عمومی

بهره‌گیری از درس‌های دفاع مقدس برای فتح خرمشهرهای جدید ضروری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سردار نعمان غلامی عصر یکشنبه در یادواره شهدای اطلاعات و عملیات لشکر ۱۱ حضرت امیرالمؤمنین (ع) که در یادمان بانروشان برگزار شد، گفت: مراد از زنده بودن شهدا، زنده بودن حقیقی است که نزد خدا روزی‌شان را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بزرگداشت شهدا برای آینده کشور حیاتی و ضروری است و ما باید سیره شهدا، یاد و نام شهیدان را زنده نگه داریم و باید بدانیم که شهدا از چه سختی‌هایی عبور کردند تا ما به پیشرفت‌های امروز برسیم.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به اینکه اگر ما از جنگ عبور کردیم مدیون ایثار و رشادت‌های شهدا هستیم، افزود: شناسایی، دلسوزی و انجام وظیفه بچه‌های اطلاعات و عملیات در سرنوشت گردان و لشکر موثر است.

وی بیان کرد: بچه‌های اطلاعات و عملیات امروز نمونه و نماد عزت یک یگان یا لشکر بودند و نقش آن‌ها امروز سرمایه‌ای برای ایران و ملت‌های آزاده دنیا است.

سردار غلامی اضافه کرد: خرمشهر یک موقف از جنگ و نماد و پیروزی و عزت ایران اسلامی است که عامل اصلی فتح خرمشهر بچه‌های اطلاعات و عملیات بودند.

وی گفت: امروز به بچه‌های اطلاعات و عملیات در حوزه‌های مختلف نیاز داریم و اگر در حوزه‌های دفاع از فرهنگ و معیشت مردم اگر شبانه روزی کار جهادی، رصد و شناسایی دشمن تلاش نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.

فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) عنوان کرد: راه حل مشکلات معیشت مردم و همه داشته‌های ایجاد یک اقتصاد پویا و کارآمد را داریم، اما باید نیروهای توانمند را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: از درس‌های دفاع مقدس برای فتح خرمشهرهای جدید در حوزه‌های مختلف نظام باید تلاش و نقش آفرینی کنیم.

سردار غلامی تصریح کرد: امروز به نیروی انسانی کارآمد، متدین و متخصص برای نقش آفرینی در زمینه‌های مختلف نیازمندیم، و عامل موفقیت دفاع مقدس همین نیروی انسانی کارآمد بود.

وی گفت: برای رسیدن به پیروزی و تکرار پیروزی، فرهنگ ایثار و شهادت باید گسترش پیدا کند.

دکمه بازگشت به بالا