عمومی

سردار شهید حاج سعید مهتدی را بیشتر بشناسیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استان‌ها: سال ۱۳۳۷ بود، که سعید در پیشوا چشم به جهان گشود، دوران ابتدایی را در مدرسه شیخ جنید پیشوا سپری کرد، با آنکه پدرش معاون مدرسه بود ولی ویبا تلاش و پشتکار به تحصیل پرداخت و کلاس‌های پنجم و ششم را به صورت جهشی پشت سر گذاشت.

از شهید سعید مهتدی می گویم، فرمانده وقت لشکر محمد رسول الله (ص) و از سرداران شاخص و نخبگان دفاع مقدس.

از نقش مؤثر در مبارزات انقلابی تا همرزمی با سردار شهید حاج محمد ابراهیم همت

او پس از طی دوره دبیرستان به مرکز تربیت معلم پیشوا وارد شد و سپس در همین شهرستان مشغول تدریس شد، دوران جوانی این سردار شهید مصادف با مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت بود و شهید مهتدی نقش مؤثری در این مبارزات و چاپ و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) داشت.

شهید مهتدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از تلاش و کوشش باز نایستاد و در مقابله با تحرکات باطل ضد انقلاب همراه با شهید اکبر بابایی راهی کردستان شد و در آنجا مسئولیت‌های مختلفی از قبیل فرمانده منطقه تاز آباد، مسئولیت عملیات سپاه جوانرود، مسئولیت عملیات سپاه بوکان را به مدت دو سال برعهده گرفت.

این شهید پس از مدتی به جنوب رفت و در لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) فعالیت خود را در کنار شهید محمد ابراهیم همت و دیگر دوستانش ادامه داد.

او مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرمانده گردان کمیل، فرمانده محور، مسئول عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) مسئول اطلاعات لشکر، مسئول طرح ریزی معاونت عملیات ستاد مرکزی سپاه، مسئول عملیات قرارگاه سید الشهدا (ع)،مسئول عملیات نیروی زمینی سپاه، جانشین لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) را طی دوران دفاع مقدس تقبل کرد.

سپس شهید مهتدی به دلیل رشادت‌ها و موفقیت‌هایش به عنوان فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) منصوب شد.

سردار شهید حاج سعید مهتدی را بیشتر بشناسیم

در محضر شهید

سردار شهید سعید مهتدی قبل از شهادت خود در مصاحبه‌ای اظهار داشت: ما عمدتاً با شهدایمان دو گونه برخورد می‌کنیم، یا از این یک طرف بوم می‌افتیم، یا از آن طرف، یا شهدا را آن قدر بالا می بریم، که افراد احساس می‌کنند، که رسیدن به این مقام امکان ناپذیر است.

وی گفت: در حالی که شهدا نیز مانند مردم عادی بودند، اما با یک سری مراقبت‌ها، فشارها و تحمل سختی‌ها که به خود دادند، به این مرتبه و مقام رسیدند.

این شهید گفت: یا در مواردی شهدا را آن قدر پایین می‌آوریم و طوری برخورد می‌کنیم، که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده، هیچ کار خارق العاده ای در جنگ اتفاق نیفتاده، نه آن برخورد درست است، نه این برخورد، که افراد حس کنند، اصلاً اتفاق خاصی در دفاع مقدس نیفتاده است.

طوری عمل کنیم، که شرمنده شهدا نباشیم

سردار شهید مهتدی در بخشی از سخنان خود در یک مراسم یادواره شهدا از خدا خواست، توفیقی دهد، تا بتواند، گوشه‌ای از خدمات ارزشمند شهدا به این مرز و بوم را جبران کند و ابراز امیدواری کرد، که همه بتوانیم رهرو راه شهدا باشیم، باید سعی کنیم، پرچمی که شهدا سر افرازانه به دست ما دادند، را به دست صاحب اصلی آن برسانیم

شهید مهتدی گفت: شهدا و خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما و جامعه اسلامی دارند و مسلماً در این دنیا نمی‌توانیم، این حق را جبران کنیم، ان شاالله طوری عمل کنیم، که شرمنده شهدا نباشیم و ان شاالله عاقبت همه ما ختم به شهادت شود.

پس از دفاع مقدس این سردار شهید بارها از خدا طلب شهادت و پیوستن به یاران شهیدش کرد، سر انجام ۱۹ دی ماه ۱۳۸۴، زمانی که این شهید به همراه سردار شهید احمد کاظمی و ۱۰ نفر دیگر از اعضا نیروی زمینی سپاه پاسداران بر یک فروند هواپیمای نظامی (جت فالکون) سوار و در حال انجام مأموریت بودند، این هواپیما در حوالی ارومیه سقوط کرد و همه ۱۲ سرنشین آن به شهادت رسیدند. تشییع پیکر این شهدا، روز عید سعید قربان در تهران انجام شد.

دکمه بازگشت به بالا