استان ها

مسئولان صدای تولیدکننده و صادرکننده را بشنوند/ ارز را تک نرخی و موانع را بردارید

به گزارش خبرگزاری بورن قزوین؛ مراسمی به افتخار صادرکنندگان اصلی ، اعضای اتحادیه صادرکنندگان استان قزاقستان ، عصر پنجشنبه با شرکت حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی ، رهبر موقت نماز جمعه تهران ، هدایت الله جمالی پور فرماندار ، لطف الله سیاهکلی ، روح الله عباسپور و راجب ، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان ، افضلی رئیس صمت ، خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ، احمدپور و حسینی میرامینی فرمانداران اتحادیه صادرکنندگان روز جمعه ابی امامان را برگزار کردند.

مجید سعیدیان مدیر عامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در این مراسم با اشاره به مشکلات فراوان در روند تولید گفت: مسلما شرایط خوب نیست و صادرکنندگان و تولیدکنندگان با چالش هایی روبرو هستند و ما نمی توانیم بدون عشق به میهن و مردم ادامه دهیم “

ضیافت 44

سعیدیان افزود: ما به عنوان یک ایرانی با دیدن اینکه کشور مشکلات مالی دارد ، در تلاش هستیم تا به سیستم ارزی خدمت کنیم اما متأسفانه تعهدی جدی برای حل مشکلات تولیدکنندگان وجود ندارد.

وی گفت: انتظار داریم مسئولان صدای تولید کننده را بشنوند و از ایده های ارائه شده توسط کارآفرینان برای حل مشکلات استفاده کنند.

سعیدیان افزود: ما باید رأی بدهیم و به خود ایمان داشته باشیم و دولت نیز باید به ما اعتقاد داشته باشد که با تهدید می توانیم فرصت ایجاد کنیم و صادرات را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تأمین مواد اولیه و قطعی برق را چالش برانگیز دانست و یادآور شد: قطع برق در صنعت می تواند صدمات زیادی به تولید وارد کند و ما باید با برنامه ریزی خوب به آن سمت برویم.

وی گفت: در صنعت فولاد سالانه 30 میلیون تن تولید می كنیم كه می توانیم به 20 میلیون تن صادر كنیم اما در صادرات مواد اولیه با چالش هایی روبرو هستیم.

سعیدیان افزود: در کشورهای دیگر مالیات بر واردات مواد اولیه وجود ندارد اما مالیات بسته شده بر روی فولاد وجود دارد که این امر به ضرر تولید کننده داخلی است و ما نمی توانیم مواد اولیه را تهیه کنیم زیرا صادرات آنها آسان است.

وی اظهار داشت: مسئله ارز حاصل از صادرات یکی از مشکلات جدی ما در بخش صادرات است و در شرایطی که تهیه مواد اولیه و صادرات محصولات برای ما دشوار است وقتی باید ارز به دولت بدهیم ، تخمین زده می شود 20،000 گوجه فرنگی. “ما مواد اولیه را به قیمت 24 000 دلار خریداری می کنیم.

این صادرکننده یادآوری کرد: منطقی نیست که من هم محصول را صادر کنم و هم ارز وارداتی و سپس چنین ارزی را به دولت تحویل دهم و این سرکوب است زیرا ما ارز را به خارج از کشور صادر نمی کنیم.

وی اظهار داشت: عدم ثبات قیمت در دلار یکی دیگر از مشکلات است و ما از رئیس جمهور جدید می خواهیم با نظر کارشناسی قیمت ارز را به مدت چهار سال تعیین کند تا بازرگان و صادر کننده بتوانند با ارز ثابت برنامه ریزی کنند.

جعفر زاده

جعفرزاده ، یکی دیگر از صادرکنندگان نمونه در استان ، گفت: فشار تحریم های ظالمانه باعث شد خدمات دولت کمتر دیده شود و ما آسیب جدی ببینیم.

وی افزود: امیدواریم با اتحاد سه قدرت بزرگ مشکلات تولید و اقتصاد ملی زودتر حل شود.

جعفرزاده گفت: در کشوری مانند امارات متحده عربی بیش از 40 سال دلار ثابت مانده و تورم منفی دو درصد است و ما در ایران خوشحال هستیم که تورم 50 درصد نبوده است.

مدیرعامل شرکت تالاچین گفت: تولید کننده چاره ای ندارد و در تصمیم گیری مشارکت ندارد و موانع تولید آنقدر زیاد است که انتظار داریم تولید کننده دست و پایش را باز کند تا بتوانیم حمایت و به اشتغال کمک کنیم. “

22222222

وی گفت: “اگر صادرات به میلیاردها دلار می رسید ، این بخش خصوصی بود و اگر اختیارات بیشتری به استان ها داده می شد ، می توانستیم مشکلات را با سرعت بیشتری حل کنیم.”

سپس از صادرکنندگان 23 استان تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا