استان ها

علت افزایش مریضی ها در هوای سرد

دلیل افزایش بیماری در هوای سرد

با کاهش دمای هوا؛ تعداد بیماری ها در حال افزایش است بسیاری از افراد با شروع فصل زمستان و سردی هوا بیشتر بیمار می شوند. دلایلی برای بیمار شدن در هوای سرد وجود دارد که باید بدانید.

به گزارش بارنا؛ پزشکان در مورد علت این مشکل تحقیق کرده و دریافته اند که با کاهش دمای هوا; تعداد بیماری ها در حال افزایش است؛ این بدان معناست که اگر لباس گرم نپوشید، احتمال اینکه بیمار شوید بیشتر است.

معمولاً از زمستان به عنوان فصل بیماری یاد می شود و ممکن است در هر زمانی رخ دهد، معمولاً در ماه های ژانویه و فوریه شایع تر است.

تکثیر سریعتر

در این راستا مطالعات زیادی بر روی حیوانات مختلف از جمله موش انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که کاهش دما و سرد شدن هوا مکانیسم های دفاعی در برابر ویروس ایجاد می کند و در هوای سرد ویروس سریعتر تکثیر می شود و افراد دچار مشکل می شوند. بیشتر احتمال دارد بیمار شود بیشتر مریض شدن به همین دلیل، ویروس هایی مانند سرماخوردگی در هوا بسیار شایع هستند و بیشتر مردم از آنها بیمار می شوند.

البته در کنار سرماخوردگی، ویروس های دیگری نیز وجود دارند که در هوای سرد بیشتر پخش می شوند.

در داخل خانه

دلیل دیگری که باعث چنین اتفاقی می شود; به این صورت که افراد معمولا در هوای سرد در و پنجره ها را می بندند و در نتیجه هوا در خانه جریان نمی یابد و در بهار و تابستان قطرات ویروس در محیط بسته خانه باقی می ماند و توسط همه استنشاق می شود. هوای ثابت، سرفه می کنند، عطسه می کنند. بنابراین اگر فردی در بدن خود ویروس داشته باشد در این محیط به راحتی می تواند آن را به دیگران منتقل کند اما در فصل بهار و تابستان چون در و پنجره باز است احتمال انتقال ویروس کمتر می شود.

کاهش مکانیسم دفاعی بدن در هوای خشک

اگر دقت کنید؛ ممکن است در فصل زمستان خونریزی بینی بیشتری داشته باشید زیرا در فصل زمستان بینی شما خشک می شود. هرچه مخاط بینی خشک تر باشد عطسه بیشتر و احتمال انتقال ویروس بیشتر می شود و افراد بیشتری تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند. از طرفی مخاط داخل بینی خشک است و ویروس ها راحت تر نفوذ می کنند.

کمبود ویتامین D و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن

ویتامین D نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. پوست از نور خورشید برای تولید ویتامین D استفاده می کند. در فصل زمستان، چون هوا سردتر و روزها کوتاهتر است، افراد کمتر در معرض نور خورشید و ویتامین D قرار می گیرند که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی و بیمار شدن آنها می شود.





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن به و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا