استان ها

موتور پرسپولیس در اراک هم ریپ می‌زند؟/ آمادگی «گربه سیاه» برای توقف دوباره سرخپوشان

توجه داشته باشید؛

پرسپولیس برای غلبه بر “گربه سیاه” خود باید بازی بسیار بهتری نسبت به دو بازی اخیر خود ارائه دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا – ابراهیم طالبیوقتی به نام هایی مثل علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلیگنجی، گئورگی گلسیانی، ژیرگن لوکادیا و به خصوص سعید سدهی نگاه می کنیم و می دانیم که مهدی ترابی، میلاد سرلک و کمال ساغم نیا نیز از فصل گذشته باقی مانده اند. از این دو ده بازیکن سرشناس انتظار می رود و خیلی ها معتقدند پرسپولیس مصمم به قهرمانی است. البته بعد از دو هفته از بازی های لیگ، معمولاً این که بخواهیم عملکرد یک تیم را تعریف کنیم، درست نیست، اما کی استقلال یا پرسپولیس را که هر کدام نیمی از جمعیت این مملکت را پشت سر دارند، یک تیم معمولی می بیند.

در دو بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان، ایرادادی سرخپوسان در سه بازی زیر دیده شده است:

1) پرسپولیس بازیکنان توانمند فنی و سرشناسی جذب کرده ولی اکثرا مهندس و تکنسین هستند و کمتر کارگر و جنگنده هستند آلمانی ها معتقدند موفقیت نیاز به هوپلینگ و ایندیانا یعنی افسر و رزمنده دارد به نظر من پرسپولیس افسران بیشتری دارد.. اما چیزی که در دو بازی قرمزها دیده ایم این است که آنها در نبردها برمی گردند. موضوعی نامتناسب با برتری.

2) یحیی گل محمدی باید اعتراف کند که پرسپولیس در این دو بازی حملات زیادی داشت اما حملات تیمش سمی نبود، یادمان باشد حتی مار کبری هم مثل کرم خاکی بدون نیش است. بنابراین پرسپولیس تا زمانی که خطرناک نباشد یک تیم عادی محسوب می شود.

3) در فوتبال ایران نقش بازیکنان شاخص در تیم به درستی دیده و قدردانی نمی شود تا به موفقیت برسیم. نقش سیدجلاد حسینی در پرسپولیس آنقدر پر رنگ بوده که بی توجهی و تهیه نکردن جانشینی همتراز او تاوان سنگینی برای سرخ پوشان خواهد داشت. سیدجلال حسینی به راحتی قابل تعویض نیست. این یک مشکل بزرگ برای این شانس است که پنج فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

یادمان باشد مقابل ذوب آچان که تقریبا نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی کرد، پرسپولیس آنقدرها هم برتری نداشت چون مقابل فولاد و در خانه حرفی برای گفتن نداشت.

اگر پرسپولیسی ها در بازی امروز با آلومینیوم اراک به بخش ذهنی توجه نکنند و مشکل حل نشود با توجه به فشار زیادی که در سوال پایانی از آنها پرسیده می شود و آلومینیوم برنده شدن آبادان و اساسا ترس از یک ” گربه سیاه» در ذهن بازیکنان پرسپولیس، کار پالفوس در اراک بسیار سخت خواهد بود. سیدمهدی رحمتی فصل گذشته در ورزشگاه آزادی یحیی گل مهدی را شکست داد تا اگر گل هایش بهتر اجرا شود، این بار بار دیگر در پرسپولیس ناکام می شود.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا