سلامت و تندرستی

لیزر موهای زائد باعث ایجاد بیماری می‌شود ؟

لیزر موهای زائد باعث ایجاد بیماری می‌شود ؟

لیزر موهای زائد باعث ایجاد بیماری می‌شود ؟ آیا شایعات مربوط به سرطان و ناباروری در استفاده از لیزر موهای زائد درست است ؟

لیزر موهای زائد باعث سرطان میشود ؟

این تصور که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان بی اساس است. لیزرها به ویژه برای عبور از سلول های پوست و هدف قرار دادن تنها فولیکول های مو در اعماق پوست طراحی شده اند.

دستگاه لیزر موهای زائد مورد استفاده در برداشتن موهای لیزری مقدار کمی تابش تولید می کنند. با این حال تصور نمی شود که این تابش مضر باشد و هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر درمان حذف مو باعث سرطان پوست می شود. اما همچنان در ایران استفاده از لیزر دایود را پیشنهاد می‌کنیم به این دلیل که هیچ گونه عوارضی جدی برای سلامت پوست ندارد.

لیزر برداشتن مو باعث ناباروری می شود ؟

باز هم هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد برداشتن موهای لیزری باعث ناباروری می شود. لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ عضو دیگری نمی رسند یا تحت تأثیر قرار نمی دهند. برداشتن موهای لیزری معمولاً بی خطر است، حتی در مناطق حساسی مانند کشاله ران.

عوارض جانبی جزئی شایع هستند

لیزر برداشتن مو با استفاده از لیزرهای کوچک و با حرارت بالا کار می کند. لیزر ممکن است بلافاصله پس از عمل عوارض جانبی موقت ایجاد کند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه شایع ترین عوارض جانبی هستند.

برداشتن مو از طریق لیزر می تواند باعث سوزش موقت شود. همچنین ممکن است متوجه قرمزی اندک و تورم در منطقه درمان شده شوید. با این حال، این اثرات جزئی است. آنها اغلب همان اثرات شما ممکن است پس از انواع دیگر از برداشتن مو متوجه, مانند موم.

متخصص پوست شما ممکن است یک بیهوشی موضعی قبل از روش برای به حداقل رساندن این اثرات اعمال می شود. تحریک کلی باید در عرض چند ساعت از عمل ناپدید می شوند. سعی کنید استفاده از بسته های یخ برای کمک به کاهش تورم و هر گونه درد. اگر علائمی فراتر از سوزش اندک یا بدتر شدن عوارض جانبی را تجربه می کنید باید با پزشک خود تماس بگیرید.

پس از درمان لیزر ممکن است کمی پوست تیره تر یا سبک تری را متوجه شوید. اگر پوست سبکی داشته باشد، احتمال ابتلا به لکه های تیره تر از برداشتن موهای لیزری بیشتر است. عکس آن در مورد افرادی که پوست تیره دارند صادق است که ممکن است لکه های سبک تری از این عمل داشته باشند. با این حال، مانند سوزش پوست، این تغییرات موقتی هستند و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیستند.

منبع
healthline.com
دکمه بازگشت به بالا