فرهنگ و هنر

تجلیل از واقفین رضوی در استان اصفهان

تیتر اول/اصفهان مراسم تجلیل از واقفین رضوی استان‌های اصفهان، فارس و یزد، با حضور خانواده شهید محسن حججی، در اصفهان برگزار شد.

جواد جعفری، رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در استان‌های اصفهان و فارس، در همایش ملی تکریم از واقفین حرم مطهر رضوی که امروز دوشنبه (۱۴ اسفندماه) ساعت ۹ صبح در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، بیان کرد: این مراسم با هدف تکریم واقفین خادمین رضوی در استان‌های اصفهان، فارس، یزد و کرمان برگزار شده که از سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نسبت به سنت خداپسندانۀ وقف اقدام کرده‌اند.

او ادامه داد: استان‌های اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری مجموعاً دارای ۴۲ رقبه هستند که از این تعداد، ۲۶ رقبه در سطح اصفهان، ۴ موقوفه در سطح استان چهارمحال و بختیاری و ۱۲ رقبه نیز متعلق به استان فارس است.

جعفری گفت: در دو سال گذشته مجموعاً ۱۲ رقبه داشتیم که از این تعداد ۷ موقوفه در سطح اصفهان، یک موقوفه در شهرضا، یک موقوفه در شهرستان نائین، یک موقوفه در شیراز، یک موقوفه در استهبان و یک موقوفه نیز در شهرستان داراب بوده است.

در این همایش، حجت‌الاسلام عبدالرضا اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، نیز در رابطه با اهمیت وقف، اظهار کرد: وقف کردن سبب می‌شود نام شخصِ وقف کننده جاودان بماند، چرا که وقف، چشمه‌ای جاری و زاینده است.

او ادامه داد: برای اینکه همه بتوانیم خادم رضوی باشیم لازم است تا روش‌های نوین وقف را برنامه‌ریزی کردیم.

اصغری، نحوه موقوفات را وابسته به نیات وقف‌کنندگان دانست و بیان کرد: در وقف‌نامه‌های مذکور، عمده درآمد موقوفات براساس نیات واقفین باید صرف هزینه‌های کلی حرم رضوی، رسیدگی به افراد در دارالشفا حرم رضوی، نیازهای ضروری بارگاه امام رضا(ع) و اماکن مترکه، ساخت رواق در حرم مطهر رضوی و پرداخت هزینه زائرین نیازمند امام رضا(ع) شود.

 در پایان همایش ملی تکریم از واقفین حرم مطهر رضوی، از خانواده شهید محسن حججی و واقفین تجلیل شد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا