استان ها

دفتر حمایت حقوقی ویژه اصحاب رسانه خوزستان راه‌اندازی می‌شود

تیتر اول/خوزستان در نشست سازمان بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان خوزستان، ایجاد دفتر مشاوره حقوقی و پشتیبانی از نمایندگان رسانه های استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تیتر اول، سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان دیروز (یکشنبه 21 تیرماه) در دیدار با رئیس سازمان بسیج حقوق دانان خوزستان اعلام کرد: می خواهیم دفتر حقوقی برای حمایت و مشاوره حقوقی ایجاد کنیم. . نمایندگان رسانه های استان

وی با بیان اینکه در نظر داریم با جذب نیرو و آموزش در فضای رسانه ای جبهه واحد رسانه ای انقلابی را در بسیج رسانه استان ایجاد کنیم، تصریح کرد: با شرایطی که در سطح جامعه داریم نیاز به رسانه و تقویت آن پوشیده نیست. از هرکسی و همه ما شاهد هستیم. در تمام بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع رسانه و فضای مجازی تاکید شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به اینکه امروزه رسانه به عنوان رکن چهارم مردم سالاری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید اصول آن را بدانیم افزود: 424 رسانه در خوزستان داریم که رتبه دوم را دارد. تعداد رسانه های مکتوب تهران. ما استانی هستیم که نه تنها ظرفیت، بلکه مشکلات و مسائلی در حوزه رسانه داریم که به دلیل عدم آگاهی و آموزش کافی در مورد برخی کلیدواژه های حقوقی می تواند یک سری مشکلات و آسیب ها را به اصحاب رسانه وارد کند.

بهمئی ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن ظرفیت هر دو سازمان بتوانیم حمایت های حقوقی و رسانه ای خوبی داشته باشیم، سمینارهای آموزشی در این زمینه برگزار شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم بسیج حقوقدانان خوزستان در بحث مشاوره حقوقی و وکالت با رسانه های بسیج استانی همکاری داشته باشد، تصریح کرد: همچنین با بسیج رسانه در خصوص نشر و پوشش، تولید بسیج فقیه بحث داریم. شروع محتوا و کمپین حقوقی برای آزادی زندانیان و زندانیان ما همکاری خواهیم کرد.

به گزارش تیتر اول، عبدالامیر تمیمی رئیس سازمان بسیج حقوق دانان خوزستان نیز با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان از ظرفیت های خوبی هم در زمینه مشاوره حقوقی و هم آموزش عمومی برخوردار است، گفت: در این راستا از سال 1395 هر جمعه یک سفره نماز برای نماز جمعه در مسجد برپا شده است.

وی از راه اندازی طرح وکالت برای هر مسجد خبر داد و اذعان داشت: این طرح به منظور ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مساجد در سطح استان و آموزش حقوقی راه اندازی شد و به کل استان تسری می یابد.

یکی از مسئولان سازمان بسیج حقوق دانان خوزستان بیان کرد: بحث فضای مجازی بسیار مهم است و سازمان بسیج حقوق دانان آمادگی دارد مشاوره حقوقی اعم از تخصصی در حوزه رسانه ای یا شخصی و همچنین وکالت از طریق افراد خصوصی از طریق تاسیس را ارائه دهد. یک موسسه حقوقی.تخصصی و برگزاری کلاسهای آموزشی حقوقی جهت همکاری با بسیج رسانه.

رضا علیجانی عضو هیئت مدیره اندیشکده بسیج رسانه و رئیس خانه مطبوعات خوزستان نیز به برخی از مشکلات و مسائل ناشی از سوء استفاده از فضای مجازی به دلیل ناآگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها هم تبیین و هم انتقاد هستند، اما باید حمایت شود. باید به اعضای رسانه ها قدرت داد که چارچوب های خود را بشناسند و در چارچوب آن ها عمل کنند تا دچار مشکل نشوند.

دبیر اندیشکده سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان محسن ساکی نیز خاطرنشان کرد: در بحث حمایت حقوقی رسانه ها باید مفهوم رسانه تبیین شود و جامعه هدف برای نحوه حمایت و شکل گیری آموزش حقوقی تعریف شود. محتوا برای رسانه ها

این جلسه با حضور دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات، برخی از وکلای استان و جمعی از نمایندگان رسانه برگزار شد.
در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین دو سازمان به امضا رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا