جامعه

حبس‌زدایی شامل مجرمان سابقه‌دار نشود/ بالغ بر ۷۰ درصد جرایم، جرایم خردند

سردار جوسین رحیمی با ارزیابی حضور حجت‌الاسلام محسن اژه‌ای در فرماندهی انتظامی استان تهران، گفت: و مطمئنیم قوه قضائیه با این رهبری بزرگ، اقدام مؤثری در جامعه خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت گفت: معتقدیم در صورت تعامل و همبستگی مناسب و سازنده پلیس و قوه قضائیه شاهد امنیت و آرامش بیشتر در کشور خواهیم بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از همکاری خوب و کم نظیر قاضی عالی تهران، دادستان و قضات با پلیس تشکر کرد و گفت: طرح های مختلفی در تهران در راستای رفع این موضوعات در حال اجراست.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح رعد با رویکرد مبارزه با مجرمان و سارقان در سطح کلانتری های پایتخت گفت: در این طرح هر کلانتری باید حوزه استحفاظی خود را از جرائمی مانند سرقت پاکسازی کند. خرده فروشان دارو و دیگران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اجرای طرح کاشفی توسط پلیس آگاهی پایتخت گفت: طرح کاشفی در واقع مکمل این طرح است و با مجرمان مجرب، حرفه ای و باندی برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه این طرح ها با طرح قدرت برای برخورد مقتدرانه با متخلفان امنیت و آرامش عمومی به دنبال خواهد داشت، گفت: سرشان را بردارید.

وی افزود: با اجرای این طرح ها امروز شرور شناخته شده ای در پایتخت نداریم چرا که اجرای این طرح ها دیگر جرات خودنمایی قاتلان و قاتلان را نخواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اشاره به اجرای طرح ظفر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در این طرح مقابله با باندها، خرده فروشان مواد مخدر و اقدامات مناسب برای جمع آوری معتادان در سطح شهر انجام می شود، هرندی به ندرت شاهد انباشتگی هستیم. از معتادان

سردار رحیمی با اشاره به اینکه فقط نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای مبارزه با مواد مخدر کار می کنند، با انتقاد از همکاری نکردن سایر سازمان ها و نهادها، گفت: اگر سازمان ها و نهادهای دیگر در این زمینه فعالیت می کردند، قطعاً خیلی چیزها را می دیدند، ما تأثیرگذار بودیم. در برخورد با معتادان

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه حضور ارزشمند قاضی هیأت السلام محسن اژه به ما روحیه مضاعفی داد، گفت: در 11 ماهه امسال حدود 12 میلیون تماس با سامانه 110 پایتخت برقرار شده است و به طور میانگین روزانه 12 هزار نفر به مراکز انتظامی مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری پلیس تخصصی 2080 باند سارق و قاچاقچی را منهدم کرده است، گفت: بالغ بر 73 درصد سرقت ها کشف و در بسیاری از موارد اموال مسروقه به صاحبان آن ها تحویل داده شده است.

سردار رحیمی با اشاره به تاثیرگذاری زیاد مراکز مشاوره و مددکاری در کاهش ورود پرونده ها به کلانتری و جلوگیری از اطاله دادرسی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 82 درصد از پرونده ها توسط کارشناسان ما در زمینه مشاوره به کلانتری آورده شده است. و مشاوره مراکز کمک آنها به صلح و آشتی ختم می شوند.

وی افزود: تنها در حوزه مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون حدود 20 تن انواع و اقسام مواد مخدر در تهران کشف شده است.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه تعامل امروز قوه قضائیه و پلیس تهران بزرگ تعاملی خوب و سازنده است، با اشاره به ماده 11 قانون کاهش مجازات های حبس و سرقت به 20 میلیون تومان، گفت: تا 70 درصد جنایات ما جنایات کوچکی هستند. آیا آنها کار را برای ما بسیار سخت می کنند؟ زیرا مجرمان بلافاصله آزاد می شوند.

فرمانده انتظامی استان تهران با انتقاد از عدم هماهنگی جرم و مجازات گفت: گستاخی و جسارت مجرمان موید این است که هزینه کم جرم باعث سهولت در ارتکاب جرم برای مجرمان می شود و باید اقدامات لازم انجام شود.

سردار رحیمی با اشاره به طرح آزادی و اینکه این طرح می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، گفت: درخواست ما این است که موضوع به مجرمان سابق مربوط نباشد و قبل از آزادی مجرمان از زندان اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار دادند. اولین.

وی افزود: باید با مجرمان حرفه ای برخورد قاطع و قانونی شود تا جرات تکرار جرایم خود را نداشته باشند.
نیاز زیادی به ارتباط الکترونیکی پلیس و قوه قضائیه وجود دارد که متاسفانه به حد مطلوبی نرسیده است.

235235

دکمه بازگشت به بالا