بهترین های کسب و کارجامعه

تخلیه آب استخر

خیلی از افراد به دلایل مختلف علاقه ای ندارند که آب استخر را خالی کنند. علاوه بر این مشکل کمبود آب نیز در تمام دنیا بسیار جدی می باشد. خالی کردن آب استخر را خودتان انجام دهید یا دیگران فرقی نمی کند در هر صورت هزینه دارد. حتی زمانی که خودتان این کار را انجام دهید، مصرف آب هزینه ای جدا دارد. علاوه بر این باید از اینکه آب استخر به بیرون نمی ریزد نیز اطمینان داشته باشید.

برای تخلیه آب استخر چند روش وجود دارد. استفاده از یک پمپ شناور یکی از این راه حل هاست. همچنین می توانید از یک شرکت حرفه ایی برای انجام زهکشی و تخلیه کمک بگیرید. یکی دیگر از روش های تخلیه آب استخر، ” اسمز معکوس ” می باشد. در این روش کل آب استخر شما از یک کامیون مخصوص عبور کرده و دوباره به استخر بر می گردد. این راه حل بسیار مناسب است ولی هزینه زیادی دارد.

 

این نکته را در نظر بگیرید که هرگز نباید استخر خود را از فیلتر تخلیه کنید. با این کار به فیلتر خود فشار وارد می کنید و باعث آسیب رسیدن به آن خواهید شد. نکته بسیار مهم دیگر این است که قبل از پر کردن مجدد استخر می توانید کارهایی مانند شستشو با اسید یا کلر، رنگ آمیزی، تغییر چراغ ها و کارهایی مانند این را انجام دهید.

افرادی که از آب های با کیفیت پایین استفاده می کنند باید هر 3 تا 5 سال یکبار استخر خود را تخلیه کنند. افرادی که از آب با کیفیت استفاده می کنند باید هر 5-7 سال یکبار آن را تخلیه کنند. به طور معمول می توان گفت که آب استخر باید هر 5 سال یکبار به طور کامل تخلیه شود. برخی از عوامل هستند که می توانند باعث کمتر شدن بازه های زمانی جهت تخلیه استخر شوند که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم.

4 عامل موثر در تخلیه آب استخر + راه حل

وجود جامدات حل نشده به مقدار بالا

 

هنگامی که ما یک ماده شیمیایی را به استخرهای خود اضافه می کنیم، فقط تا یک سطح مولکولی مشخص تجزیه می شود. آنچه باقی می ماند، جامدات محلول نامیده می شود. مجموع اندازه گیری چنین جامداتی را کل جامدات محلول می گویند. برای درک بهتر این مسئله فرض کنید که در لیوان چای خود شکر میریزید. اگر به ریختن شکر ادامه دهید، دیگر در چای حل نمی شود چون فضای کافی برای آن نیست.

 

همین اتفاق برای مواد شیمیایی اضافه شده به استخر کاملا مشابه است. اندازه گیری موثر این جامدات حل نشده کار ساده ای نیست بنابراین باید امن ترین حالت را در نظر بگیریم. هر چیزی بیش از 2500 ppm بالا در نظر گرفته می شود. هر چیزی بیش از 3500 ppm خطرناک در نظر گرفته می شود. هر چیزی بیش از 4000 خطرناک است و استخر باید تا زمانی که تخلیه رخ دهد تعطیل شود.

 

سطح نمک بالا

 

به هیچ وجه نباید به آب استخر نمک اضافه کنید، مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که به نمک نیاز دارید. قبل از افزودن نمک از دستگاه سنجش شوری دیجیتالی کالیبره شده استفاده کنید و یا مقداری از آب استخر را به یک مرکز معتبر برده و مقدار نمک آن را اندازه گیری کنید. نمک زیاد برای استخر مخصوصاً برای تجهیزات استخر شما به هیچ وجه خوب نیست.

 

به لوله کشی استخر یا بدنه استخر می تواند آسیب وارد کند. نمک خاصیت خورنده دارد. داشتن مقادیر اضافی نمک در مدت زمان کوتاهی استخر شما را پوسیده می کند. بسیاری از شرکت ها دستورالعمل های برای این مورد دارند که در زمان نصب و راه اندازی به شما ارائه می دهند.

اسید سیانوریک بالا

 

اسید سیانوریک یک ماده فوق العاده است که به جلوگیری از سوختن کلر در عرض چند ساعت کمک می کند. محدوده ایده آل برای استخرهای کلردار سنتی 30-50 ppm است. البته این به مرور زمان افزایش می‌یابد، اما هدف این است که به آرامی بالا بیاید تا وقتی که مقدار آن خیلی بالا رفت، باید استخر خود را تخلیه کنید. بسیاری از محصولات مانند قرص ها حاوی اسید سیانوریک هستند.

 

استخرهای نمک حاوی اسید سیانوریک هفتگی نیستند، بنابراین توصیه می کنیم 40 تا 50 پی پی ام مصرف شود. هنگامی که اسید سیانوریک بیش از حد بالا می رود، بیش از 100 ppm، مشکلات خودشان را نشان خواهند داد. بنابراین، برای حفظ امنیت خود و خانواده‌تان، توصیه می کنیم که اسید سیانوریک بالا را تخلیه کنید.

سختی کلسیم

 

عامل دیگری که می تواند باعث تخلیه زودرس آب استخر شود سختی کلسیم است. کلسیم یک عنصر طبیعی آب است و سطح کلسیم آن بسیار پایین است. بالا رفتن سختی کلسیم می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی بد روی لوله کشی و تجهیزات استخر شود. از طرف دیگر، سطح کلسیم بیش از حد بالا، مثلاً بیش از 400 ppm شروع به ایجاد مشکلات می کند. کلسیم دوست دارد در آبنماها، لوله کشی و تجهیزات شما جمع شود.

 

به همین دلیل باید سطح کلسیم آب را حتماً آزمایش کنید. شما ممکن است در منطقه ای زندگی کنید که کلسیم آب بالایی دارد، بنابراین تخلیه استخر به این دلیل کار منطقی نیست. برای جلوگیری از این موارد می توانید برخی محصولات موجود در بازار استفاده کنید.

https://berke.ir/تخلیه-آب-استخر/منبع:

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا