سلامت و تندرستی

تولید ۴۳ درصد داروهای مدرن کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه گیاهان دارویی فعال است، گفت: ۴۳ درصد داروهای مدرن کشور در این دانشگاه تولید می‌شود.

به گزارش تیتر اول، دکتر حسین قناعتی در حاشیه سومین روز از بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران، اظهار کرد: حدود ۲ سال از زمان مدیریت جدید دانشگاه علوم‌پزشکی تهران می‌گذرد و در این بازه زمانی اتفاق‌های خوبی حاصل شده است. هنگامی که سکان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران را در دست گرفتم با برنامه آغاز به کار کردم و هدایت این مرکز آموزشی درمانی بر مبنای یک برنامه جامع است.  

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیرین بسیار حائز اهمیت است، گفت: با استفاده از ظرفیت خیرین سلامت توانسته‌ایم مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان در امور سلامت هزینه کنیم.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مراکز خدمات سلامت جزو خدمات این مرکز آموزشی به حساب می‌آیند، افزود: ۱۸۰ مرکز خدمات سلامت در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران مشغول به فعالیت هستند. مراکز سلامت و مراکز جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از ۲۰۰ مورد است.  

قناعتی با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی را در کانون توجه قرار داده‌ایم، افزود: ما در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی نسبت به ارائه خدمات در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند مرگ سرپرست خانواده، طلاق و اعتیاد اقدام کرده‌ایم. خدمات ارائه شده در منطقه ۱۷ شهرداری تهران بسیار چشمگیر است.  

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران نسبت به خرید مراکز سلامت استیجاری خود اقدام کرده است، اظهار کرد: بررسی‌ها بیانگر این است که میزان اجاره سالیانه مراکز بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران معادل ۶۵ میلیارد تومان است. ما با خرید این ملک‌ها می‌توانیم هزینه اجاره بها را در امور دیگر هزینه کنیم.  

قناعتی با بیان اینکه پرونده جامع سلامت برای خانواده‌هایی که در مجاورت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران سکونت دارند، تشکیل داده‌ایم؛ اظهار کرد: این افراد به طور کامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. همچنین رصد کودکان از دیگر برنامه‌های این مرکز آموزشی است؛ رصد کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است، چرا که با رصد می‌توانیم از هزینه‌های احتمالی آینده جلوگیری کنیم.  

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران در پویش دیابت و فشار خون توانست جایگاه خوبی را به دست بیاورد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان دانشگاه‌های بزرگ در جایگاه نخست و در میان تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی توانست رتبه چهارم را به دست آورد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا