عمومی

آخرین خبرها از چهارخطه ازنا- اراک/ وعده تکمیل تا بهمن ۱۴۰۲ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان‌ها: عدم تعریض محور ازنا – شازند یکی از مشکلات مردم شهرستان ازنا است، محور ازنا – شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به استان مرکزی متصل می‌کند که بیش از ۳۵ کیلومتر از این محور در شهرستان ازنا واقع‌شده و هم‌اکنون چهارخطه شدن این محور همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

جاده ازنا – اراک در ابتدا باهدف ایجاد ارتباط محلی بین شهرستان‌های ازنا و شازند ایجاد شد؛ اما بعدها به دلایل مختلف ازجمله مسیر هموار و کاهش زمان سفر تبدیل به یک جاده ترانزیتی شده است به‌گونه‌ای که اکثر وسایل نقلیه عبوری از آن خودروهای سنگین بوده و همواره شاهد وقوع تصادفات ناگوار در این محور هستیم.

افتتاح قطعه به قطعه جانِ ازنا - شازند را به لب رساند

۷ کیلومتر از پروژه افتتاح شد

محمدرضا فاتحی فرماندار ازنا در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه چهارخطه ازنا – اراک، اظهار داشت: این پروژه جز مصوبات سفر دولت سیزدهم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این محور، یک محور ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود، عنوان کرد: تکمیل این چهارخطه مطالبه جدی مردم شهرستان ازنا محسوب می‌شود.

فرماندار ازنا با تأکید بر اینکه متأسفانه خیلی از عزیزان مردم شهرستان ازنا به دلیل حوادث و تصادفات رانندگی در این جاده جان خود را ازدست‌داده‌اند، افزود: در این راستا دولت سیزدهم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه راه‌سازی اختصاص داد.

فاتحی، بیان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته در سال گذشته هفت کیلومتر از این جاده را به‌صورت چهارخطه به بهره‌برداری برسانیم.

تکمیل ازنا - شازند همچنان در پیچِ  وعده‌ها

بهمن‌ماه وعده تکمیل پروژه

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر پایانی این محور در دست احداث است، تصریح کرد: حدود دو تا سه هفته پیش کار در این ۹ کیلومتر شروع شده است.

فرماندار ازنا با بیان اینکه امیدواریم تا بهمن‌ماه ۱۴۰۲، این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم، تصریح کرد: این پروژه در حوزه استحفاظی استان لرستان و شهرستان ازنا تا مرز استان مرکزی تا بهمن‌ماه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

فاتحی، گفت: در حوزه استحفاظی استان مرکزی نیز رایزنی‌های خوبی صورت‌گرفته، پیمانکار پای‌کار است و امیدواریم با اهتمام دولت سیزدهم این چهارخطه طی دو تا سه سال آینده به طور کامل افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

بنابراین گزارش، باوجوداینکه طی سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت راه‌ها و انجام طرح‌های چهارخطه به‌خصوص در استان لرستان بوده‌ایم؛ اما چهارخطه شدن محور ازنا – شازند که از حدود ۹ سال قبل کلید خورده به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات با سرعتی لاک‌پشتی در حال انجام است و همواره شاهد تصادفات زیادی در این محور هستیم.

این طرح از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه‌کردن مسیر ترانزیتی شمال – جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبور است ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

همین دلایل سبب شده تا شاهد تردد فراوان وسایل نقلیه سنگین از این محور باشیم؛ اما در طرف مقابل عرض کم جاده باعث بروز تصادفات فراوان منجر به جرح و فوت در این جاده شده است که همین مسئله لزوم تسریع در تکمیل این طرح نیمه‌کاره را دوچندان کرده است.

دکمه بازگشت به بالا