اقتصادیبهترین های کسب و کار

آموزش وصل شدن به vps در ویندوز 10

وصل شدن به VPS در ویندوز 10 اصلاً کار سختی نیست و در این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز، برای اتصال به سرور مجازی و متعاقباً ورود به سرور تحت عنوان مدیر، فرایند ساده‌ای را طراحی کرده است. به‌این‌ترتیب می‌توانید به آپشن‌ها و امکانات زیادی دسترسی داشته و تغییرات مختلفی را مطابق با ترجیح یا نیازتان در سرور اِعمال کنید.

 

4 گام ساده برای وصل شدن به VPS در ویندوز 10

به نقل از دیتاسنتر آوابرید ازآنجایی‌که وصل شدن به VPS در ویندوز 10، موضوع اصلی این گفتار است، انجام این کار را از طریق یک فرایند ساده‌ی چهار مرحله‌ای به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

  1. ابتدا باید برنامه Remote Desktop Connection را در ویندوز اجرا کنید. این کار را می‌توانید از طریق باز کردن بخش جستجو و تایپ واژه rdp در آن انجام دهید. از قسمت Accessories در منوی Start هم می‌توانید به این برنامه دسترسی پیدا کنید. البته اغلب کاربران حرفه‌ای، استفاده از کلیدهای ترکیبی Windows + R و تایپ عبارت mstsc و سپس کلیک بر روی گزینه OK را برای باز کردن rdp ترجیح می‌دهند.
  2. پس از ظاهر شدن کادر مربوط به برنامه Remote Desktop Connection، روی گزینه Show Options بزنید. در فیلد Computer باید IP اختصاصی مربوط به VPS را که از جانب شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی دریافت می‌کنید، وارد کنید. بخش User Name مربوط به نام کاربری شماست و ازآنجایی‌که در اغلب مواقع، به‌طور پیش‌فرض روی واژه Administrator سِت شده، شما نیز همین واژه را داخل فیلد تایپ کنید و اگر خواستید، بعداً می‌توانید آن را تغییر دهید. اگر دقت کنید می‌بینید که این کادر، سربرگ‌های دیگری هم دارد که می‌توانید متناسب با ترجیح، تنظیمات مدنظرتان را اِعمال کنید. مثلاً در سربرگ Display می‌توانید اندازه پنجره و همین‌طور عمق رنگ را انتخاب کنید که این تنظیمات می‌توانند روی سرعت وصل شدن به VPS در ویندوز 10 تأثیر بگذارند. به‌طورکلی در شرایط عادی، احتمالاً ضرورتی برای تغییر این تنظیمات وجود ندارد.
  3. حالا روی گزینه Connect بزنید.
  4. بعد از کلیک روی Connect، پنجره‌ای تحت عنوان Windows Security روی صفحه ظاهر می‌شود که باید در آن Password یا رمز عبورتان را تایپ کنید. درصورتی‌که می‌خواهید اطلاعات ورودی‌تان برای وصل شدن به VPS در ویندوز 10 در دفعات بعد ذخیره شوند، گزینه Remember me را تیک بزنید و درنهایت روی OK کلیک کنید.

خرید بهترین سرورهای مجازی از شرکت آذرآنلاین

راه‌اندازی سریع، انعطاف‌پذیری و برخورداری از منابع اختصاصی، ازجمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت سرور مجازی هستند که در این گفتار، با چگونگی وصل شدن به VPS در ویندوز 10 آشنا شدیم.

اگر شما هم باتصال به سرور مجازی ویندوز به‌طور ریموت از طریق پروتکل RDP انجام می‌شود. برای اتصال به، نیاز به دانستن نام کاربری و رمز عبور دارید. البته پس از اولیه مرتبه وصل شدن، توصیه می‌کنیم برای تغییر رمز اقدام کنید. با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف در ویندوز یا نرم‌افزارهای مشابه در سیستم‌عامل‌های دیگر می‌توانید به سرور مجازی ویندوز متصل شوید و محیط دسکتاپ را مثل یک کامپیوتر معمولی کنترل کنید. این روش، برای کاربرانی که قصد اتصال به سرور مجازی با سیستم‌ عامل ویندوز یا سیستم عامل‌های دیگر دارند، بسیار مفید است. در ادامه این مطلب به توضیح روش اتصال به سرور مجازی ویندوز می‌پردازیم پس تا انتها با ما باشید.

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرورهای مجازی یا VPSها، به شکل‌های گوناگون قابل استفاده هستند از تبدیل شدن به یک سرور گیم گرفته تا میزبانی وب‌سایت‌هایی که ترافیک نسبتا بالایی دارند. بسیاری از برنامه‌نویسان نیز با تهیه VPS، از آن به‌عنوان فضایی برای تست کردن کد‌های خود استفاده می‌کنند. تقریبا تمام تریدرهای کشورهای تحریم‌شده که در بازارهای مالی جهانی فعالیت دارند، از سرور مجازی استفاده می‌کنند تا آی‌پی خود را مخفی نگه دارند.

بنابراین استفاده از VPS بستگی به نیاز شما دارد. اگر شما یک وب سایت دارید، می‌توانید آن را روی VPS خود مستقر کنید، همیشه بر آن نظارت داشته باشید و به به‌روزرسانی آن بپردازید. همچنین، می‌توانید برای میزبانی فایل‌ها، دیتابیس‌ها، سرور ایمیل و برنامه‌های دیگر از سرور مجازی اختصاصی استفاده کنید. اگر برای اولین بار از VPS استفاده می‌کنید، باید بدانید که برای بهره‌مندی از آن باید به‌صورت دوره‌ای سیستم عامل و سایر نرم‌افزارها را به‌روزرسانی کنید. شما می‌توانید از پنل مدیریت VPS نیز استفاده کنید. پنل‌های مدیریت VPS معمولا تحت وب قابل دسترس هستند و به شما اجازه می‌دهند تا سیستم عامل، نرم‌افزارها و خدمات را پیکربندی و مدیریت کنید.

راهنمای اتصال به سرور VPS در ویندوز 7 و 10 و 11

گام اول: برای استفاده از راهنمای اتصال به سرور VPS در ویندوز 10 و 11 و 7 باید ابتدا کامپیوتر شخصی خود را روشن کنید و با انتخاب دکمه ویندوز، وارد نوار جستجوی ویندوز شوید.

گام دوم: در نوار جستجوی ویندوز نام برنامه Remote Desktop Connection را جستجو کرده و سپس برنامه را باز کنید.

گام سوم: پس از اجرای برنامه ریموت دسکتاپ کانکشن، آدرس سرور مجازی داده شده توسط ارائه دهنده VPS را تایپ کرده و Connect را انتخاب کنید.

گام چهارم: در ادامه سوالی از شما پرسیده می‌شود، “آیا به ویندوز سروری که می خواهید ویندوز متصل شود اعتماد دارید یا خیر؟” بنابراین روی گزینه Connect کلیک کنید.

گام پنجم: بخش بعدی نام کاربری و رمز عبور مقصد را از شما می‌خواهد، باید فیلدها را پر کرده و روی گزینه OK کلیک کنید.

گام ششم: با ظاهر شدن این صفحه، اتصال به سرور VPS در ویندوز شما با موفقیت انجام شده است.

اتصال به vps در گوشی

برای اتصال به سرور مجازی از گوشی اندروید، ابتدا باید برنامه را که شرکت مایکروسافت ارائه کرده است، از گوگل پلی استور یا کافه بازار دانلود و نصب کنید. پس از دانلود و نصب برنامه ریموت دسکتاپ موبایل، برنامه با آیکون RD Client نمایش داده خواهد شد.

قبل از ورود به برنامه، لازم است به تایید قوانین و شرایط آن بپردازید.

برای تعریف vps باید روی آیکون + که گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

اکنون vps شما در برنامه Remote Desktop تعریف شده و آماده استفاده است. برای اتصال به سرور، کافی است روی آن کلیک کنید.

اکنون شما به vps خود متصل شدید. تمام این مراحل در آموزش ویدیویی اتصال به سرور مجازی ویندوز با گوشی (اندروید و آیفون) VPS نیز قابل مشاهده هستند.

آموزش ویدیویی وصل شدن به سرور مجازی ویندوز

آموزش ویدیویی وصل شدن به سرور مجازی ویندوز در کمتر از یک دقیقه می‌توانید به سرور مجازی ویندوز خود متصل شوید! برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ابتدا باید این سرویس را خریداری کرده باشید. پس از آن اتصال به vps ویندوز به‌آسانی از طریق برنامه ریموت دسکتاپ انجام می‌شود. ما در این مقاله به‌صورت کامل آموزش وصل شدن به vps در ویندوز 10 یا ورژن‌های پایین‌تر را بررسی کرده‌ایم. با انجام مراحلی که در ادامه به‌صورت قدم‌به‌قدم توضیح داده شده است، به‌راحتی و در کمتر از یک دقیقه وی پی اس ویندوز را فعال کنید.

قدم اول؛ نصب ریموت دسکتاپ برای اتصال به سرور مجازی ویندوز

پس از باید نرم‌افزاری به نام ریموت دسکتاپ  دانلود شود. به‌طور‌کلی ریموت دسکتاپ، به‌صورت پیش‌فرض در کلیه نسخه‌های ویندوز وجود دارد؛ در نتیجه اگر قصد اتصال به سرور مجازی ویندوز از طریق لپ‌تاپ را دارید، نیازی به نصب نرم‌افزار به‌صورت جداگانه نیست.در قدم اول برای اتصال وی پی اس ویندوز عبارت RDP را در استارت منو ویندوز کامپیوتر خود جستجو کرده و سپس برنامه Remote Desktop Connection در نتایج جستجو را باز کنید.

قدم دوم؛ ورود اطلاعات مورد نیاز در Remote desktop

در آموزش وصل شدن به vps در ویندوز 10 یا سایر ورژن‌های ویندوز نیاز به اطلاعات سرور خریداری شده خود خواهید داشت تا در فیلد Computer، آدرس IP سرور مجازی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن آدرس IP سرور مجازی، گزینه Connect را بزنید.

آدرس IP و سایر اطلاعات مانند یوزرنیم و پسورد پس از از طرف شرکت ارائه‌دهنده خدمات به ایمیل شما ارسال می‌شود.

یوزرنیم پیش‌فرض برای همه وی پی اس ویندوز، administrator است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم گزینه Remember me را انتخاب کنید تا پسورد vps شما در ریموت دسکتاپ ذخیره شود. این کار باعث می‌شود در آینده برای وصل شدن به vps نیازی به ورود مجدد یوزرنیم و پسورد نداشته باشید.

پس از طی مراحل گفته‌شده در آموزش وصل شدن به وی پی اس ویندوز شما به سرور مجازی ویندوزی خود متصل خواهید شد. پس از اتصال به سرور مجازی ویندوز، صفحه‌ای مشابه با مورد پایین به شما نمایش داده خواهد شد. در واقع این صفحه، محیط کاربری سرور مجازی است.

نحوه خروج از سرور مجازی ویندوز پس از اتصال به وی پی اس

پس از پاسخ به سوال «چگونه به وی پی اس وصل شویم» نوبت به آموزش مراحل خروج از آن می‌رسد! برای خروج از سرور مجازی، کافی است یکی از گزینه‌های Close یا Minimize را از نوار ریموت دسکتاپ که در بالای پنجره سرور نمایش داده می‌شود انتخاب کنید. در این صورت محیط کاربری سرور مجازی ویندوز در لپ تاپ بسته خواهد شد.

آموزش ویدئویی اتصال به سرور مجازی ویندوز با مک

IP، نام کاربری و رمز عبور VPS، از طرف شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس از  به ایمیل شما ارسال می‌شود.

تا این مرحله، مشخصات سرور با موفقیت در برنامه ریموت دسکتاپ ذخیره می‌شود. حال باید برای اتصال به VPS روی آن کلیک کنید.

پس از طی مراحل گفته‌شده برای نحوه استفاده از vps ویندوز روی مک، امکان اتصال به سرور مجازی فراهم می‌شود. شما از طریق برنامه ریموت دسکتاپ مک به سرور ویندوزی خود متصل شوید.

این روش را می‌توان برای هر یک از سرورهای مجازی مانند ، آلمان یا فرانسه به کار برد. در‌صورتی‌که هرگونه سوال یا ابهام در رابطه با نحوه استفاده از سرور مجازی ویندوز با سیستم عامل مک دارید، آن را از طریق بخش نظرات همین صفحه برای ما ارسال کنید تا کارشناسان XVPS پاسخگوی شما باشند.

دسته‌بندی:

( از طریق سیستم عامل مک )

ه ایده خرید VPS فکر می‌کنید و برای این منظور به دنبال یک شرکت مطمئن هستید، می‌توانید از خدمات شرکت آذرآنلاین استفاده کنید. این شرکت علاوه بر سابقه درخشان و ارائه خدماتی مثل فروش هاست و دامنه، پایدار و باکیفیتی را در قالب پلن‌های متنوع برای هر دو سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس عرضه می‌کند که می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز کاربری‌تان، نسبت به خرید این سرورها با قیمت مقرون‌به‌صرفه اقدام کنید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا