عمومی

سردار حجازی دارای تفکر جهادی بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام علی معبودی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار حجازی با اشاره به شخصیت برجسته شهید سردار حجازی بیان کرد: در بخشی از خطبه ۱۸۲ نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع)، که پیش از شهادت بیان کردند و هدف از ان دعوت آگاه کردن مردم برای حضور جهادی در مقابل معاویه است از شهیدان با حسرت یاد می‌کند، مثل عمار که در جنگ صفین به شهادت رسید و ذو الشهادتین، که در جنگ صفین ۶۳ نفر از یاران برجسته امیرالمومنین در صفین به شهادت رسیدند.

وی گفت: شبیه این اتفاق در صحرای کربلا نیز وجود داشت، وقتی که همه یاران امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، حضرت فرموند کجا هستند یاران فداکار من و بعد فرمودند آیا کسی هست مرا یاری کند. حال امیرالمومنین در اینجا وقتی خطبه را می‌خواند به این مقتل و فراز می‌رسد بعد از گریه آهی می‌کشد برای دوستانی که دارای ویژگی‌های خاص بودند، آنهایی که قران می‌خواندند و بر اساس قران عمل می‌کردند نه اینکه قران بخوانند و خلاف قران عمل کنند در واجبات دقت داشتند و با دقت اقامه می‌کردند.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: نمازی که ما می‌خوانیم نماز ذکر است گویا یک لحظه در نماز نیستیم جای دیگر هستیم در حالی که نماز ذکر خداست آنچنان که خداوند می‌فرماید نماز را به یاد من برگزار کنید. امیرالمومنین (ع) می‌فرماید یاران من کسانی بودند که واجبات را با دقت انجام می‌دادند و اقامه می‌کردند و سنت را احیا می‌کردند. بدعت‌ها را نابود می‌کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین عنوان کرد: امیر امومنان می‌فرماید یاران من کسانی بودند که به من اطمینان داشتند وقتی که من دستور می‌دادم اطاعت می‌کردند. یکی از مصادیق این فراز از نهج‌البلاغه سرلشکر سید محمد حجازی بود و یکی از دوران‌های طلایی بسیج دوران فرماندهی این سردار بود.

گردان عاشورا و گردان‌های دیگر در زمان سردار حجازی رونق و توسعه یافت

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سردار حجازی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیروئی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ای از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. واقعاً سردار حجازی در مدت بیش از ۴۰ سال عمری توأم با مجاهدت داشت. چه در دوران دفاع مقدس، در دوران دفاع از حرم حتی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: سردار حجازی دارای تفکر جهادی بود و در همه صحنه‌ها برای انقلاب تلاش کرد و زحمت کشید. وی سرداری شجاع بود و خستگی را خسته کرد. همان جملات که امیرمومنان در راستای عمار و یارانش فرمودند، مقام معظم رهبری با تأسف برای شهادت ایشان می‌فرماید که؛ سرداران و امثال شهید محمد حجازی واقعاً سرمایه‌های مهم ما هستند و باید با زندگی آنها اشنا بشویم. وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند تجمل گرایی و اصراف در زندگی ما است و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر به نوعی ضعیف هستیم، دلیلش این است که ما با سیره شهدا اشنا نیستیم.

دکمه بازگشت به بالا