جامعه

کاندیداها درک خود از “فرهنگ” و اقدامات دولتشان را بیان کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: “برای برگزاری باشکوه انتخابات ، داوطلبان باید موضع و درک خود را از” فرهنگ “بیان کنند ، گام های بعدی خود را در این راستا و نحوه برقراری ارتباط با سیستم آموزش و پرورش به عنوان مهمترین حوزه جامعه ”

به گزارش تیتر اول ، محسن حاجی میرزایی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، که شخصاً خطاب به معاون رئیس جمهور در امور زنان ، با اشاره به اینکه 70 درصد معلمان مدارس ابتدایی را زنان تشکیل می دهند ، گفت: زندگی طولانی تر از مردان است و من فکر می کنم بیشتر زنان در حال شکل دادن هستند.

وی ادامه داد: به دلایل زیادی نقش زنان در سیستم آموزش بسیار بیشتر و عمیق تر است ، زیرا مراحل اولیه شخصیت و شکل گیری هویت انسانی در خانه انجام می شود و مسئولیت این شکل گیری به عهده مادران است.

وی با اشاره به نقش مادران در خانه در شکل گیری شخصیت کودکان ادامه داد: اگر می خواهیم آینده جامعه را بشناسیم باید به توانایی ها و افکار مادران در آن جامعه توجه کنیم. “اگر از توانایی های زنان توانمند ، هیچ راهی برای آموزش زنان برای آینده کشورها وجود ندارد ، گویا تمام قراردادهای این وزارتخانه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این راستا است.

وزیر آموزش و پرورش “پیشرفت” را دغدغه همه کشورها دانست و افزود: هدف همه جوامع یافتن الگوی م effectiveثر پیشرفت است و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است ، اما یکی از چالش های جامعه سو to تفاهم است مدل م ofثر پیشرفت و تغییر مقادیر. ”

حاجی میرزایی با تأکید بر اهمیت “توسعه فرهنگی” در توسعه جوامع ، خاطرنشان کرد: در اینکه وحدت نظری و آزمایشی از این نظر وجود دارد که جوامع بدون توسعه فرهنگی آنها توسعه پیدا نمی کنند ، تردیدی نیست. هیچ شاخصی از توسعه جامعه به اندازه “توسعه فرهنگی” مثر نیست. فرهنگ یک جامعه نیز تحت تأثیر “سیستم یادگیری” آن جامعه است و اگر فرهنگ پایدار و غنی شود ، منجر به پیشرفت خواهد شد.

وی یادآور شد: تا زمانی که سیستم آموزش و پرورش متدین و کارآمد نباشد منجر به ثبات و رشد مداوم و مداوم کشور نمی شود ، بنابراین باید اقدامات موثری در زمینه فرهنگ و آموزش انجام شود. برای برگزاری باشکوه انتخابات ، نامزدها باید موقعیت و درک خود را از “فرهنگ” و راه پیش رو در این زمینه و چگونگی ارتباط آنها با سیستم آموزشی به عنوان مهمترین حوزه جامعه بیان کنند.

در بخش دیگری از سخنرانی ، وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت پرداختن به مهارت های ارتباطی ، مهارت های زندگی و غیره برای دانش آموزان ، والدین و معلمان تأکید کرد: اگر جامعه صحبت کردن را بیاموزد ، چگونه می توان اولویت ها را برای موضوعات تعیین کرد و چگونه خلاقیت را پیوند داد به مسائل نمی تواند پیشرفت کند. والدینی که اعتماد به نفس کامل ندارند چگونه می توانند به فرزندان خود اعتماد به نفس دهند و آنها را برای حضور در جامعه آماده کنند؟

وی با اشاره به اهمیت این مهارت ها گفت: برای افزایش مشاركت اجتماعی باید از این نقاط شروع كنیم. اینها مهارتهای ارتباطی اکتسابی هستند و اگر سیستم آموزشی این مهارتها را به دانش آموزان و والدین آموزش ندهد ، مردم از کجا باید این مهارتها را کسب کنند؟ مادری که درک درستی از خود و مسئولیت ها داشته باشد بهتر می تواند فرزندی را که از حقوق و شخصیت وی دفاع می کند تربیت کند.

حاجی میرزایی با اشاره به “تغییر اولویت ها” در جوامع ، افزود: “جوهره تحول و پیشرفت جامعه در این روابط شکل گرفته و جامعه ما هنوز در تلاش است تا روی این روابط و فعالیت ها تمرکز کند.” اهمیت این معاهدات به رسیدن به اصل تغییر و پیشرفت بسیار بیشتر از اقتصادی ، سیاسی و غیره است ، زیرا این یک یادداشت تفاهم برای شکل دادن به آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین کتاب “بانوی اول” به منظور ایجاد الگویی برای دانش آموزان خدیجه کبری (س) و بارگذاری این کتاب در برنامه “مبارک” ، حفظ مدل را مهم دانست. سوال برای دانش آموزان حتی کسب مهارت های آموخته شده ، از جمله مهارت های یک کودک یاور – که برای بهبود مهارت های مادر در آینده آموزش داده می شود – بسیار ارزشمند است ، زیرا هیچ محدودیتی در ارزش این مهارت ها وجود ندارد. احتیاط و امید در دولت این رویکرد را توسعه داد و این مسائل با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گرفتند. ما امیدواریم که این در دولت بعدی نیز ادامه داشته باشد ، زیرا هیچ خدمتی برتر از خدماتی است که از این طریق به جامعه ، مردم و بشریت ارائه می شود.

در بخشی دیگر از برنامه ، خانم پناهیرووا ، مشاور امور زنان در وزارت آموزش و پرورش ، در مورد اقدامات و توافق نامه وزارتخانه با معاون وزیر در امور زنان و خانواده طی سالهای گذشته گفت: “در حال حاضر حدود هفت میلیون دانش آموز دختر وجود دارد و حدود 500000 زن. ” اولین گام این وزارتخانه امضای توافق نامه همکاری با معاون امور زنان در زمینه برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فیلم و فیلم “دختران و خانواده ، گذار از کرونا” بود که بر نقش دختران در خانواده ها تأکید داشت. و نقش آنها در رشد استعدادها. آنها در برنامه “مبارک” برگزار شد.

وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی دانش آموزان دختر میزان انگیزه دانش آموزان ، معلمان و والدین را در رویدادهای اجتماعی و نوشتن دو کتاب و فیلم و با برگزاری سمینارها ، جذب دختران بازمانده از تحصیل در پنج استان ، بهبود ارتباطات افزایش می دهد. مهارت ها ، همسالان ، مدرسه و جامعه ، و همچنین تولید فیلم ها و سمینارهای آموزشی در این زمینه ، آموزش مهارت های کودکان برای کمک به کودکان در بهبود مهارت های زندگی دختران کلاس 11 و 12 از توافق نامه این وزارتخانه با معاون است وزیر زنان

طبق گفته Panahi-Roa ، ارتقا education سطح آموزش و بهداشت ، حمایت از دانش آموزان محروم از تحصیل در طی همه گیری Covid 19 ، اعطا و ارتقا the وضعیت زنان فرهنگی ، استفاده از پتانسیل زنان فرهنگی در ساختمان های مدارس ، به ویژه در مناطق محروم ، آموزش حقوق شهروندی به کارآفرینی دختران ، دانش آموزان دبیرستانی و توافق نامه ای با وزارت کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد شغل برای دختران و تقویت مهارت های ارتباطی موثر دانشجویی و توانمند سازی رهبران زن زن فرهنگی ، از جمله اقدام مشترک این وزارتخانه با معاون وزیر امور زنان و خانواده رئیس جمهور شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا