استان ها

ابتلای ۱۷ دانشجوی علوم پزشکی کرمان به کرونا/رییس دانشگاه تهران:بازگشایی خوابگاه‌ها از ۱۷ خرداد منتفی است

براساس اخبار آنلاین کرمان ، دکتر رحمان خدابنده لو با تشریح خبر چندین دانشجو که در خوابگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی کرمان زندگی می کنند ، به ویروس کرونا گفت: البته دستیاران دانشجویی ، کارورزان ، کارورزان و افرادی که باید در کورونا باشند. در بخش های بیمارستان و خصوصاً در بخش ها ، ویروس ها نیز در معرض بیماران قلبی عروق کرونا قرار دارند. تست تاج را انجام دهید.

وی افزود: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، دانشجویانی که در یک خوابگاه زندگی می کردند و همچنین در مراکز پزشکی بودند ، برای تاج آزمایش می شوند .در آخر ، آخرین آزمون که شامل 82 دانشجو از 82 نفر بود ، مثبت بود.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از 17 دانشجوی کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، 11 نفر زن و 6 نفر پسر هستند.

خدابنده لو از یک دانشجوی قرنطینه ویروس کروناویر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد و گفت: “این افراد در حال حاضر در یک هتل که قبلاً توسط این دانشگاه با پیمانکاری دانشگاه در قرنطینه بوده است و دارای کادر پزشکی از جمله روانشناسان ، مشاوران و پزشکان هستند.” این کشور برای ارائه خدمات پزشکی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان پزشکی که در خوابگاه ها به دلیل فعالیت در مراکز پزشکی زندگی می کنند همیشه مورد غربالگری قرار می گیرند ، افزود: در همین راستا ، این دانشجویان تحت معیارهایی از قبیل حوادث تب دار و غیره قرار می گیرند ، اما آزمایش کورونات یکی از آنهاست. ” نمی تونم بگیرم

وی با بیان اینکه درباره آمار دانش آموزان دارای تاج ، گفت: ما آماری درمورد تعداد دانشجویان پزشکی در کرون نداریم ، اما می توان گفت که هیچ دانشجویی از تاج کشته نشده است.

در خاتمه ، خدابنده لو از برنامه وزارت بهداشت برای انجام آزمایش های عروق کرونا بر روی دانشجویان استانی خبر داد و گفت: “انتظار می رود دانشجویان برای ارزیابی وضعیت دانشجویان با توجه به شیوع ویروس در استان ها و دانشگاه ها تحت آزمایش های کرونا در استان ها قرار گیرند.” ما خواهیم

رئیس دانشگاه تهران: نوسازی خوابگاه ها از 8 ژوئن لغو شده است

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه بعید نیست از 8 ژوئن بتوانیم خوابگاه های دانشجویی را افتتاح کنیم ، گفت: اگر دانشگاه از سر گرفته شود ، پذیرش دانشجو بسیار محدود خواهد بود.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مصاحبه با تیتر اول اظهار داشت: “با توجه به شرایط فعلی و نیاز به مسافت اجتماعی ، بعید به نظر می رسد که بتوانیم خوابگاههایی را از 8 ژوئن برای اسکان دانش آموزان باز کنیم ، حتی اگر خوابگاه ها دوباره بازگشایی شوند.” ما دانشجویان را به روشی بسیار محدود قبول خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه روش تدریس در دانشگاه تهران هنوز “مجازی” است گفت: در حال حاضر دانشجویان دکترا به صورت محدود در دانشگاه و خوابگاه ها پذیرفته می شوند و خوابگاه های ما نمی توانند همه دانشجویان را در این شرایط قبول کنند.

رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: با توجه به تراکم جمعیت خوابگاه ها و شدت شیوع ویروس کرونا پس از آن تراکم ، ما از 8 ژوئن دانشجویان این مراکز اقامتی را قبول نخواهیم کرد. بنابراین به نظر ما در حال حاضر موضوع نوسازی خوابگاه های دانشجویی منتفی است.

نیلی در خصوص وضعیت اسکان دانشجویان در امتحانات ترم گفت: “امتحانات دانشجویان در این دوره به صورت حضوری برگزار می شود ، اما ما در مورد اسکان آنها تصمیم نگرفته ایم و به زودی راه حل پیدا خواهیم کرد.”

46

دکمه بازگشت به بالا