عمومی

مازندران امسال میزبان ۲۳ شهید گمنام شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار عبدالله ملکی چهارشنبه شب در پنجمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران و ستاد هماهنگی پشتیبانی راهیان نور با اشاره به اهمیت راهیان نور در جامعه به تشکیل ستاد راهیان نور در استان اشاره کرد و اظهار داشت: عمده کار از جمله اعزام‌ها و استقرار در مناطق عملیاتی در استان بر عهده سپاه کربلاست و دستگاه‌ها کمک کننده این امر مهم هستند که شرح وظایف شأن مشخص است و باید راهیان نور پشتیبانی و حمایت شود.

وی با بیان اینکه ساخت هفت تپه در دستور کار قرار دارد، گفت: هفت تپه یکی از مناطق مورد بازدید راهیان نور است که یادمان دو شهید گمنام در این مکان احداث شد و برای بازدید زائران آماده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اهمیت راهیان نوراظهار داشت: کارهای اجرایی هفت تپه دست سپاه است و امیدواریم با حضور استاندار شاهد تغییرات باشیم.

سردار ملکی با بیان اینکه ۱۱۲ برنامه در دستور کار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران قرار دارد، تصریح کرد: تدوین کتاب و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در اولویت کار ماست.

سردار ملکی با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه سرداران، امیران و ده هزار و چهارصد شهید مازندران افزود: دبیری کمیته تدوین کتاب این ستاد بر عهده این اداره کل است و قرار است به کمک دستگاه‌های فرهنگی ۲۲۳ عنوان کتاب با موضوع کارنامه عملکردی نهادها در دفاع مقدس، شهدا، تاریخ شفاهی فرماندهان، رزمندگان، روحانیت تولید کنیم.

۱۰۰ کتاب دفاع مقدس تولید شده است

وی ادامه داد: علاوه بر این، تولید ۱۰۰ عنوان کتاب نیز در دستور کار این اداره کل در سال جاری است و ۲۹ کتاب صوتی نیز تولید شده است.

وی از ساخت ۱۷۰۰ مستند شهدا در سال جاری خبر داد و گفت: این استان در جشنواره فانوس عنوان دوم کشور را در تولیدات هنری با موضوع دفاع مقدس از آن خود کرد.

سردار ملکی همچنین با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» اضافه کرد: این استان در دوازدهمین کنگره ملی شعر مقاومت و حماسه که به میزبانی شیراز برگزار شد، سه برگزیده داشت که در کیفیت آثار عنوان برتر کشور را از آن خود کرد و در کمیت نیز بعد از استان فارس، مقام دوم را کسب کرد.

این مسئول با اشاره به تکریم ۵۰۰ مادر و همسر شهید استان در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت عنوان کرد: همچنین خبرگزاری دفاع مقدس استان در چندین سال متوالی در ارزیابی کشور در بین استان‌ها عنوان برتر را کسب کرد و در سه فصل اول امسال نیز حائز عنوان اول شد.

سردار ملکی گفت: در سال جاری پیکرهای مطهر ۲۳ شهید گمنام را در دو مرحله میزبان بودیم که رزمایش بزرگ فرهنگی در جامعه ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: در ساخت یادمان‌های شهدای گمنام پیشرفتهای خوبی داشتیم و در تلاش هستیم یادمان‌های نیمه کاره را با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها بویژه فرمانداران و شهرداران و نیز خیّرین استان احداث و تحویل مردم شهیدپرور بدهیم.

سردار ملکی خواستار توجه ویژه به حوزه جمع آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان استان شد و گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان باید در این زمینه پای کار بیایند تا شاهد تولید کتاب‌های فاخر در این بخش باشیم.

وی همچنین از آغاز به کار راهیان نور دانش آموزی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: در این راستا با تشکیل ستاد و کمیته‌های مرتبط با آن با همکاری آموزش و پرورش استان شاهد تحولی عظیم در این مرکز هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: از ابتدای پاییز تاکنون بیش از ۳ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران بازدید کردند.

دکمه بازگشت به بالا