استان ها

امید به زدودن غبار چهره “گردخون” با همت بسیج و پیگیری رسانه‌ها

تیتر اول / فارس برای برآوردن مطالبات مردم روستای گردخون و به درخواست بسیج رسانه فارس ، جمعی از مسئولان شهر شیراز ، روزنامه نگاران و عکاسان خبری از این روستا در حومه شیراز دیدن کردند و از مشکلات مردم مطلع شدند. به

صبح روز دوشنبه 22 شهریورماه در پی دعوت بسیج رسانه استان و با حضور مسئول اردوگاه شهید اسکندری سپاه فجاره ، مدیرکل ، فرماندار و بخشدار مرکزی راه و شهرسازی فارس. ، در روستای گردخون شیراز بازدید شد. ، عملکرد دستگاه های مسئول نظارت و اطلاع رسانی.

سپاه فجر فارس ، رئیس قرارگاه فقر استان شهیدا اسکندری در جمع خبرنگاران گفت: مردم روستای گردهون خواسته ها و مطالبات واقعی دارند که در تعامل با دستگاه های اجرایی در دستور کار این اقامتگاه قرار دارد.

سرهنگ هاشم جمالی افزود: اگرچه برخی اوقات دولت محلی ، شورا و دهیاری گردهون مشکلاتی داشتند ، اما امروز این مشکلات برطرف شده و شورای جدید روستا همکاری و مشارکت خوبی در حل مشکلات این منطقه دارد.

وی ادامه داد: این اردو به طور گسترده درگیر عملیات بهبود وضعیت زندگی مردم و رفع مشکلات آنها در روستای گردخون است.

فرمانده اردوگاه محرومیت زدایی استان شهیدا اسکندری ، سپاه فجر فارس اظهار داشت:

جمالی همچنین به درخواست مردم منطقه برای تامین زیرساخت های ورزشی مناسب پاسخ داد و گفت: تلاش ها ایجاد زمین ورزشی و سالن بدنسازی در روستای گردهون است.

نقش م theثر رسانه ها در حل مشکلات روستاهای حومه شیراز

مسئول بسیج رسانه فارس در این بازدید یکی از رسالت های رسانه ها را تحویل مطالبات مردم به مسئولان دانست.

سرگرد هادی رضایی ادامه داد: از آنجا که رسانه ها وظیفه دارند به خواسته های مردم احترام بگذارند ، ما مطالبات مردم این مناطق را دنبال کردیم و با همکاری خوب مسئولان استان ، شاهد کارهای عمرانی قابل توجهی از جمله ساخت و ساز و جاده ها را ساختیم و کوچه ها را آسفالت کردیم. منطقه گردهون.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تأثیر رسانه ها در برآوردن مطالبات مردم هستیم و اینکه رسانه ها می توانند نقش موثری در برآوردن مطالبات مردم و انعکاس کرامت مسئولان داشته باشند.

فرماندار شیراز نیز در این بازدید به خبرنگاران گفت: اگرچه ساکنان این روستا الزامات و الزامات مناسبی دارند و این الزامات باید برآورده شود ، اما متأسفانه می بینیم که برخی از ساکنان برای حل برخی از ما با مسئولین همکاری نمی کنند. مشکلات روستای گردهون

محمدرضا امیری ضمن تقدیر از توجه مردم منطقه به زندگی و محیط زیست ، از برخی از مردم روستا که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی باعث ایجاد بحران زباله شده اند نیز شکایت کرد و خواستار توجه بیشتر شد. از خود و دیگر روستاییان مراقبت می کردند.

وی افزود: با توجه به شیوع کووید 19 ، مردم برای تمیز نگه داشتن محیط زندگی خود باید با این بیماری مبارزه کنند و در این زمینه با مسئولان همکاری کنند.

امیری افزود: علیرغم اینکه هر هفته حاشیه راه ها تمیز می شود اما متأسفانه همچنان شاهد انباشت زباله در این منطقه هستیم.

تلاش برای حل مشکل ضایعات و ساخت و سازهای غیرقانونی

وی با تاکید بر تلاش برای حل مشکل ضایعات و ساخت و سازهای غیر مجاز یادآور شد: گردخون روستا محسوب می شود و هنوز به شهر اضافه نشده است. بنابراین ، شهرداری شیراز هیچگونه تعهد قانونی برای حل بحران پسماند در این منطقه ندارد.

امیری با اشاره به اینکه این روستا در حال حاضر از یک روستای فعال و توانمند بهره مند است ، گفت: در شرایط فعلی روستا و بخش به دنبال مشکلاتی در زمینه جمع آوری زباله هستند که با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی این مشکل برطرف می شود.

فرماندار شیراز گفت: طی دو سال گذشته و در پی رایزنی مسئولان استان فرشا ، اقدامات قابل توجهی برای اصلاح وضعیت روستاهای حومه شیراز انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس طرح جامع ، ما طرح عمرانی غیرقانونی را در 39 روستا در قالب بازنگری سازماندهی کردیم. در روستای گردخون این اقدامات انجام شده و کارهای ارزشمندی در زمینه زیرساخت ها و فیزیک انجام شده است.

امیری گفت: امسال نیز با استفاده از صندوق مسکن ، سپاه پاسداران بسیا و همکاری و مشارکت در دهیاری ، فعالیت هایی مانند زیرساخت ، جمع آوری آب های سطحی ، محدوده ها و جدول سازی 38 هزار متر مربع را انجام دادیم.

فرماندار شیراز گفت: با انجام مجموعه ای از اقدامات با هدف توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات و خدمات رفاهی ، مطمئناً تا پایان سال 1400 چهره دیگری از روستای گردهون را خواهیم دید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا