استان ها

بابل از پیک پنجم کرونا عبور کرد

به گزارش تیتر اول مازندران ، سید فرزاد جلالی روند تزریق واکسن کرونا در این شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بابل یکی از شهرهای پیشرو در کشور برای تزریق واکسن ویروس کرونا است.
وی افزود: شهر بابل از نظر واکسیناسیون تاجگذاری وضعیت بسیار مطلوبی در کشور دارد و این روند با توجه به تراکم جمعیت شهر با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.
جلالی ادامه داد: از مجموع 6000 تزریق واکسیناسیون عمومی ، 150 هزار مورد برای اولین بار و 74 هزار تزریق برای دومین بار انجام شد که هر دو آمار بسیار بهتر از میانگین کشوری است.
رئیس دانشگاه پزشکی بابل گفت: همچنین در مرحله آزمایشی ، 6000 دوز واکسن ایرانی و کوبا به همشهریان تزریق شده است. انواع واکسن هایی که روزانه در بابولا تزریق و تزریق می شوند Sinofarm ، Astrazenka ، Sputnik ، Pasteur و Barakat هستند.
وی ادامه داد: بابل به عنوان دروازه ورودی کرونا در استان مازندران ، در روزهای اخیر از قله موج پنجم کرونا عبور کرده است.
رئیس دانشگاه پزشکی بابل گفت: برای تسریع تزریق واکسن ، دو مرکز جمع آوری در مصلای بزرگ شهر بابالا و سالن بدنسازی شهید شجاعیان دانشگاه علوم پزشکی بابا و همچنین مرکز تزریق واکسن کرونا در پارک پردیس در حال فعالیت است. مراکز جمع آوری دیگر وجود دارد
جلالی ادامه داد: علاوه بر این ، 40 مرکز بهداشت شهری و روستایی همچنان به تزریق واکسن ادامه می دهند و در مجموع ، تزریق روزانه واکسن کرونا در بابل به حدود 6000 نفر در روز رسیده است و می تواند به 10 هزار نفر در روز افزایش یابد. به
این مقام گفت: به منظور سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون ، مرکز دیگری در منطقه بابل به جای سپاه در حال راه اندازی است که در روزهای آینده آماده ارائه خدمات تزریق واکسن کرونا است.
وی افزود: کاهش بستری روزانه بیماران کرونری در 12 روز گذشته آغاز شده است و در سه روز گذشته با تلاش کارکنان بهداشت و درمان شاهد ترخیص 544 بیمار بستری و سرپایی کرونری بستری بودیم.
این مقام مسئول گفت: در موج پنجم کرونا ، هنگامی که تعداد بیماران کرونری بستری در بابل به تعداد بی سابقه ای نزدیک به 1500 نفر رسید ، زیرا ظرفیت تخت های تاج در بیمارستان موقت با ظرفیت 4 تکمیل شد. سالن مخابرات بابل در استان مازندران تأسیس و به بهره برداری رسید.
دکتر جلالی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی شهروندان در حال حاضر قبل از موج پنجم بهبود یافته و به 60 درصد رسیده است ، افزود: انتظار می رود شهروندان حساسیت را در نظر بگیرند و این آمارها باید برای دستیابی به شرایط مطلوب بالای 90 درصد افزایش یابد. به
وی گفت: ترخیص سریع بیماران کرونری از مراکز درمانی در شرایط عمومی مطلوب نباید افراد را از پایبندی به پروتکل های بهداشتی دقیق منحرف کرده و می تواند تعداد بستری ها را افزایش دهد.
رئیس دانشگاه پزشکی بابل گفت: ویروس جهش یافته لامبدا در حال حاضر در ترکیه در گوش ما گزارش شده و به 50 کشور در حال گسترش است که در آرژانتین و پرو بسیار کشنده بوده است.
این مقام مسئول گفت: اگر کشور ما از موج ششم کرونا رنج ببرد ، شکی نیست که ویروس جهش یافته لامبدا عامل ایجاد آن خواهد بود و مردم باید به این موضوع حساسیت جدی داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

48

دکمه بازگشت به بالا