استان ها

صدای «رسا»ی دانشجویان برای گوش شنوای مسئولان/ وقتی کانون‌ها حامی دانشجو می‌شوند

گروه استانی خبرگزاری آنا; در حال حاضر بیش از یک هزار و 260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با مجوز، اساسنامه، دبیر و اعضای مشخص فعالیت می کنند.

یکی از رویکردهای کلیدی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نقش فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در ارتقا، تعمیق و گسترش مراکز در دستور کار، اصلاح وظایف و ابلاغ آن در شهریورماه است. 1999. حوزه معاونت های فرهنگی دانشجویان موسسات آموزش عالی سراسر کشور نیز فعال است مراکز فرهنگی آنها از جامعه حمایت می کنند و تا آنجا که ممکن است اماکن و تجهیزات لازم را در اختیار آن قرار می دهند.


بیشتر بخوانید:

انجام مسئولیت دانشجویی در فرهنگسراها

کانون فرهنگ حجاب و عفاف دانش آموزان

فرهنگسراها به سمت کار تشکیلاتی می روند

با گسترش سواد رسانه ای، آسیب ها و تهدیدهای عصر فناوری را کاهش دهید


خبرگزاری آنا در گزارش و گفت و گو با دبیران کانون های فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح فعالیت ها، فعالیت ها و ماموریت های این مرکز در سراسر کشور پرداخت. فایل پیاممراکز دانشجو محوروی در این شماره نگاهی دارد به گفت و گو با فیروزی ریاحی، دبیر فرهنگسرای رسا. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ما میخواهیم.

ریاحی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، با تشریح جایگاه و وظایف مراکز در این دانشگاه، اظهار کرد: مراکز زیادی تحت پوشش دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه برای راه اندازی وجود دارد. ارتباط با دانش آموزان و افزایش فعالیت دانش آموزان.

حمایت دانشگاه از مراکز، برنامه ریزی دقیق، ایده های خلاقانه و تلاش برای دستیابی به اهداف و ایده های اعضای فعال به پیشرفت کمک می کند.وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی اجتماعی رسا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال 1376 تاسیس شد و در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اطلاع رسانی و حمایت دانشجویی فعالیت می کند. این مرکز فعالانه از دانش آموزان حمایت کرده و صدای آنها را به گوش مسئولان رسانده و مسابقات کتابخوانی برگزار کرده است.

دبیر مرکز فرهنگی اجتماعی رسا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر اهمیت حمایت رسمی از مراکز فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد. مسئولان پیگیر اهداف مرکز و با همکاری در برنامه های مرکز آن را ترویج دهید.

به گفته این فعال دانشجویی، حمایت دانشگاه از مراکز، برنامه ریزی دقیق، ایده های خلاقانه و تلاش برای اجرای اهداف و ایده های مشارکت کنندگان فعال، پیش برنده اهداف خواهد بود.

ریاحی درباره فعالیت های مرکز فرهنگی اجتماعی رسا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: پذیرایی از زائران حرم به مدت سه شبانه روز در ایام محرم و صفر، خیریه شب یلد در بخش فیاض برای حمایت از دروس مجازی. و پاسخگویی به سوالات دانشجویان، اطلاع رسانی اخبار دانشگاه، برگزاری مراسم دانشگاه، پیگیری صدای دانشجویان به گوش مسئولین و مصاحبه های دانشجویی.

دانش آموزان

وی با اشاره به اینکه رسا علاوه بر اعضای انجمن، یک استاد مشاور نیز دارد، افزود: «رسا» مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از بدو شیوع آغاز شده است. ویروس کرونا او یکی از اولین گروه هایی بود که سیستم کلاس مجازی را به دانش آموزان آموزش داد و در زمان آنلاین بودن کلاس ها به سوالات دانش آموزان پاسخ داد. انتشارات یکی از موفقیت های این مرکز است.


بیشتر بخوانید:

آهنگ من “کانون باران اندیشه” در جشنواره ایرانی

تقویت مراکز فرهنگی با اساتید مجرب

در ایام کرونا 35 فرهنگسرا فعال شد


به گزارش آنا، کانون های دانشجویی یکی از مهم ترین و موثرترین شکل های فعالیت دانشجویی است که به منظور ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های دینی، انقلابی، فرهنگی و هنری دانشگاه طراحی شده است. نیازهای فرهنگی مخاطبان دانشگاه ها را بیشتر می توان در مراکز مشاهده کرد که طبیعتا می تواند منجر به کیفیت بهتر فعالیت ها و پاسخگویی بیشتر به سلایق مختلف شود.

فعال سازی مراکز فرهنگی. دانشگاه فعال و پویا است. جامعه نیز از خدمات آنها سود می برد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا