استان ها

تکمیل پروژه چشمه نور نیازمند رفع موانع و عزم جدی مسئولان برای تامین اعتبارات آن است

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ، سافارس لاکس در دوشنبه شب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی با حضور معاون علمی و فناوری استانداری مقاومت کرد و گفت: پروژه های بزرگ برای تحقق امور نیاز به عزم و سخت کوشی دارند. متوقف نشو

وی افزود: طرح ملی چشمه نور از مهمترین و راهبردی ترین پروژه ها است و بیش از 10 سال است که در دست اجرا است ، اما روند اجرای آن نامطلوب است و باید مورد حمایت مسئولان دولتی قرار گیرد.

قزوین ، مدیر عامل سابق پروژه چشمه نور گفت: در سال های گذشته انتظار می رفت وام های این طرح به موقع بازپرداخت شود تا روند اجرای آن به حالت تعلیق در نیاید و یا کند نشود ، اما برخی از مقامات دولتی اظهار داشتند که تعهدات و چالش برانگیز شد.

وی اظهار داشت: من و دکتر رهیقی اعتبار خود را در پروژه تثبیت کردیم و آن را بسیار سخت و بی دقت دیدیم و شنیدیم که بی سابقه بود.

جلسه 2

لک گفت: جای تعجب است که ما به دلیل پیگیری بیش از حد مورد مواخذه قرار گرفتیم و در برخی موارد این سوال جای سوال داشت که گویی هیچ کس نگران اجرای این طرح مهم نیست و کسانی که نگران اجرای آن بودند آسیب دیدند.

مدیر عامل سابق پروژه چشمه نور با انتقاد از تغییرات ایجاد شده در بخش اجرا ، گفت: “من از دکتر ستاری می خواهم ضمن کنترل انتقادات صورت گرفته توسط کارشناسان ، کنترل بیشتری بر روند اجرا داشته باشد و این کار مهم را با سرعت بیشتری انجام دهد. تزریق وجوه به موقع. “

وی گفت: در تشکیل کنسرسیوم ، این طرح ملی باید به خوبی پیش می رفت ، اما بسیاری از مصوبات اجرا نشده و کارهای ساختمانی این طرح تقریباً متوقف و متوقف شده است.

روند پیاده سازی باید اصلاح شود / ما باید واقعیت تلخ را بپذیریم

لک گفت: انتظار می رود ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات پروژه را آسیب شناسی کند ، دستگاهی را برای نظارت بر پروژه و مدیریت پروژه 300 میلیون دلاری تعیین کند و اگر واقعیت های تلخ را نپذیریم و مشکلات را حل کنیم ، روند کار “این پروژه بیش از 10 تا 15 سال به طول خواهد انجامید.

وی گفت: اگر امروز آزمایشگاه پروژه چشمه نور با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شود ، باید از فردا بتواند خدمات آزمایشگاهی را ارائه دهد ، بنابراین باید واقعیت و موانع موجود را بشناسیم و برای رفع آنها اقدام جدی کنیم. “

محمد اند: استفاده از متخصصان محلی توسط چشمه نور باید در اولویت باشد

علاوه بر این ، فاضمه محمد بیگی ، نماینده قزوینا در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از نیروهای متخصص بومی در پروژه چشمه نور باید در اولویت باشد و در هنگام انتخاب مدیران پروژه از خانواده بازی خودداری شود.

وی افزود: در استان قزوین نخبگان زیادی داریم که می توانند روی این پروژه کار کنند و به استان خدمت کنند و چشم پوشی از آنها منطقی نیست.

محمد بیگی

سخنگوی قزوین مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فضای بزرگی است و باید نقش استان در تهیه نقشه علمی پروژه تعیین شود.

محمد بیگی اظهار داشت: دانشگاه های آزاد اسلامی و بین المللی از ظرفیت علمی بسیار خوبی برخوردار هستند که در صورت استفاده می توانند در پروژه نقش داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا