فرهنگ و هنر

همایش بین المللی ابوطالب(ع) برگزار می شود

تیتر اول / قم دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) از برگزاری کنفرانس بین المللی در حضرت ابوطالب (ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همایش بین المللی حضرت ابوطالبا (ع) به عنوان حامی پیامبر (ص) اظهار داشت: در طول تاریخ و معاد اسلامی ، افراد و شخصیت های بسیار تأثیرگذار همیشه وجود داشته اند. آنها می توانند نقش آفرینی کنند و حتی به عنوان طرفداران پیامبر (ص) ظاهر شوند ، یکی از این افراد حضرت ابوطالب (ع) است. بنابراین لازم است درباره ابعاد شخصیتی این حامی بحث و بررسی شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه این انصاف است که باید ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالبا (ع) که به طور خاص در تاریخ ذکر شده است ، مورد تحقیق کامل قرار گیرد ، افزود: این خانه (ع) است.

وی اظهار داشت که حضرت ابوطالب (ع) شخصیتی بسیار تأثیرگذار در رشد بعثت بود و حتی خود را پاسدار پیامبر اسلام (ص) می دانست. وی افزود: “جنبه دیگر شخصیت وی موضوع ایمان است ، در این مورد در کتاب دانشمندان است. و از ایمان وی دفاع می کند ، و حتی برخی از کتابها به صورت تک نگاری ارجاع می دهند ، و همان مقاله تک نگاری درباره مسئله ایمان در حضرات ابوطالبا (ع) کافی است و نیازی به مراجعه به کتابهای دیگر نیست.

اهل بیت (ع) دبیرکل مجمع جهانی با اشاره به اهمیت منبع و کتاب قوی برای نهضت دینی و تفسیر اجتماعی گفت: آنها نادان بودند و شخصیت های جوان مسلمان مانند عمار ، یاسر را حتی قبل از پیشگویی اسلام تحت فشار قرار می دادند. سماجه و … که در جای خود یکی از مهمترین موضوعات در حین قیامت و بعد از آن است. .

وی با تأکید بر شخصیت جامع ، معنوی و همچنین موقعیت ابوطالب (ع) در میان قریش در مورد پیامبر (ص) در هر شرایطی ، اظهار داشت: ابوطالب (ع) همیشه در رشد مأموریت پشتیبان و پشتیبان و همراه فعلی بوده است. و از این نظر او م wasثر بود و حتی باید گفت که در برخی مناطق از نظر پشتیبانی بی نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: از جمله این موارد می توان به اشعار وی در دفاع از پیامبر اشاره کرد که این نشان از وحدت وی دارد. البته نباید از دفاع از پیامبر (ص) به عنوان شخصی که ولی او بود ، بلکه به عنوان شخصی که به جریان مأموریت اعتقاد دارد ، دیدن کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: برخی افراد و علما در موارد مختلف با ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالبا (ع) خصمانه بوده اند و فقط به بحث های ایمان و کفر پرداخته و به آنها اشاره کرده اند. وی افزود: هدف از برگزاری این همایش ارتباطی به موضوع ایمان و بی اعتمادی ندارد و ما سعی در بحث در این باره نداریم و معتقدیم این موضوع نمونه مذهب تشیع نیست اما معتقدیم این وضعیت و شخصیت فعلی اسلامی است و به جهان اسلام متصل است. ” به همین دلیل ، در این کنفرانس ، ما در پی بحث و بررسی دقیق شخصیت حضرت ابوطالبا (ع) به عنوان رسالت پیامبر فعلی بشر (ص) و مسئله وحدت و همراه واقعی هستیم.

وی اظهار داشت: به همین دلیل مرگ و فقدان ابوطالبان به پیامبر (ص) به حدی سخت بود که وی را در آن سال سال غم و اندوه می دانستند ، زیرا در زمان تحریم ها و شاخه های ابی طالبان حتی اجازه پیامبر (ص) را نمی دادند. در هنگام قیامت ، و طرفدار پیامبر او را غمگین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مأموریت های مجمع جهانی اهل بیت (ع) معرفی شخصیت های بزرگ و تأثیرگذار جهان اسلام از جمله مقدمه حضراته ابوطالبا است: ادامه کنفرانس و با این عنوان ، جلسات و جلساتی با مراجع تقلید بزرگ برگزار شد و این بزرگان از تشکیلات آن حمایت ، دفاع و استقبال کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه این گام ارزنده ای بود و این کنفرانس در روند وحدت و نزدیک شدن مسلمانان در حال انجام بود ، گفت: علمای اهل سنت و غیره این مقالات ، کتابها و بالاتر از سخنان اهل بیت (ع) را نگاشته و سعی کرده اید خلاصه کنید و این کلمات و مقالات در روز کنفرانس ارائه می شود.

وی با اشاره به اقدامات دیگری که در جهت برگزاری هرچه بهتر این همایش انجام شده است ، اظهار داشت: در این صورت شورای علمی با حضور کارشناسان و سپس کمیته های تاریخ و سنت ، کلام و عقاید ، کتابشناسی ، شعر و ادبیات و مقاومت تشکیل شد. ما معتقدیم که مقاومت و این جریان مسئله مهمی در تبیین ماهیت ابی طالبان است که در مقابل مخالفان ایستاده و همیشه از پیامبر (ص) و رسالت او حمایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به اینکه پس از دعوت به دبیرخانه کنفرانس 400 پایان نامه و 100 مقاله به 5 زبان بین المللی ارائه شد ، گفت: در این زمینه با برخی از شاعران و نویسندگان ، هنرمندان تجسمی و … صحبت کنید برخی افراد خود را ارسال کرده اند اشعار به دبیرخانه ، با تمرکز بر شخصیت این مدافع.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اعلام اینکه این کنفرانس عملاً از 10 تا 11 مارس با حضور شخصیت های داخلی و خارجی ، کارشناسان و علمای اهل سنت برگزار می شود ، افزود: مارس سال گذشته باید با حضور و سخنرانی برخی از م institutionsسسات تقلیدی برگزار می شد ، اما به دلیل شیوع کرونا ، کنفرانس ها از نظر جسمی تعطیل شدند و برگزارکنندگان این کنفرانس به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفتند عملاً امسال این کار را انجام دهند

وی اظهار داشت: در این کنفرانس ، ما تصمیم گرفتیم در مورد مقاومت و ابداع در مورد ابوطالب (ع) بحث کنیم که کمتر مورد بحث قرار می گیرد و این موضوع برای برگزارکنندگان کنفرانس بسیار مهم است تا بعد شخصی آنها شناخته و شناخته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا