استان ها

خواص دارویی و معجزه آسای خوردن پوست پرتقال

خواص درمانی و معجزه آسای خوردن پوست پرتقال

پرتقال طبیعتی معتدل دارد و دارای ترکیباتی مانند روغن فرار، نشاسته، چربی، قند، نوعی مواد تلخ، فلاونوئیدها و ویتامین های A، B و C و همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم است که به وفور یافت می شود. در پرتقال رسیده

به گزارش تیتر اول؛ Turunch یا پرتقال از خانواده مرکبات (Rutaceae) است و محدوده و مناطق اصلی رویش این گیاه پرتقال ابتدا از چین تا هند بوده است، اما سپس مسلمانان به ویژه عثمانی ها آن را به اروپا بردند. بیش از 200 نوع از این میوه در آمریکا وجود دارد که به عنوان محصول باغی در ایران کاشته می شود و به طور گسترده کاشته و کشت می شود.

شخصیت نارنجی

پرتقال طبیعتی معتدل دارد و دارای ترکیباتی مانند روغن فرار، نشاسته، چربی، قند، نوعی مواد تلخ، فلاونوئیدها و ویتامین های A، B و C و همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم است که به وفور یافت می شود. در پرتقال رسیده

خواص دارویی پرتقال

پرتقال، این گیاه دارویی ارزشمند توسط چینی ها به دنیا معرفی شد و در قرون وسطی پزشکان عرب توجه خاصی به آن داشتند، در قرن شانزدهم عصاره ای از روغن پرتقال به نام روغن نرولی کشف شد که دارای خواص ضد عفونی کننده و معطر است. .

در چین از میوه پرتقال چه رسیده و چه نارس به عنوان محرک گوارشی و ضد یبوست به صورت دارویی استفاده می شود. برای درمان سرفه های خشک، آرام بخش اعصاب، بی خوابی و شک های عصبی مفید است و در طب سنتی چین اعتقاد بر این است که مصرف میوه پرتقال انرژی راکد در بدن را تحریک می کند.

پوست تازه و خشک میوه مصرف دارویی دارد و برای تقویت دستگاه گوارش و تنفس و برای خلط مفید است.

خواص عصاره پوست پرتقال

جوشانده پوست پرتقال را هم از پوست خشک و هم از پوست تازه می توان تهیه کرد، برای این منظور 10 گرم پوست تازه یا 5 گرم پوست خشک را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید و مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه را درمان کنید. برای درمان یبوست، نفخ و همچنین ناراحتی های گوارشی روزی 3 فنجان میل شود.

جوشانده پوست پرتقال را با مقدار مساوی عسل ترکیب کرده و پس از خنک شدن از 2 تا 4 میلی لیتر برای درمان سرفه تا بهبودی کامل استفاده کنید.

تنتور

تنتور تهیه شده از میوه پرتقال در برابر بیماری های سیستم عصبی مانند ترس، بی خوابی و شک های عصبی اثر درمانی مفیدی دارد و برای این منظور می توان 10 قطره تنتور میوه پرتقال را قبل از خواب میل کرد.

عرق

عرق حاصل از شکوفه های پرتقال که تبخیر شده اند به عنوان یک داروی ضد نفخ، آرام بخش، ضد اضطراب و بی خوابی مفید است. و برای این کار می توانید به هر وعده 5 تا 10 قطره بریزید و بخورید.

کرم رنگ: 1-2 قطره روغن نرولی را به کرم های مرطوب کننده پوست اضافه کنید و از آن برای درمان ضایعات پوستی استفاده کنید.





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 1 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا