اقتصادی

فروشگاه های آنلاین ماه رمضان از 26 ماه مه آغاز می شود

معاون نخست وزیر صنعت ، معدن و تجارت (سمات) از توزیع 200 هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: “فروش ویژه آنلاین کالاهای پرمصرف در این ماه از فردا (شنبه) 26 ماه مه آغاز می شود.”

به گزارش تیتر اول ، حسین مدرس خیابانی در برنامه رادیو اژتساد اظهار داشت: شب عید و ماه مبارک رمضان دو دوره مهم برای مسئولان در تنظیم بازار کشور است. برای این منظور ، دولت مدت هاست که برنامه ای منسجم را برنامه ریزی و ترسیم کرده است. مقالاتی که مردم به آن احتیاج دارند ، گردآوری شده و با هماهنگی شبکه های توزیع برای تهیه کالاها و شبکه های نظارت برای تشدید نظارت و کنترل بازار ، سعی در اجرای ماه مبارک رمضان و همچنین شب عید دارند.

معاون نخست وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: بر این اساس بیش از 200000 تن کالاهای اساسی و ضروری در ماه مبارک رمضان توزیع می شود که این موارد ضروریات اساسی مردم در ماه مبارک رمضان است. آرامش کالاهای دیگر که مردم به آن احتیاج دارند فراموش نمی شود.

وی افزود: برای این منظور هماهنگی بسیار خوبی با شبکه های توزیع ، اصناف ، انبارها ، تعاونی های کارگری مصرف کننده ، کارمندان و نیروهای مسلح صورت گرفته است تا این کالاها بدون مشکل و با قیمت مناسب به مردم برسند.

معاون نخست وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ، سازمان مجازات دولت و اتحادیه های صنفی از ابتدای اردیبهشت ماه نظارت جدی بر بازار را آغاز کرده اند و افزود: به موازات این اقدامات ، آنها نیز در سطح تحویل و توزیع و تشکیل می شوند. در کشور با شدت اجرا خواهد شد.

وی از کنترل دقیق موجودی با راه اندازی سامانه جامع موجودی خبر داد و گفت: این پروژه با هدف حفظ آرامش بازار و افزایش رفاه اقشار آسیب پذیر ، جلوگیری از تخلف احتمالی اتحادیه های صنفی و غیره اجرا می شود. خوشبختانه با اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان ، کالاها و مواد مصرفی خانواده در مقادیر کافی ، با دسترسی آسان و قیمت مناسب ، در اختیار مردم قرار می گیرد تا شهروندان نیازی به نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خرما از جمله پرمصرف ترین کالاها در ماه مبارک رمضان است ، اظهار داشت: دامنه قیمت خرما به عنوان یکی از محبوب ترین اقلام ماه مبارک رمضان ، چه از نظر تولید و چه از نظر مصرفی در نظر گرفته شده است. سامانه 124 ؛ اما این سیستم توانایی ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی از قبیل سرقت ، پنهان کردن ، احتکار ، عدم فروش و عدم درج قیمت انواع کالاها و خدمات بصورت آنلاین را دارد و به همین دلیل افراد در صورت مشاهده تحویل کالا به بالاتر. قیمت ها را می توان در بخش تشخیص شکایت سیستم ثبت کرد و در اسرع وقت تخلفات را گزارش داد.

این معلم خیابانی در ادامه برنامه برای رویکرد رادیو اگستاد ادامه داد: بارهایی از قبیل خاکستر ، حلیم ، زولبیا و بامیه نیز مورد تجلیل از اصناف و کمیسیون نظارت قرار گرفته است ، در حالی که نکته مهم در این زمینه داشتن دامنه قابل قبولی است. قیمت برای تحویل این موارد است.

معاون نخست وزیر صنعت ، معدن و تجارت تجارت گفت: امسال شرایط ویژه ای در خصوص گسترش تاج در کشور وجود دارد و بنابراین همه اتحادیه ها و صاحبان مغازه ها باید کالاها را به همان روش تحویل دهند. در همین حال ، پروتکل های بهداشتی مربوط به مواد غذایی خارجی از جمله خاکستر و حلیم توسط سازمان غذا و داروی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده و در اتحادیه ها منتشر شده است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای مردم برای رفع نیازهایشان در ماه مبارک رمضان معمولاً یک هفته قبل از آغاز این ماه انجام می شود و تا شب های قدر ادامه دارد ، افزود: اکنون بازار خوشبختانه آرام است و تزریق کالاهای اساسی به پایان ماه رمضان. ” ادامه خواهد داد

معاون نخست وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین گفت: “امسال در ایام عید ، زیرا به ما گفته شد که به دلیل شرایط ویژه شیوع تاج ویروس از خانه خارج نشویم ، تلاش کردیم با راه اندازی یک جشنواره خرید آنلاین ، نیازهای آنها را برطرف کنیم.” بر این اساس ، فاز دوم این جشنواره از 6 آوریل برای تأمین نیازهای مردم در قالب فروشگاه های آنلاین و جبران برخی از خسارات ناشی از تعطیلی فروشگاه ها و مشاغل از طریق راه اندازی این پروژه آغاز شد.

به گفته این مسئول مسئول مرحله بعدی جشنواره فروش آنلاین که بطور ویژه برای ماه مبارک رمضان تهیه شده است ، از روز شنبه 26 اردیبهشت و همزمان با آغاز ماه رمضان آغاز می شود ، براساس آن فروشگاه های بزرگ آنلاین ، صفحه خاصی را تنظیم می کنند. فروش اقلام ویژه و برای گذراندن ماه مبارک رمضان ، باید اطمینان حاصل کنید که افراد برای رفع نیازهای خود از تلفن و اینترنت استفاده می کنند و همچنین به دلیل مشکلات بهداشتی ، خانه را ترک نمی کنند.

معاون وزیر معاون خاطرنشان کرد: کلیه اصناف و اتحادیه ها برای اطمینان از عدم حضور مردم در جماعت تلاش می کنند و البته بخشی از فقدان شغل جوانان ایرانی که در ناوگان حمل و نقل بین المللی مشغول به کار هستند و تحت تأثیر شیوع تاج قرار دارند ، جبران خسارت خواهد بود. بنابراین مردم برای حفظ سلامتی خود باید همچنان در خانه بمانند و برای کمک به این بخش از اشتغال کشور ، باید خریدها را از طریق تلفن و به صورت آنلاین رزرو کنند تا چرخ این بخش از اشتغال کشور نیز چرخانده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا