بهترین های کسب و کارعمومی

هر کیلو سیم مفتول چند متر است

خرید و فروش و قیمت‌گذاری سیم مفتول برای مصارف متعددی همچون آرماتوربندی، قالب بندی، نجاری، کشاورزی و سایر موارد استفاده به‌صورت کیلویی و یا کلافی است و این دلیلی است که ما نیاز داریم بدانیم هر کیلو سیم مفتول چند متر است، وزن هر کلاف سیم آرماتوربندی چند کیلو است و طول هر کلاف آن چند متر است.
دانستن پاسخ این سوالات باعث می‌شود ما بدانیم چند متر،چند کیلو و یا چند کلاف سیم مفتول برای مصارف آرماتوربندی، قالب‌بندی و یا سایر موارد استفاده در ساختمان‌سازی و غیره نیاز داریم.

هر کلاف و هر کیلو سیم مفتول چند متر است؟

سیم مفتول در انواع و اقسام متنوع تولید می‌گردد که این تنوع گاه حاصل از تفاوت جنس است، گاه به دلیل مشخصات فنی و ظاهری و گاهی کاربرد و موارد مصرف.است که باعث تفاوت در نام‌گذاری سیم مفتول می‌گردد. این تفاوت‌ها باعث می‌شود ما نتوانیم به طور دقیق بگوییم که هر کلاف مفتول سیاه و سفید چند متر و چند کیلو است و هر کیلو سیم مفتول چند متر است. مفتول مسوار در واقع مفتول آهن است که بعد از انجام آخرین مرحله کشش و رسیدن به سایز مورد نظر وارد ۲ وان که به ترتیب اول اسید شویی میشود تا سیم تمیز شود

مفتول گالوانیزه چند نوع دارد؟ انواع مفتول گالوانیزه

تولید مفتول گالوانیزه یا مفتول فولادی مقاوم در برابر زنگ زدگی از طریق پوشش دادن مفتول با لایه‌ای از روی عنصر راه‌انداز گالوانیزه انجام می‌پذیرد. در ادامه، دو روش رایج برای تولید مفتول گالوانیزه را شرح خواهیم داد:

مفتول گالوانیزه گرم :

این نوع به روش غوطه وری گرم تولید میشود. در این روش، مفتول از قبل تمیز شده و به صورت رول‌ها وارد حمام گرمایی آبکی می‌شود. سپس مفتول درون حمام گرمایی جاذب حلال‌های گالوانیزه گرمایی (معمولاً روی) غوطه ور می‌شود. در این مرحله، روی به سطح مفتول چسبیده و یک لایه محافظ و ضد زنگ ایجاد می‌شود. سپس مفتول به آبکی خنک منتقل می‌شود تا حلال‌های اضافی از روی جدا شده و متمایل به سطح مفتول نشوند. در نهایت، مفتول خشک می‌شود و بسته‌بندی می‌شود.

مفتول گالوانیزه سرد:

این نوع مفتول به روش الکتریکی تولید میشود. در این روش، مفتول در ابعاد مورد نیاز تهیه می‌شود و با استفاده از روش الکتریکی به صورت پوشش داده می‌شود. ابتدا مفتول تمیز شده و سپس وارد حمام گالوانیزه الکتریکی می‌شود. در این مرحله، روی به سطح مفتول الکتریکیا پیوسته و پایداری پوشش بالا می‌رود. سپس مفتول از حمام خارج می‌شود و تمام زایلر های لازم بر روی سطح آن می‌چسبانند. در انتها، مفتول خشک می‌شود و بسته‌بندی می‌شود.

در نهایت، مفتول گالوانیزه برای استفاده در صنایع مختلف مانند صنایع ساختمانی، صنایع خودروسازی و… استفاده می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا