بین الملل

ان‌بی‌سی نیوز: ارسال جت‌های F ۱۶ به اوکراین نیز نمی‌تواند روند جنگ را تغییر دهد

شبکه ان‌بی‌سی در گزارشی به نقل از برخی مقامات آمریکایی گزارش داد حتی ارسال جت‌های جنگنده F ۱۶ به اوکراین نیز نمی‌تواند روند جنگ را به نفع کی‌یف تغییر دهد.

به گزارش تیتر اول، ان‌بی‌سی نیوز به نقل از چندین مقام آمریکایی گزارش داد که حتی اگر تصمیمی مبنی‌بر ارسال این جت‌ها به اوکراین گرفته شود، ماه‌ها طول خواهد کشید تا استفاده از آن‌ها در نبرد آغاز شود.

این شبکه همچنین به نقل از منابع خود گزارش داد که برخی از مقامات آمریکایی از سرعت ضدحمله اوکراین علیه روسیه – که کمتر از ۱۰۰ مایل مربع را به تصرف آن‌ها درآورده – عاجز شده‌اند.

برخی این مقامات از این‌که اوکراین برای ضدحمله از اعزام مجهزترین و آموزش‌دیده‌ترین نیروهای خود خودداری کرده، ابراز ناامیدی کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی در این‌باره گفت: ناراحتی‌هایی از این‌که آن‌ها (اوکراینی‌ها) از نیروهای بیشتری که در اختیار دارند استفاده نکرده‌اند، وجود دارد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به ان‌بی‌سی نیوز گفت که دولت بایدن و متحدان آمریکایی این کشور تاکنون هر آنچه که اوکراین برای ضدحمله درخواست کرده بود – از جمله ۵۰۰ دستگاه تانک و صدها خودروی زره‌پوش – را در اختیار این کشور گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ ت 10

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا