بهترین های کسب و کارعمومی

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی منزل

در شبکه های اجتماعی، در مجلات، در سریال های تلویزیونی، هر روز ما با تصاویر خانه های رویایی “بمباران” می شویم. ما اغلب می‌توانیم چندین سبک دکوراسیون داخلی را بشناسیم و از هم متمایز کنیم، حتی بسیار متفاوت از یکدیگر. مینیمالیست، طبیعی یا کلاسیک، قومی، تلفیقی و یا سبک صنعتی. و ما خیال پردازی می کنیم که چقدر خوب است که در چنین آپارتمان های شیکی زندگی کنیم، بی آنکه بدانیم کدام سبک از دکوراسیون به فضای داخلی منزل و یا محل کار ما می‌آید یا با کدام سبک میتوانیم احساس راحتی کنیم. در این پست از دکوراسیون AE، به تعریف انواع استایل های مختلف برای دکوراسیون داخلی میپردازیم.

اهمیت دکوراسیون داخلی در زندگی روزمره و تأثیر آن بر محیط زندگی

دکوراسیون داخلی در زندگی روزمره بسیار مهم است و می‌تواند بهبود‌های قابل توجهی در کیفیت زندگی و رضایتمندی ما ایجاد کند. از طریق ایجاد محیط‌های آرامش‌بخش، خلاقانه و عملکردی، دکوراسیون داخلی می‌تواند به ما کمک کند تا زندگی روزمره خود را با انرژی و شادابی تجربه کنیم.

در واقعیت، هیچ سبک “درستی” از دکوراسیون برای همه وجود ندارد: بهترین سبک دکوراسیون برای تزئین خانه شما، همان سبک شخصی شما است که می توانید از ترکیبی از رویکردهای مختلف ایجاد کنید. با این حال، برای انجام این کار، باید تفاوت و ویژگی های رایج ترین سبک ها را بدانید.

بنابراین بیایید سبک های اصلی دکوراسیون داخلی و مبلمان را ببینیم که از آنها الهام بگیریم تا به خانه خود ظاهری واقعی و شخصی ببخشیم. و همچنین با بهترین مواد و ابزارهای استفاده شده در چند سبک معمول دکوراسیون آشنا شویم

چیدمان مبلمان یکی دیگر از نکاتی است که برای amenajari interioare living باید مورد توجه قرار بگیرد. مبلمان اتاق نشیمن باید روبروی نقطه کانونی ( شومینه و یا میز تلویزیون ) چیده شوند.

انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل:

  1. مدرن
  2. مینیمال / معاصر
  3. صنعتی شهری
  4. شیک کهنه
  5. قومی مدرن
  6. کلاسیک
  7. رترو
  8. روستایی مدرن
  9. طبیعی / اسکاندیناوی
  10. سبک فیوژن و التقاطی
  11. سبک وینتیج / قدیمی

سبک دکوراسیون مدرن

سبک مدرن یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است. این سبک با استفاده از خطوط ساده و طراحی کم جزئیات شناخته می‌شود. این ابتکار به ترتیب احساس تمیزی و آرامش را ترویج می‌کند. استفاده از مبلمان کم حجم و مواد شیشه‌ای و فلزی باعث ایجاد فضاهای باز و مدرن می‌شود.

– مواد: چرم، فلزات ضد زنگ، شیشه، پلاستیک ABS.

 ابزارها: میزها و صندلی‌های با طراحی ساده و خطوط منظم، انواع لامپ‌ها با طراحی معاصر.

در خصوص سبک دکوراسیون مدرن بیشتر بخوانید:

سبک مینیمال

سبک مینیمالیست در دکوراسیون داخلی پاسخ فرهنگی به بار بیش از حد علائم، تزئینات، اشکال و رنگ‌هایی است که ما روزانه در معرض آن هستیم. این سبک دکوراسیون به شما این امکان را می دهد که بدون اختلالات ادراکی، فضای محیط را بهتر درک کنید.

در طراحی داخلی، سبک مینیمالیستی به یک رنگ اصلی محتاطانه و یک رنگ ثانویه چشم نوازتر تبدیل می شود که برای تأکید بر مبلمان و لوازم جانبی استفاده می شود.

– مواد: چوب با پوشش های ساده، سنگ‌های صیقلی، طراحی با ‌جزئیات کم.

– ابزارها: مبلمان با طراحی مینیمال، نورپردازی مخفی و با کمترین جزئیات، سفید به عنوان رنگ اصلی.

سبک شهری/صنعتی

سبک شهری به معماری صنعتی و فضاهای باز بزرگ اشاره دارد. ما در مورد یک سبک دکوراسیون همه کاره و انعطاف پذیر صحبت می کنیم که به اتاق ها درک آوانگاردی از مهمان نوازی می دهد. ایده آل برای کسانی که عاشق فضاهای شهری زیرزمینی، اثاثیه آرام و فضای شیک سه کنج هستند.

سبک شهری/صنعتی با سطوح ناهموار، روکش‌های کروماتیک غیرهمگن و مصالحی مشخص می‌شود که ماهیت اصیل خود را از طریق دیوارهای ناهموار، با بتن، لوله‌ها و آجرهای نمایان نشان می‌دهد.

– مواد: فلزات خشن مانند آهن و فولاد، بتن تزئینی، چرم خام.

– ابزارها: میزها و مبلمان با طراحی ساده و متناقض، لوازم تزئینی با اجسام صنعتی مانند لامپ‌های فلزی.

استایل شیک قدیمی

این سبک دکوراسیون که با موفقیتی که اکنون به دست آورده، تقویت شده است، که به معنای واقعی کلمه قابل ترجمه به صورت شیک و ظریف است که جایگاه خود را به عنوان یک مد گذرا رها کرده است.

قدیمی و شیک مبتنی بر قوانین دقیق است: به ویژه، تزئینات و اکسسوری دکوری طیف رنگی منحصر به فردی را ارائه می دهند که شامل سایه های پاستلی، سفید، بژ و خاکستری است.

اثاثیه‌های شیک کهنه می‌توانند قطعات معتبری باشند که مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابراین واقعاً با گذشت زمان و استفاده پوشیده می‌شوند، یا عناصر جدیدی که از طریق یک عمل اندازه‌گیری شده روی آن‌ها اعمال می‌شود.

سبک قومی مدرن

رنگ‌های راه راه، ترکیب های جسورانه، درج های طناب و رافیا، چوب های گرانبها، فلزات سوراخ دار، چرم و پارچه: هیچ چیز نمی تواند خانه را شخصی تر از خاطره یک سفر و تداعی فضای یک سرزمین دوردست کند.

سبک قومی مدرن از یک مبلمان کاربردی شروع می شود و آن را با اشیاء، لوازم جانبی و مبلمان کوچک قومی که از سفرهای شما می آیند یا به دنبال علاقه شما به فرهنگ های جهان خریداری می شوند، مشخص می کند.

سبک کلاسیک

هنگامی که اشیا جدید با اشکال قدیمی و یا با اشکال پیچیده و تمیز ملاقات می کند، سبک کلاسیک متولد می شود.

این سبک جاودانه مبلمان، گذشته را به شیوه ای معاصر بازبینی می کند، با بازی با سایه ها، تضادها و ترکیب ها، برای افزایش جزئیات و جلب توجه.

در سبک دکوراسیون کلاسیک اشکال نرم و گاهی گرد هستند. پارچه اجتناب‌ناپذیر است، مانند پرده‌ها و فرش‌هایی که عاقلانه در یک تصویر کلی از نظم، ملموس بودن و وضوح رسمی درج شده‌اند.

– مواد: چوب، پارچه‌های ابریشمی، فلزات طلایی یا نقره‌ای.

– ابزارها: مبلمان با ساختار چوبی و پارچه‌های مجلل، رنگ‌های غنی و گندمی، پرده‌ها و پوشش‌های پنجره‌های لوکس.

انواع سبک دکوراسیون داخلی + عکس و ویژگی هر سبک Decoration

سبک رترو

رترو: سبک رترو به طراحی داخلی دهه‌های گذشته از جمله دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی اختصاص دارد. استفاده از الگوها و طرح‌های روشن و جذاب، رنگ‌های پاستلی، مبلمان با طرح‌های موجدار و خطوط منحنی از ویژگی‌های این سبک است.

– مواد: چوب با طرح‌های رنگی، پلاستیک طرح‌دار، پوشش‌های پوشاک رنگارنگ.

– ابزارها: مبلمان با طراحی رترو و رنگ‌های تابستانی، وسایل تزئینی با پترن‌های شاد و دیوارها با کاغذ دیواری رنگارنگ.

سبک روستایی مدرن

روستیک مدرن سبکی از مبلمان است که اصالت را ویژگی متمایز خود می کند. با رواج مبلمان چوبی با خطوط نرم مشخص می شود. همراه آن دیوارهای سنگی، رنگ های گرم و پارچه هایی است که محیط اطراف را به یاد می آورد.

در خانه ای که به سبک روستایی مدرن مبله شده است، یک شومینه یا یک اجاق چوبی از چدن، سنگ صابونی یا سرامیک را نمی توان از دست داد.

سبک دکوراسیون میانه قرن

همان طور که از نام این سبک پیدا است، این طراحی از طراحی‌های خانه‌های دهه‌های ۱۹۵۰- ۱۹۶۰ میلادی الهام گرفته شده است. این سبک طراحی داخلی دکوراسیون مخصوص افرادی است که ظاهری یکدست و یکپارچه را دوست دارند. شما می‌توانید در طراحی این سبک دکوراسیون از خطوط مینیمالیستی و منحنی‌های عجیب و غریب استفاده کنید.

در این سبک از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید از چوب، در کنار آلومینیوم و حتی پلاستیک استفاده کنید. در این سبک نیز از طیف‌های مختلف رنگ‌های سفید و قهوه‌ای استفاده می‌شود. این طراحی، احساسی نوستالژیک به شما می‌دهد و اصولاً در خانه‌های کوچک استفاده می‌شود. هر چند اگر مایل باشید می‌توانید از این طراحی در خانه بزرگ هم استفاده کنید.

سبک شابی شیک shabby-chic

این سبک برای افرادی که لوازم طرح‌دار و شلوغ دوست دارند، مناسب است. در لوازم این سبک از مبلمان شلوغ و با تزیینات زیاد استفاده می‌شود و اصولاً پارچه‌های گل‌دار و کف‌پوش‌های سفید بخش اصلی طراحی این سبک هستند.

حتما بخوانید : pinterest.com

ویژگی‌های اصلی سبک دکوراسیون شابی شیک:

  • طراحی زنانه
  • پارچه‌ها و لوازم مجلل
  • مبلمان رنگارنگ با طراحی شلوغ
  • کف‌پوش‌های سفید و براق
  • استفاده از رنگ‌های زیاد
  • استفاده از لوازمی با طرح گل

دکوراسیون داخلی منزل: سبک اسکاندیناویایی

در این سبک دکوراسیون داخلی سادگی زندگی کشورهای شمال اروپا را به خوبی می‌بینیم. طراحی مبلمان در این سبک بسیار دقیق است و در نهایت یک اثر هنری از مبلمان ایجاد می‌شود گرچه طراحی مبلمان ساده است و از رنگ‌های کمی استفاده می‌شود اما ممکن است گاهی چوب‌بری‌های ظریفی در ساخت این لوازم استفاده شود و طرح‌های مجسمه‌ای بر پایه مبلمان حک شود.

رنگ اصلی در این سبک، طیف سفید است و برای جلوه بیشتر از ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب، پلاستیک‌های روشن، آلومینیوم و آهن و کف‌پوش‌هایی با پنل‌های بزرگ استفاده می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های مختلف، می‌توانید رنگ‌ها را در فرش، مبلمان و یا قطعه‌ای هنری استفاده کنید.

در این سبک از نورپردازی گسترده، فضاهای باز و وسیع، لوازم تزیینی کم، مبلمان کاربردی و طرح‌های اسکاندیناوی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های بارز سبک اسکاندیناوی

  • غالباً از رنگ سفید استفاده می‌شود
  • رنگ‌های روشن را با رنگ سفید ترکیب می‌کنند
  • استفاده از آینه‌های بزرگ
  • رعایت اصول تقارن
  • از مبلمان شیک و کاربری استفاده می‌شود
  • اصولاً به مد روز توجه نمی‌شود
  • استفاده از رنگ‌های روشن و گرم
  • استفاده از کف‌پوش‌های چوبی
  • استفاده از فرش یا قالیچه‌ای با رنگ‌های ملایم

سبک طراحی مدیترانه‌ای

در این سبک از ستون‌ها و قوس‌های فراوانی استفاده می‌شود. اصولاً از طیف رنگی زیادی استفاده می‌شود و این رنگ‌ها از رنگ‌های طبیعی زمین و خاک الهام گرفته شده‌اند.

عناصر اصلی سبک مدیترانه‌ای

  • استفاده از قوس‌ها و طاق در طراحی
  • استفاده از ستون‌های متعدد
  • دقت در جزییات و تزیینات مبلمان
  • استفاده از آجر
  • استفاده از کاشی
  • الهام‌گیری از زمین
  • مبلمان بزرگ
  • بالکن‌های داخلی
  • سقف‌های بلند
  • به کارگیری خطوط منحنی در طراحی
دکمه بازگشت به بالا