بهترین های کسب و کارعمومی

امکانات رفاهی و ایمنی دنا پلاس توربوشارژر ۶AT

دنا پلاس توربو اتوماتیک پرفروش ترین سدان اتوماتیک بازار ایران است که فعلاً در یک تیپ به بازار عرضه می شود. در این محتوای به سراغ تست و بررسی این سدان ملی رفته ایم.

معرفی دنا پلاس

دنا پلاس نمونه فیس لیفت شده و ارتقا یافته دنا به حساب می آید و دنا نمونه به روز شده سمند و سورن است. اما بهتر است بدانیم که از ابتدا قرار بود خودروی دنا با ظاهر دنا پلاس به بازار عرضه شود. ولی به خاطر مشکلات تحریمی ابتدای دهه ۹۰، قالب های جانبی و برخی قطعات بازطراحی شده برای به ایران خودرو نرسید و پروژه این محصول جدید با قالب های بدنه سورن و سمند ادامه یافت.

اما پس از رفع تحریم ها قالب های بدنه این خودرو طراحی شد و به ایران رسید و در سال ۱۳۹۵، ایران خودرو محصولی را با نام دنا پلاس به بازار معرفی کرد. دنا پلاس در ابتدا به امکاناتی مانند سانروف، کیسه هوای جانبی و چراغ روشنایی روز مجهز شده بود. اما با آغاز مجدد تحریم ها، به دلایل مشکلات تولیدی امکاناتی مانند سانروف و کیسه هوای جانبی از اکثر نسخه های دنا پلاس حذف شد. به همین دلیل شرکت سپند خودرو شرایطی را فراهم کرده است که آن دسته از عزیزانی که تمایل به خرید دنا پلاس اقساطی را دارند آن را خریداری کنند و به صورت فوری پس از عقد قرارداد آن را تحویل بگیرند. با بهره‌مندی از شرایط  خرید اقساطی دنا پلاس توربو  به راحتی صاحب خودرو شوید و اقسا آن را به صورت بلند مدت پرداخت کنید.

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس توربوشارژر اتومات ۸.۱۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و به صورت ترکیبی اعلام می شود. در حالت ایده آل می تواند مصرف سوخت این خودرو ۶.۳۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. این خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و به فضای صندوق ۵۰۰ لیتری مجهز است. این سدان ایران خودرو در شرایط ایده آل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۱۰.۵ ثانیه را ثبت می کند. اما در ویدیوی که آن را تهیه کرده است، شتاب این خودرو در شرایط عادی ۱۱.۲۷ ثانیه ثبت شده است.

مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک

حتما بخوانید :

دنا پلاس توربو اتومات در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد. البته که دنا پلاس جوانان امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را به مشتریان ارائه می دهد و هنوز به بازار نیامده است.

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.

نام خودرو خاموش دور آرام ۲۰۰۰RPM ۸۰Km/h تخت گاز
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۹.۷ ۴۴.۲ ۵۳.۱ ۶۹.۷ ۷۸.۶

 

دکمه بازگشت به بالا