استان ها

همایش ملی زعفران در گناباد برگزار می‌شود

تیتر اول/ خراسان رضوی ششمین همایش ملی زعفران 26 و 28 آبان ماه در گناباد برگزار می شود.

رضا رنجکشان در گفت وگو با تیتر اول، اظهار کرد: ششمین همایش ملی زعفران که در گناباد برگزار می شود از سال 97 آغاز به کار کرده و 27 و 28 آبان ماه در گناباد برگزار می شود.

رئیس روابط عمومی دانشگاه گناباد تصریح کرد: با توجه به امکانات، زیرساخت های تحقیقاتی و دانشکده، امکانات آزمایشگاهی، خاستگاه تاریخی زعفران در گناباد و توانمندی ها و پتانسیل های اجرایی و علمی مجتمع آموزش عالی گناباد، تصمیم گرفته شد. که کنفرانس برگزار شود. عالی گناباد باید با نشان دادن کیفیات علمی و توان اجرایی ارزشمندی که در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت زعفران گناباد در کشور و منطقه گفت: زعفران در گناباد قدمتی طولانی دارد و یکی از قدیمی ترین مکان های کشت زعفران در کشور شهرستان گناباد و مهمترین خاصیت زعفران گناباد است. در مقایسه با دیگران مناطق کیفیت و ارگانیک آن، کشت در مقیاس کوچک و مسائل بهداشتی است که در تولید محصول گنجانده شده است.

آقای رنچشان افزود: یکی از اهداف مجتمع آموزش عالی گناباد به عنوان یک واحد دانشگاهی، تقویت توان منطقه و کمک موثر به تولیدات کشاورزی و صنعتی منطقه است.

وی فناوری های تولید زعفران، فناوری های زعفران پس از برداشت، استفاده و کاربرد زعفران، بازاریابی زعفران و اکوتوریسم را از مهم ترین محورهای این همایش دانست و خاطرنشان کرد: در این همایش به موضوعات کاربردی و موثرتر در صنعت زعفران پرداخته شد. اقتصاد این محصول نیز باید در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم و مهم اقتصاد کشاورزان در این حوزه است، علاوه بر این موضوع کیفیت و تقویت تولید این محصول در کشور نیز مطرح است که در این همایش مطرح می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه گناباد گفت: این همایش با حضور میهمانان کشوری و استانی و مسئولان سطح اول وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاون وزیر و تنی چند از روسای وزارت جهاد کشاورزی اساتید دانشگاه برگزار می شود. در زمینه زعفران و کشاورزی و اساتید برجسته در حوزه اقتصاد که امیدواریم مجموعه این موارد موجب پیشرفت خوبی برای کشور، استان و به ویژه منطقه شود.

وی افزود: برپایی میزگردهای تخصصی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای غنی سازی این همایش است.

لازم به ذکر است که کنفرانس ملی زعفران با کد ۵۰۵۷۵-۰۰۲۱۰ به ثبت رسیده در ISC یکی از بزرگترین و معتبرترین رویدادهای علمی در زمینه زعفران است که با همکاری انجمن علمی زعفران ایران به صورت دوره ای برگزار می شود. 5. همایش ملی زعفران در تاریخ 14 آبان 97 و توسط دانشگاه تربت حیدریه تربت حیدریه برگزار گردید.

سطح زیر کشت زعفران در گناباد 3500 هکتار است و زعفران گناباد در روستای سانو به عنوان سیستم تولید زعفران بر اساس آبیاری قنات ها در پایان سال 1376 به عنوان سومین میراث کشاورزی ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد متمرکز شده است. (فائو). ) در سراسر جهان ثبت شد.

همایش ملی زعفران در گناباد برگزار می شود

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا