جامعه

شوراها تبلور جمهوریت نظام هستند/عملکرد قابل قبول شوراهای استان تهران در دوره پنجم

معاون عمرانی استانداری تهران با تأکید بر اینکه شوراها یک سیستم تبلور جمهوری است ، گفت: اقدامات شوراهای استانداری تهران در دوره پنجم قابل قبول و موجه است.

عبدالرضا چراغعلی در مصاحبه با تیتر اول ، وی با تشریح نقش و وضعیت شوراها در کشور و لزوم آنچه باید در دوره ششم شورای شهر مورد توجه قرار گیرد ، اظهار داشت: این شورا در قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان شهری و شهری بارها مورد تأکید قرار گرفته است. تصمیم گیری روستایی. اگرچه تا سال 1997 به دلایل مختلف از جمله جنگ تحمیلی امکان ایجاد شوراها وجود نداشت ، بدون شک شوراها بسیار تأثیرگذار هستند.

وی افزود: در هر دوره از شوراها افرادی بوده اند که تأثیرگذار بوده اند اما به دلایل مختلف برخی افراد باتجربه از عضویت در این رشته و رقابت برای شرکت در شوراها فاصله گرفته اند ؛ در واقع افرادی که امروز باید برای کمک به شهرها در این منطقه حضور داشته باشند ، رفتند و نبوده اند.

معاون ساخت و ساز استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر عملکرد کلی شوروی در استان تهران قابل توجیه و قابل قبول است ، اگرچه برخی از لغزش ها وجود داشته است که با توجه به اندازه شوروی در استان تهران و تنوع در مناطق کاری آنها طبیعی است البته نه من و نه کسی از این اعلامیه ها دفاع نمی کند و حتی یک مورد هم نباید وجود داشته باشد اما تعداد آنها در مقایسه با حجم کار و خدمات اتحاد جماهیر شوروی بسیار کم است.

چراغعلی در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز نگرانی از نسبت کم زنان در ثبت نام های شورای ششم مجلس اظهار داشت: “ناچیز بودن تعداد زنان نگران کننده است ، هرچند که معتقدم 50٪ شورای باید زن باشد.” شوراهای قبلی و پنجم ، زنان نتایج قابل قبولی داشته اند ، اما این حضور در دوره ششم اندکی کاهش یافته است ، بنابراین امیدوارم که انتخابات سال آینده از حضور آنها در جلسات شورا حمایت کند.

وی تأکید کرد: نامزدهای دوره ششم شوروی باید دارای برنامه و زمینه قابل توجهی در یکی از زمینه های توسعه ، خدمات ، اقتصاد ، دارایی ، شهرها ، فرهنگ و امور اجتماعی باشند که این یکی از اصلی ترین مأموریت های حکمرانی شهری است. در ژوئن 1400 ، مردم با پشتیبانی از متخصصان با منشأ و سابقه قابل قبول ، گام هایی را برای دریافت مشاوره موثر برمی دارند. البته در استان برنامه هایی نیز برای آموزش افرادی که وارد شوراها می شوند برای ایجاد شوراهای موثر و کارآمد وجود دارد.

معاون 21 ساله استاندار تهران در مورد ثبت شوراها در قانون اساسی پس از وجود آنها گفت: و حتی شوراها را در دوره مجلس محدود کرد و بنابراین انگیزه کمتری برای حضور چهره های برجسته ملی در منطقه فراهم کرد ، بنابراین باید تأکید کرد که در این منطقه مشکلاتی وجود دارد ، اما به طور کلی من از عملکرد شوروی در استان تهران دفاع می کنم.

وی تأکید کرد: ارائه دهندگان خدمات مانند آب ، برق ، گاز و غیره و سایر دستگاه ها مانند رفاه ، جهت گیری ، تبلیغات اسلامی ، وزارت راه و شهرسازی و غیره باید به عنوان تبلور عینی به شوراها و شوراها اعتماد کنند. جمهوری بدانید مردم چه کسانی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا