استان ها

باید بیش از پیش به بازار کشور عمان ورود کنیم

تیتر اول/خوزستان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی دو کشور گفت: عمان یکی از کشورهایی است که خواهان تولید داخلی ایران در حوزه کشاورزی و صنعت است و با توجه به این موضوع ما باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد و بیشتر وارد بازار عمان شد.

شهلا عموری در گفت وگو با تیتر اول، با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی ایران و عمان، اظهار کرد: کشور از ظرفیت های صادراتی بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به فضای رقابتی در بازارهای جهانی، باید از این ظرفیت ها برای توسعه صادرات استفاده کرد. برای استفاده در کشورهای هدف و در این زمینه عمان یکی از کشورهایی است که باید برای نفوذ و تصرف بازارهای آن تلاش ویژه ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری های دوجانبه ایران و عمان بتوانیم مبادلات تجاری و اقتصادی را ارتقا دهیم، افزود: دو کشور ایران و عمان شباهت های فرهنگی زیادی دارند که می توان از آن برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور استفاده کرد. روابط اقتصادی دو کشور و زمینه توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی به عمان را فراهم می کند.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ادامه داد: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با عمان باید از طریق استان خوزستان توسعه یابد چرا که خوزستان ظرفیت ها و زیرساخت های بسیار خوبی دارد که در نهایت می توان از این طریق شاهد تحقق چنین هدفی بود. باعث رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد اشتغال در کشور خواهد شد.

عموری با اشاره به رایزنی های انجام شده در آخرین سفر رئیس جمهور به عمان برای گسترش مبادلات تجاری و ارتقای روابط اقتصادی ایران و عمان، تصریح کرد: در راستای توسعه مبادلات تجاری و ارتقای سطح روابط اقتصادی، دولت های این دو کشور تجار و بازرگانان باید بسته های حمایتی تهیه کنند تا بتوانند در فضایی آرام و بی دغدغه فعالیت کنند.

وی ادامه داد: عمان یکی از کشورهایی است که خواهان تولید داخلی ایران در حوزه کشاورزی و صنعت است و با توجه به این موضوع باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد و بیشتر وارد بازار عمان شد.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در پایان به نقش مهم حمل و نقل دریایی در توسعه صادرات بین این دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت ها برای تسریع در گردش کالاهای صادراتی به ویژه در حوزه صادرات حمل و نقل دریایی موضوع بسیار مهمی است و باید مورد توجه دو کشور ایران و عمان قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا