استان ها

تلاش تمام عیار برای رفع غبار محرومیت از کهگیلویه وبویراحمد به همت دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش بزرگان و معتمدین استان با اشاره به اینکه مسئولان از مردم جدا نیستند و در کنار مردم هستند، گفت: در یک سال و چند ماه از انتخاب من می گذرد. به عنوان استاندار این استان 43 سفر به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد داشتم. و به چشم خودم دیدم که راه ارتباطی 28 روستا و بخشهایی از روستاهای محروم ترین منطقه در عرض سه ماه بسته شد. در سال 2008 از نزدیک دیدم زن حامله ای طنابی به کمرش بسته اند تا بتواند از رودخانه عبور کند.

سید علی احمدزاده استاندار کهکیلویه و بویراحمد ادامه داد: در روستای شهید والامقام شهید طیب مردم با کوزه از رودخانه عبور کردند.

استاندار اضافه کرد: طبق سیاست دولت در حال ساخت جاده هایی هستیم که جاده نبود و آنهایی که نیاز به بهسازی داشتند در حال بهسازی هستند.

وی بیان کرد: آبرسانی در مناطق دارای تنش آبی در دستور کار است و در دو تا سه سال آینده روستاها از آب شرب سالم و پایدار و مسیر ارتباطی مناسب برخوردار خواهند شد.

آهن زاده با اشاره به اختصاص 260 میلیارد تومان برای بهسازی معابر عشایری و ساخت 12 هزار واحد مسکونی به غیر از طرح ملی مسکن گفت: تلاش ها برای غبارروبی کمبود کهگیلویه و بویراحمد با دولت سیزدهم ادامه دارد. .IMG-20221203-WA0031

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات راهسازی برای 180 روستا در حال انجام است، برخی از مناطق شهر یاسوج به مدت 12 ساعت شبانه روز بی آب هستند و اصلاح شبکه آب شرب شهر یاسوج و … آغاز شده است. بیش از 40 کیلومتر از شبکه بهبود یافته است.

استاندار به آخرین وضعیت کارخانه قند اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 70 درصد کارخانه قند بازسازی شده و در تلاش هستیم نماد صنعت استان را راه اندازی کنیم. طی ده سال. دهه فجر و هزار تن شکر مورد نیاز کشور از این کارخانه.

احمدزاده به سایر اقدامات برای بازگشت به چرخه تولید در واحدهای صنعتی راکد استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نیاز گوشت مرغ را از سایر استان ها تامین می کرد اما از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت کردیم و به جایی می رسیم که می توانیم. نیاز استان های دیگر تامین می شود و واحد مرغداری 60000 تنی لستر دشت نیز به بهره برداری می رسد.

استاندار به صدور پروانه احداث پالایشگاه نفت گچساران و همچنین برداشت گاز از منطقه مختار اشاره کرد و گفت: برای احداث پالایشگاه نفت گچساران پنج هزار شغل ایجاد می شود. علاوه بر این پروژه ها، به زودی نیروگاه 750 مگاواتی در دهدشت ساخته می شود.

وی با اعلام اینکه وارد صنایع بزرگ و کوچک و اشتغال خانگی شدیم، گفت: البته در سیستم بانکی استان مشکلی وجود داشت که چندین مدیر شعب بانک را تغییر دادیم و از مدیرانی استفاده کردیم که حمایت بیشتری برای توسعه استان دارند.

استاندار با اعلام اینکه از مغازه ها و صنایع بزرگ استان خواسته ایم در استان حساب بانکی باز کنند تا بتوانیم وام های بیشتری به مردم بدهیم، افزود: دولت مصمم است در استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد تحول ایجاد کند و قول بدهد. مشکلات اقتصادی را در مدت کوتاهی حل کنیم.

وی بیان کرد: تمام آنچه در سفر به نقاط مختلف کهگیلوجه و بویراحمد وعده داده شده بود با تخصیص اعتبار ظرف دو تا سه سال اجرایی و عملیاتی می شود.

انتهای پست/





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا