جامعه

روایت رییس پلیس تهران از یک کودک‌ربایی تا دستگیری آدم‌ربایان

رئیس پلیس پایتخت از تشکیل پرونده میلیاردی کودک ربایی خبر داد.

به گزارش تیتر اول، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران درباره ماجرای ربوده شدن کودک توسط آدم ربایان اظهار کرد: حدود 10 روز پیش آدم ربایان کودک 10 ساله ای به نام مجتبی را هنگام رفتن به مدرسه ربودند. این خانواده در منطقه شهریار و دولت آباد زندگی می کردند.

وی ادامه داد: پس از چند ساعت همکاران ما در پلیس آگاهی متوجه این حادثه شدند و یگان‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی پایتخت کار خود را آغاز کردند و گفت: پیدا کردن این کودک بسیار سخت بود و پس از ربوده شدن کودک، آدم ربایان به استان کوما رفتند و کودک را در مخفیگاه نگه داشتند و سپس از خانواده کودک درخواست پول کردند.

رئیس پلیس پایتخت با اعلام میزان تقاضای آدم ربایان گفت: آدم ربایان در ابتدا 10 میلیارد تومان وجه نقد می خواستند. علاوه بر این، این افراد خواستار واریز این 10 میلیارد تومان ارز رمزنگاری شده نزد آنها شدند.

رحیمی گفت: در آموزش هایی که ماموران به خانواده این کودک داده بودند، تلاش پلیس برای یافتن سرنخ هایی از پرونده انجام شد و در نهایت در این عملیات 10 روزه تلاش کارآگاهان پلیس به ثمر نشست و کودک نجات پیدا کرد. در محل تعیین شده خود پیدا کرد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: ماموران پلیس آگاهی با استفاده از روش های پزشکی قانونی، آدم ربایان را شناسایی کردند و شب گذشته در عملیات چهار تیم عملیات ویژه به محل گروگان گیران یورش بردند و دو گروگان گیر را دستگیر کردند.

رحیمی با اعلام اینکه این کودک سالم و صحت پیدا شد، گفت: این عملیات ویژه است زیرا پلیس هیچ اطلاعی از آدم ربایان نداشت.

رحیمی تاکید کرد: افتخار ما ایجاد نظم و امنیت برای شهروندان است. افرادی که این فعالیت‌ها را دنبال می‌کنند و می‌خواهند نظم و امنیت عمومی را بر هم بزنند باید بدانند که پلیس همیشه و در همه مراحل با قاطعیت و محکم در مقابل آنها ایستاده و با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا