جامعه

تصویب و پشتیبانی 300 پروژه تاج در دانشگاه علوم پزشکی تهران / 50 میلیون حمایت از 35 شرکت

مدیر توسعه فناوری و صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران ، و اظهار داشت: 300 پروژه توسط محققان و تکنسین های این دانشگاه در ارتباط با ویروس کرونا با حمایت 50 میلیون تومانی “صندوق تجهیزات پزشکی” از شرکتهای تولید تجهیزات و کرونا تصویب و پشتیبانی می شود. الزامات مرتبط با آن در دانشگاه اعلام شد.

محمدرضا معمولی در گفتگو با تیتر اول وی با اشاره به اینکه الگوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در توسعه فناوری الگویی برای مرکز رشد است ، توضیح داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور ، رئیس پژوهش و فناوری دانشگاه گرانت پروژه های پژوهشی را در این زمینه اعطا کرد.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط موجود در کشور قبل از عید ، برگزاری جلسات به صورت چهره به چهره دشوار بود ، اما هنوز هم فراخوانده می شد ، مکاتبات و جلسات بصورت مجازی برگزار می شد و برنامه هایی از دانشکده های مختلف دریافت می شد.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 300 پروژه تصویب و پشتیبانی شده است ، یادآور شد: مهمترین کاری که دانشگاه انجام داده فعالیت کمیته های اخلاقی است به گونه ای که این کمیته ها می توانند در اسرع وقت عمل کنند. آنها بطور عملی برنامه های پیشنهادی را دریافت و آنها را بررسی کردند.

معمولی ، سپس به فعالیت فناوری در این دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 100 شرکت دانش بنیان و هسته فناوری دارد که برخی از آنها در مراکز رشد قرار دارند و برخی دیگر با موفقیت از مراکز رشد و پارک های علمی خارج شده اند. و فناوری صنعتی یا شهرک سازی تأسیس شده است.

وی افزود: اولین کاری که بعد از شیوع کرونا در کشور در شرکت ها انجام شد این بود که شرکت هایی با ظرفیت در این زمینه خط تولید را تغییر داده یا خط تولید جدیدی را به آن اضافه کردند تا بتوانند در این زمینه فعالیت کنند.

مدیر توسعه فناوری و صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با اشاره به اینکه یک یا دو شرکت فعال در زمینه فناوری نانو بعد از شیوع کرونا تولید ماسک های N95 را آغاز کردند ادامه داد: بنابراین ، شرکت هایی که قبلاً خط تولید ماسک را نداشتند ، بلافاصله ایجاد یا استخدام کردند. کارخانه های دیگر برای مجموعه خود.

وی گفت: در حال حاضر 6 خط تولید ماسک به این مجموعه اضافه شده است و بخش عمده ای از تقاضای داخلی برای این نوع ماسک از طریق این شرکت ها تهیه شده است که محصولات خود را برای ارز تحویل می دهند.

وی سپس به حوزه IT اشاره کرد و توضیح داد که یک شبکه اجتماعی استارتاپی که به ارتباط متفکران ، متخصصان ، اساتید و مردم در زمان شیوع کورونا اختصاص دارد ، کار خود را به این زمینه اختصاص داده است.

مدیر توسعه فناوری و صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به تازگی ، این استارتاپ با رئیس علوم و فناوری توافق نامه ای را امضا کرده است تا به کرونا به عنوان یک شبکه اجتماعی در زمینه اطلاعات کمک کند.

وی گفت: به طور مرتب ، شرکت های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران اخیراً کیت های تشخیصی سرولوژی و کیت های تست سریع را تولید کرده اند. بوده اند

وی با تأکید بر اینکه ما فقط به الزام شرکتها برای رسیدگی به کرونا محدود نبودیم و تصمیم گرفتیم از سایر ظرفیتهای علمی ، آزمایشگاهی و تجهیزات موجود در دانشگاه برای مقابله با این بیماری استفاده کنیم ، اظهار داشت: براساس این موضوع ، “کمیته فنی کرونا” را مورد استفاده قرار می دهیم. این انتخاب را در 5 محور فعالیت ایجاد کرده است.

مدیر توسعه فناوری و صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: یکی از کمیته ها کار روی “تجهیزات و لوازم پزشکی” (شامل ماسک ، دستکش ، کیت آزمایشگاهی و تجهیزات موجود در اتاق های ICU از جمله فن و غیره) است. در همین حال ، کمیته دیگری به “پزشکی” اختصاص یافته است.

وی گفت: “در پروتکل های درمانی کرونا از برخی داروها برای سایر بیماری ها استفاده شده است که برخی از آنها مربوط به ویروس است.” اما آنچه ما نگران این بودیم این بود که مواد اولیه برخی از این مواد از هند وارد می شدند ، بنابراین شرکت ها را موظف می کنیم داروهای مرتبط با پروتکل ها را تهیه کنند. تاکنون برخی از شرکت ها این مسیر را هدف قرار داده اند و محصولات آنها توسط اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو مجاز است.

