جامعه

شیب کند نزولی کروناویروس در تهران/ جلوگیری از عادی‌انگاری نسبت به کووید۱۹

استاندار تهران با تاکید بر لزوم پیشگیری از عادی شدن ویروس کرونا، از کاهش کند این بیماری در استان تهران خبر داد.

به گزارش تیتر اول، محسن منصوری وی در پایان جلسه ستاد مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: جلسات ستاد مبارزه با کرونا به صورت هفتگی و با حضور روسای تمامی دستگاه های مرتبط با ویروس کرونا برگزار می شود. این جلسه بدون شک یکی از مهم ترین جلسات استاندار تهران است که در آن به بحث سلامت و زندگی مردم می پردازد.

وی افزود: شرایط عمومی و کاهش بیماری امیدوارکننده است و مرگ و میر و بستری ها در حال کاهش است؛ همانطور که در آمارها شاهد بودیم نسبت به هفته قبل کاهش چشمگیری ندارد بنابراین باید مراقبت ها را افزایش دهیم.

منصوری ادامه داد: کنترل و نظارت را نباید رها کرد. خوشبختانه در استان تهران واکسیناسیون به بیش از 80 درصد رسیده است و باید مطمئن شویم که واکسیناسیون 90 درصد از ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. به همین دلیل است که واکسیناسیون بسیار مهم است و به همین دلیل است که ما از همه مردم می خواهیم که واکسینه شوند.

استاندار تهران درباره موضوع بازگشایی گفت: مدارس از اوایل آذرماه بازگشایی می شود و هم اکنون 72 درصد از مدارس تهران به استانداردهای لازم برای بازگشایی رسیده اند و مابقی در تلاش هستند تا شروع به کار کنند. کردن. بدون شک هر مدرسه ای که استانداردهای لازم را نداشته باشد نمی تواند فعالیت کند زیرا با سلامت دانش آموزان و جمعیت ارتباط دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در استان تهران 600 هزار شهروند قانونی وجود دارد، گفت: نیمی از این افراد دارای کارت ثبت احوال و نیمی دیگر دارای گذرنامه هستند و همگی در چرخه تزریق واکسن بوده اند، اما متاسفانه فقط وجود دارد. به تعداد اتباع غیرمجاز در استان تهران، بر این اساس مقرر شد از ستاد کل کشور درخواست شود تا حتی افراد غیر اتباع نیز بدون قید و شرط وارد چرخه واکسیناسیون شوند و به عنوان شهروندان ایرانی خودمان واکسینه شوند تا نگرانی ها رفع شود.

استاندار تهران تاکید کرد: می‌توانیم با این افراد تماس بگیریم و اعتماد به نفس آنها را تقویت کنیم که بعد از واکسن بیایند، اما مجبور به این کار نشده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تصمیمات جدید برای لغو مقررات منع تردد گفت: تصمیم جدیدی در این خصوص اتخاذ نشده است و ستاد ملی بر این باور است که تصمیم برای رفع این محدودیت می تواند به عادی سازی منجر شود. بنابراین تصمیم اصلی را به جلسات بعدی موکول کردند.

منصوری در پاسخ به سوالی درباره آلودگی هوا گفت: کارگروه هوای پاک با حضور وزیر کشور برگزار شد و تمامی دستگاه های مرتبط و جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. باید کاری کنیم که موضوع آلودگی هوا در کوتاه مدت حل نشود اما می توانیم در کوتاه مدت اقدام کنیم.

وی ادامه داد: آنچه ضعف محسوب می شود، ضعف اعمال تصدیقی است. بدون شک قانون هوای پاک فراگیر و فراگیر است. اولین موضوع منابع و اعتباراتی است که با توجه به شرایط عمومی کشور با آن مواجه هستیم. از سوی دیگر برخی دستگاه ها در این زمینه قانونی گذاشته اند که بارها در مورد آن اعلام کرده ایم در صورتی که روسای دستگاه ها نسبت به وظایف خود اقدامات لازم را انجام ندهند با آنها برخورد خواهیم کرد و در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید. آنها به قوه قضاییه

استاندار تهران افزود: بسیاری از مجتمع های صنعتی ما در فصل سرما با کمبود گاز مواجه هستند اما اجازه استفاده از نفت کوره و نفت سفید را نمی دهیم. از سوی دیگر ترافیک سنگین تهران باید با دستگاه های بالادستی در میان گذاشته شود و در نهایت تصمیم لازم گرفته شود. در حال حاضر چهار میلیون خودرو با پلاک تهران، چهار میلیون موتورسیکلت و 500 هزار شماره شهری در تهران وجود دارد. بنابراین تصمیم باید در سطح کلان ملی اتخاذ شود. ماشین آلات تولیدی وارد شهر می شود اما ضایعات خودروهای فرسوده تقریباً صفر است. بنابراین یک تصمیم بین سازمانی در این زمینه لازم است تا تعادل بین عرضه و تقاضا و ظرفیت شهر تهران تضمین شود.

منصوری درباره استفاده و تولید موتورسیکلت های برقی گفت: سه کارخانه تولید موتورسیکلت در تهران داریم که در گام اول 10 درصد از تولید خود را به موتورسیکلت های برقی اختصاص می دهند. این موضوع در دستور کار است اما زیرساخت هایی مانند نیروگاه نیز باید فراهم شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا