بهترین های کسب و کاربین الملل

چگونه درخواست پاسپورت را پیگیری کنیم؟

اگر گذرنامه ندارید، باید در اولین قدم سری به دفاتر پلیس +10 بزنید و درخواست بدهید. اما اگر برای دریافت گذرنامه تقاضا دادید ولی هنوز به دستتان نرسیده، لازم نیست جایی بروید! همینجا بمانید تا شما را با روش‌های مختلف و کاربردی پیگیری گذرنامه به صورت غیرحضوری آشنا کنم تا بتوانید هرچه سریع‌تر اطلاعات جزئی و زمان دریافت پاسپورت دومینیکا را استعلام کنید.

How to follow the passport application

روش‌­های استعلام و پیگیری گذرنامه

پیگیری گذرنامه نه یکی، بلکه چند راه مختلف دارد که در ادامه همه‌شان را بررسی می‌کنیم. اولین روش استعلام با کدملی شخص متقاضی است.

پیگیری گذرنامه با کد­ ملی

اولین و ساده‌ترین روش پیگیری گذرنامه، با استفاده از کد ملی در سامانه USSD پلیس 10+ است. برای این کار از راهنمای تصویری زیر کمک بگیرید:

  • اگر دو سیمکارت دارید، سیم‌­کارت مورد نظر را انتخاب کنید و منتظر بمانید. بعد از چند ثانیه وارد سامانۀ 110 می­‌شوید.
  • در ادامه منویی برای شما باز می­‌شود که باید شماره 2، گزینۀ خدمات در دست اقدام را انتخاب کنید.
  • سپس شماره 1 یعنی گزینۀ پلیس 10+ را انتخاب کنید.
  • چون قصد پیگیری گذرنامه را دارید، بایدسراغ گزینۀ 4 یعنی وضعیت مدارک بروید.
  • در ادامه شمارۀ 3یعنی گزینه گذرنامه را انتخاب کنید.
  • در این مرحله کادری برای شما باز می­‌شود که باید کد ملی خودتان را بدون خط تیره وارد کنید و سپس گزینۀ ارسال (send) را کلیک کنید.
  • در آخر بعد از واردکردن شمارۀ گذرنامه‌تان، منتظر اعلام نتیجه از سوی سامانۀ 110 باشید.

پیگیری با سامانۀ اداره گذرنامه

  • برای پیگیری گذرنامه بوسیلۀ سامانه اداره گذرنامه، عدد 1 را به سرشمارۀ 1100 ارسال کنید.
  • به محض ارسال، مشابه تصویر زیر پیامکی از طرف سامانۀ اداره گذرنامه دریافت می­‌کنید.
  • در ادامه برای تأیید و فعالسازی باید شمارۀ 5 را به همین سرشماره ارسال کنید.
  • درصورتی­ که شمارۀ موبایل شما در سامانه ثبت شده باشد، پیامکی شامل کد ملی مرتبط با شمارۀ موبایل­تان را دریافت می­‌کنید. برای تأیید عدد صفر را ارسال کنید.

با انجام این کار شما در سامانۀ الکترونیکی انتظامی عضو می­‌شوید و پس از آن مرحله‌به‌مرحله خدمات تقاضاشده از سوی شما برای­تان پیامک می­‌شود. این خدمات علاوه‌بر استعلام وضعیت گذرنامه، شامل کارت پایان خدمت، معافیت، کارت هوشمند سوخت، صدور و تمدید گواهینامه، کارت خودرو و حتی گواهی عدم سوءپیشینه هم می­‌شود.

پیگیری با سامانه 1100300

یکی از طرح­‌های جدید جهت اطلاع از وضعیت گذرنامه، سامانۀ جدید 1100300 است. شما با ارسال عدد 1 به این سرشماره در هر لحظه و هر مکانی که هستید می­‌توانید پیگیر گذرنامۀ خودتان باشید. تعرفۀ هر پیامک برای این سامانه 100 تومان است.

پیگیری گذرنامه پست شده

وقتی شما مراحل اولیه برای درخواست گذرنامه را طی کردید و فرم‌­های مربوطه را تحویل دادید، گذرنامه از طریق پست برایتان ارسال می­‌شود. اول به کمک هر کدام از روش­‌های بالا مطمئن ­شوید که آیا گذرنامه پست شده است یا نه و بعد سراغ استعلام وضعیت ارسال از طریق سایت شرکت پست بروید. اگر گذرنامه برایتان پست شده، باید کد مرسولۀ پستی (کد 16 رقمی) را دریافت کرده باشید و مطابق تصویر زیر، وارد شوید , در جایگاه مربوطه کد را وارد کنید. سامانۀ پستی به شما می­‌گوید که آیا گذرنامۀ شما تحویل اداره پست شهرستان­‌تان شده یا چند روز دیگر قراراست، برسد.

بعد از درخواست گذرنامه، درصورتی­ که تا تاریخ مقرر یعنی حداکثر 14 روز بعد از ارسال درخواست آن را دریافت نکردید، حتماً با یکی از روش­‌هایی که در این مطلب مرور کردیم، وضعیت پاسپورت را پیگیری کنید. در صورتی هم که یکی از روش‌های بالا به نتیجه نرسید، سراغ روش‌های بعدی بروید. یادتان باشد در مورد استعلام آخرین وضعیت پاسپورت از طریق سرویس پیامکی نیز لازم است این نکته را ذکر کنیم که این سرویس در بعضی از مواقع دچار اختلال شده و با تأخیر پیامک را ارسال می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید سریع‌تر و ساده‌تر نتیجه استعلام وضعیت پاسپورت خود را دریافت کنید روش‌های دیگر را انتخاب کنید.

استعلام وضعیت گذرنامه از طریق سامانه ۱۱۰۰۳۰۰

یک سامانه پیامکی دیگر برای پیگیری آخرین وضعیت گذرنامه هم سرشماره ۱۱۰۰۳۰۰ است که برای استفاده از آن لازم است با همان شماره موبایلی که در فرم درخواست گذرنامه ثبت کرده‌اید به این سرشماره پیامک بفرستید. برای این کار عدد 1 را در قالب یک پیامک به سرشماره ۱۱۰۰۳۰۰ ارسال کنید. در ادامه طبق دستور این سرویس که برای شما پیامک می‌شود پیش بروید و با ارسال کد ملی از وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید. لازم به ذکر است که ارسال هر پیامک به این سرویس پیامکی ۱۰۰ تومان برای شما هزینه دارد.

استعلام وضعیت گذرنامه با تلفن ثابت

علاوه بر روش آنلاین و سرویس‌های پیامکی یک شیوه غیر حضوری و آفلاین دیگر برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت پاسپورت این است که از طریق تلفن ثابت آن را پیگیری کنید. شماره‌ای که برای ارائه این خدمت در نظر گرفته شده ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ است. برای استعلام آخرین وضعیت گذرنامه خود با یک تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید و با راهنمایی اپراتور مراحل را طی کرده و از آخرین وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید.

استعلام وضعیت گذرنامه از طریق پست

روش آخری که برای استعلام گرفتن وضعیت صدور گذرنامه خود دارید استفاده از سامانه شرکت ملی پست است. البته این روش در شرایطی کاربرد دارد که گذرنامه برای شما ارسال شده باشد و شما پس از ارسال یک کد مرسوله پستی دریافت کرده باشید. این کد پس از این که گذرنامه برایتان ارسال شود، به شماره موبایل شما پیامک می‌شود.

چنانچه به هر دلیل کد مرسوله پستی را در اختیار ندارید، برای دریافت کد مرسوله یا همان بارکد پستی را دریافت کنید، می‌توانید با شماره ۱۹۳، که متعلق به شرکت پست است، تماس بگیرید. پس از تماس گرفتن با این شماره، عدد ۲ را وارد کنید پس از آن، با وارد کردن کد ملی بارکد پستی ۱۶ رقمی گذرنامه ارسال‌شده شما خوانده و اعلام می‌‌شود. هر زمانی که بارکد پستی خود را در اختیار داشتید می‌توانید به سایت سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به نشانی مراجعه کنید و با وارد کردن کد مرسوله از آخرین وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید.

بهترین راه برای استعلام وضعیت گذرنامه چیست؟

هرچند با ارسال پیامک یا با استفاده از تلفن ثابت می‌توانید وضعیت گذرنامه را استعلام بگیرید اما ساده‌ترین و سریع‌ترین راه استفاده از اپلیکیشن پلیس من است.

هزینه استعلام گذرنامه از طریق اپلیکیشن پلیس من چقدر است؟

برای استعلام گذرنامه با این روش باید مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ تومان بپردازید.که گاهی اوقات سامانه‌ها و سایت‌های مختلف با قطعی سرور و اختلال روبه‌رو می‌شوند. در نتیجه، توصیه می‌کنم چند ساعشاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که پیگیری گذرنامه به چه صورت انجام می‌شود؟ همینطور که در جریان هستید بدون داشتن گذرنامه حتی برای چند ساعت هم نمی‌توانید از کشور خارج شوید. اما گاهی بعد از ثبت نام گذرنامه تمایل داریم بدانیم پاسپورت کی به دست ما می‌رسد. ما در این مقاله شما را به صورت کامل با نحوه پیگیری گذرنامه، نحوه پیگیری ارسال گذرنامه، سامانه پیگیری گذرنامه، نحوه پیگیری گذرنامه با کد ملی و… آشنا می‌کنیم.حواست باشه موقع خرید گوشی کلاه سرت نره! قبل از خرید گوشی به طور رایگان از رجیستری و سرقتی نبودن گوشی مطمئن شو. در انتها شما با نحوه پیگیری گذرنامه صادر شده آشنا می‌شوید و به راحتی می‌توانید استعلام پاسپورت خود را بگیرید، بنابراین تا انتها با همراه باشید.

در ضمن اگر با نحوه ثبت نام و تمدید گذرنامه آشنایی ندارید، مقالهبه شما کمک زیادی خواهد کرد. در گذشته بعد از ثبت نام گذرنامه برای پیگیری آن افراد به صورت حضوری به پلیس بعلاوه ده مراجعه می‌کردند و بعد از گذراندن زمان زیادی انتظار برای استعلام پاسپورت، موفق به پیگیری گذرنامه می‌شدند. اما امروزه پیگیری اینترنتی گذرنامه جایگزین پیگیری حضوری شده است و بدون گذراندن وقت به راحتی افراد استعلام پاسپورت خود را می‌گیرند. در ادامه تمام روش‌های نحوه پیگیری ارسال گذرنامه را آموزش می‌دهیم. دوست عزیز قبل از خواندن ادامه متن حتما . زیرا با نصب این برنامه کمک زیادی به امنیت خود کرده‌اید. با نصب برنامه ضد سرقت و ردیاب گوشی دیگر نگران سرقت و مفقود شدن گوشی خود نخواهید بود. و به راحتی می‌توانید گوشی خود را از لحاظ سلامت، تست نمایید و به کدهای ussd پرکاربرد گوشی‌تان دسترسی خواهید داشت و ….

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تمام روش‌های نحوه پیگیری گذرنامه، پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت، پيگيري پاسپورت با كد ملي، پیگیری صدور پاسپورت واستعلام صدور گذرنامه را به شما آموزش دهیم. بعد از خواندن کامل این مقاله، شما باید به راحتی پاسپورت خود را رهگیری کنید.

دکمه بازگشت به بالا