جامعه

پاسخ رهبران سیاسی جهان به نامه ابتکار در خصوص کرونا

آلیشیا بارنا ، آلیشیا بارنا ، میمنت محمد شریف و اینگر اندرسن از جمله کسانی بودند که به نامه معصومه ابتکار به رهبران سیاسی جهان در مورد لزوم وحدت برای مبارزه با ویروس و مقابله با تحریم های شدید آمریکا پاسخ دادند. .

به گزارش تیتر اول ، آلیشیا بارنا ، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آمریکای لاتین و کارائیب است.

وی تأکید کرد که این کمیسیون خواستار رفع تحریم ها است که ظرفیت کشورها برای مبارزه با ویروس را تضعیف می کند ، در سطح بین المللی به ویژه دبیرکل سازمان ملل و اجلاس گروه 20.

در پاسخ به نامه معصومه ابتکار ، مدیر اجرایی کمیساریا UNHCR گفت که محمد شریف گفت که وی برای تأمل در مورد رفع تحریم ها تلاش خواهد کرد.

در پاسخ به نامه معاون رئیس جمهور برای زنان و خانواده ، از اینگر اندرسون ، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ، برای ارسال نامه و پشیمان شدن خبر انتشار ویروس Cavid 19 در ایران ، تشکر می کنم و از همدردی وی با دولت و مردم ایران اذعان می کنید . به ویژه ، خانواده هایی که مستقیماً از این ویروس آسیب دیده اند ، اظهار داشتند که با دبیرکل سازمان ملل متحد همکاری می کنند تا نگرانی های ایران در مورد واردات دارو و تجهیزات مورد نیاز برای کاهش تأثیر ویروس بر همه دولت ها را برطرف سازند.

اندرسون تأکید می کند که وی از نقش کلیدی ای که زنان ایرانی در مبارزه با ویروس ایفا می کنند ، قدردانی می کند و خاطرنشان کرد: نقش تخریب اکوسیستم ، کوچک شدن زیستگاه ها و سایر تغییرات آب و هوایی و محیطی در شیوع ویروس است.

معصومه ابتکار در نامه ای به رهبران سیاسی زن جهان که ماه گذشته از طریق وزارت امور خارجه ارسال شده بود ، اظهارات مهمی را برای زنان رهبر سیاسی جهان انجام داد.

در متن نامه وی آمده است: “Pandemic Quid 19 یک چالش بسیار بزرگ است که هیچ مرز و نژاد ، قومیت و مذهبی را نمی شناسد و بسیار مهم است. برای نجات جان و معیشت نیاز به یکپارچه و منسجم از سوی کشورها و جامعه مدنی است. ”

در همین حال ، درگیری ها و عملیات نظامی در سراسر جهان باید فوراً متوقف شود و تحریم ها باید بدون قید و شرط برداشته شود تا فعالان محلی ، ملی و بین المللی بتوانند برای رفع نیازها ، خدمات و وسایل پزشکی اقدامات لازم را انجام دهند و از تأثیر اجتماعی و اقتصادی این بیماری همه گیر بکاهند. به خانواده ها و وضعیت معیشت کمک کنید.

با این حال ، جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر با شدیدترین و وحشیانه ترین مجازات های تاریخ روبرو بوده است. تحریم هایی که نه تنها از رشد و ظرفیت اقتصادی محدود برای مدیریت نیازهای اجتماعی و اشتغال برخوردار هستند بلکه از رفع نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی نیز جلوگیری می کنند.

اپیدمی کویت 19 در ایران با تحریم ها یا به طور واضح تر با تروریسم اقتصادی علیه کشور من شدت گرفته است و پرسنل بهداشتی ، که بسیاری از آنها شامل زنان ، پزشکان ، پرستاران و کارمندان بیمارستان هستند ، در این شرایط دشوار و خستگی ناپذیر برای نجات مردم قرار دارند. آنها در حال مبارزه با این بیماری بودند. علاوه بر این ، زنان ایرانی در محافظت از خانواده ها و اجرای فاصله اجتماعی نقش اساسی دارند. آنها همچنین به عنوان کارآفرینان برای تولید تجهیزات مورد نیاز پرسنل پزشکی از قبیل ماسک و کف دست فعال شده اند. با این حال ، فشار تحریم های سرکوبگر عواقب بسیاری برای مردم ما به همراه داشته است. من می خواهم صدای زنان و خانواده های ایرانی را بشنوم ، و از شما می خواهم که برای ادامه تحریم های اعمال شده توسط دولت آمریکا در مورد پرونده مردم ایران ، توقیف و اعتراض کنید.

ارزشهای مشترک انسانی ما به معنای این است که ما در کنار هم بایستیم و با ستم روبرو شویم. مردم ایران در این زمان بحرانی مواضع شما را در قلب نوازش می دهند. من مشتاقانه منتظر شنیدن از شما هستم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا