی بر روی این ارز دیجیتال دارد. نتیجه همه این اثرات چیزی جز تغییر قیمت ها نیست که عموماً به افزایش آنها خلاصه می شود. علاوه بر همه این موارد، هزینه برق مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه های استخراج کننده بیت کوین به قدری بالا است که پاداش های دریافتی توسط ماینرها باید به اندازه ای باشد که این هزینه ها را جبران کند و آنها را سودآور کند. بنابراین، اگر قرار باشد این پاداش در نصف شدن بیت کوین در سال 2024 نصف شود، ارزش بیت کوین باید افزایش یابد تا بازار در وضعیت متعادلی بماند.

دکمه بازگشت به بالا