وی با اشاره به اهمیت قابلیت های فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات ، هم در آموزش و هم در زمینه تحقیقات ، گفت: ما در این زمینه تعامل زیادی با استارت آپ ها در این زمینه خواهیم داشت و اولین قدم که در این زمینه برداشته ایم برنامه غربالگری است. استارت آپ های دیجیتال در بهداشت دیجیتال وجود دارد ، بنابراین می توانیم از تعدادی از افراد که ظرفیت لازم را دارند پشتیبانی کنیم. البته ما همچنین از استارتاپ های جدید در این زمینه پشتیبانی خواهیم کرد.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران سپس با اشاره به فعالیتهای “اجتماعی و روانی” کمیته فنی کرونا در این دانشگاه گفت: “ما معتقدیم مسئله قرنطینه و فشارهای دیگری که این بیماری در آینده به جامعه وارد کرده است. ” آینده نزدیک منجر به بروز بحران در مسائل اجتماعی و روانشناختی خواهد شد که ما معمولاً نیاز به داشتن محصولاتی در این زمینه داریم. در همین راستا ، ما یک برنامه میان مدت آماده کرده ایم و به هسته های فناوری مرتبط با این موضوع کمک خواهیم کرد.

مقدم با اشاره به کنترل کیفیت و محور HSE کمیته فنی تاج گذاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گفت: کلیه محصولاتی که در مواقع بحران وارد بازار می شوند ، می توانند زمینه ای برای سودآوری مردم فراهم کنند که در این صورت می توان سلامت جامعه را در پی داشت. خطر.

وی گفت: “به عنوان مثال ، بسیاری از ماسک هایی به نام N95 در واقع N95 نیستند و در محافظت از انسان ها مؤثر نیستند.” ما در شرایط بحرانی هستیم و نمی توانیم این ماسک ها را از بازار جمع آوری کنیم ، اما معمولاً وقتی بازار از ماسک های با کیفیت N95 اشباع شده است ، می توانیم ماسک های با کیفیت پایین را از بازار جمع آوری کنیم.

مدیر توسعه فناوری و صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما زیرساختی برای ارزیابی کیفیت این نیازها در کشور نداریم و در زمینه ماسک و تست فیلتر ، سیستمی نداریم که به عنوان خدمات در کشور وجود داشته باشد. در این بخش یک میلیارد تومان به “سیستم تست فیلتر” اختصاص داده ایم.

وی گفت: “البته یکی از شرکت ها سیستم تست فیلتر درجه یک و درجه پایین را ابداع کرده و به اداره کل دستگاه های پزشکی اطلاع داده است که اگر آنها آن را بپذیرند ، این پروتکل را به سمت ارائه خدمات ارزیابی کیفیت ماسک هدایت می کند.”

وی گفت: “در بخشی از ماسک ها و فیلترهای مربوط به کوروی ویروس ، حتی استانداردی هم برای کار با آنها نداریم.” در هر صورت ، ما در بخش کنترل کیفیت و HSE یک محور را باز کرده ایم ، برای مثال موضوع تهویه و تصفیه ICU یا بخش های عفونی در بیمارستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید یکی از دلایل حضور پرسنل و پرسنل پزشکی در Coronavirus باشد. دلیل آن این است که تجهیزات محافظ ما ضعیف است.

مدیر توسعه فناوری و روابط صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این دانشگاه به دنبال جذب صندوق از طریق “صندوق تجهیزات پزشکی” (جایی که سهمی دارد و عضو هیئت مدیره آن است) از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ، رئیس علم و فناوری است. . از فناوری ریاست جمهوری و غیره برخوردار شوید و به شرکتها کمک کنید ، وی گفت: در دوره ای که همه تعطیل بودند ، جلسات را بطور عملی برگزار کردیم و در حالی که مکالمه را می فرستادیم ، به شرکت ها اعلام کردیم که چنین منابع مالی وجود دارد.

وی گفت: “ما پس از دریافت درخواست از شرکت ها ، از 35 شرکت پشتیبانی کرده ایم” ، وی گفت: “ما از شرکت های تولیدی کیت ، ماسک ، دستکش ، پنکه و سایر تجهیزات مرتبط با Corona از طریق بودجه فوق پشتیبانی کرده ایم.” مبلغ 50 میلیون تومان به شرکت ها داده شد که برخی از آنها در زمینه تولید ماسک های کوتاه مدت و بلند مدت و در سایر مناطق میان مدت است و به شرکت های تولید کننده ماشین های ماسک سازی باز می گردند.

وی افزود: علاوه بر اینها ، برخی از شرکتها کارهای دیگری انجام دادند که هیچ ارتباطی با کرونا نداشت و هدایت تجارت به کرونا امکان پذیر نبود که در آن زمان دچار خسارات مالی بودند. برخی از این شرکت ها وام داشتند و برخی مجبور به پرداخت اجاره فضایی بودند ، بنابراین ما با وزارت بهداشت مشورت کردیم تا شرکت ها بتوانند ما را به صورت اقساطی و در مدت زمان طولانی تر (به عنوان مثال دو سال) بازپرداخت کنند. با این حال ، برخی از مراکز رشد اجاره چند ماهه به شرکت ها داده اند.

مدیر توسعه فناوری و ارتباطات صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از نظر اقساطی ، ما در حال بررسی صندوق تجهیزات پزشکی نیز هستیم تا بتوانیم از اعتبار این صندوق برای شرکت ها استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا